@article { author = {Rasuli, Behrooz and Nabi-Meybodi, Morteza and Mokhtari, Hamidreza and Nabavi, Majid and Nazari, Maryam and Alidousti, Sirous}, title = {Ghostwriting concept: the Study of Academic Miscundot in Iranian Higher Education Context}, journal = {Academic Librarianship and Information Research}, volume = {54}, number = {4}, pages = {13-38}, year = {2020}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2783-4638}, eissn = {2783-4638}, doi = {10.22059/jlib.2021.313753.1532}, abstract = {Objective: Academic dishonesties, especially phenomena such as paper and/ or thesis and its related business, are increasing in Iran and now it is a challenge in higher education at the national level. Before any national policy making for controlling this phenomenon, determining different aspects of it can be helpful in further understanding and achieving a conceptual framework necessary for efficient and effective decisions. According to the importance of this subject, studying the related body of literature revealed that this phenomenon has not been paid from its main players i.e. writers and customers' points of view till now.Methodology: achieving a contextual and structural concept of this phenomenon, this research sought to study the experiences of these two main players with an inductive approach and a mix of ethnographic and grounded theory methods to find a pattern.Findings: Results showed that ghostwriting phenomena can be conceptualized using seven dimensions including the name of phenomenon, its scope, ghostwriters attributes, introducing channels, the economy of ghostwriting, attributes of ghostwriting customers, and attitudes toward ghostwriting. The results provide policymakers and researchers with the necessary understanding of ghostwriting phenomena.Originality: This research is the first qualitative study that seeks to conceptualize ghostwriting as one of academic misconduct.Keywords: academic dishonesty, paper, and thesis writing business, contextual study, ghostwriter, ghostwriting customer}, keywords = {academic dishonesty,paper and thesis writing business,contextual study,ghost writer,ghost writing customer}, title_fa = {مفهوم‌سازی سایه‌نویسی: نگاهی به بدرفتاری‌های علمی در بافت آموزش عالی ایران}, abstract_fa = {هدف: این مقاله یافته‌های یک پژوهش کیفی را ارائه می‌دهد که با هدف بررسی چیستی سایه‌نویسی از دید سایه‌نویسان و مشتریان سایه‌نویسی در ایران انجام شده است. گسترش بدرفتاری‌های دانشگاهی و علمی و به‌ویژه پدیده‌هایی مانند سایه‌نویسی مقاله و پایان‌نامه و کسب‌و‌کارهای آن یکی از چالش‌های آموزش عالی در ایران است. پیش از سیاست‌گذاری ملی برای کنترل این پدیده، شناخت ابعاد گوناگون آن می‌تواند به فهم بهتر و دست‌یابی به چارچوب مفهومی لازم برای تصمیم‌گیری‌های کارا و اثربخش بینجامد. با وجود اهمیت این موضوع، بررسی پیشینۀ پژوهش نشان داد که این پدیده در بافت ایران چندان از دیدگاه کنش‌گران اصلی آن یعنی مشتریان (سفارش‌دهندگان) و سایه‌نویس‌ها بررسی نشده است.روش: برای دست‌یابی به مفهوم بافتی و ساخت‌یافتۀ این پدیده، تجربه‌های این دو کنش‌گر (سفارش‌دهنده و سایه‌نویس) با رویکرد استقرایی و آمیزه‌ای از روش‌های قوم‌نگاری و نظریۀ داده‌بنیاد بررسی و الگویابی شدند.یافته‌ها: براساس یافته‌های این پژوهش پدیدۀ سایه‌نویسی در قالب هفت بُعد قابل تبیین است که عبارتند از: پدیده، دامنه، ویژگی سایه‌نویسان، کانال‌های آشنایی با سایه‌نویسی، اقتصاد پدیده سایه‌نویسی، ویژگی‌های مشتریان سایه‌نویسی، و نگرش به پدیدۀ سایه‌نویسی. نتایج این پژوهش، الگوی مفهومی درباره چیستی سایه‌نویسی در ایران ارائه می‌کند. این الگو بینشی عمیق و برآمده از واقعیت از پدیده‌ سایه‌نویسی در اختیار سیاست‌گذاران و پژوهشگران قرار می‌دهد که به کمک آن می‌توانند در زمینه کنترل و یا توقف سایه‌نویسی تصمیم‌ها و سیاست‌های شدنی اتخاذ نمایند.اصالت: این نخستین پژوهش با رویکرد کیفی است که به دنبال مفهوم‌سازی سایه‌نویسی به عنوان یکی از بدرفتاری‌های دانشگاهی است.}, keywords_fa = {بدرفتاری علمی,کسب‌وکار پایان‌نامه و مقاله‌نویسی,مطالعۀ بافتی,سایه‌نویس,مشتری سایه‌نویسی}, url = {https://jlib.ut.ac.ir/article_82190.html}, eprint = {https://jlib.ut.ac.ir/article_82190_867c794d1a2044d5cb2aa7e382d7edae.pdf} } @article { author = {Allahbakhsh, Mehrnaz and Riyahinia, Nosrat and Zolfagharzade, M.A and Akhshik, Somaye.s}, title = {Identifying the trends and effective driving forces on academic libraries}, journal = {Academic Librarianship and Information Research}, volume = {54}, number = {4}, pages = {39-57}, year = {2020}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2783-4638}, eissn = {2783-4638}, doi = {10.22059/jlib.2021.328008.1559}, abstract = {Aim: Change and Metamorphosis in university libraries are occurring with all its bases and with technological and technical knowledge advancements, this change will have a multi - fold and non - control acceleration. One of the things that aligns with changes is to take into account the future. The purpose of this study is to identify the effective trends in future academic libraries as well as identifying effective factors affecting the future of academic libraries.Method :The approach of this study is futures studies. The systematic review, the experts panel and the Delphi process have been used to collect data. To analyze the data, experts panel and Micmac software gas been used. Micmac software is a tool for structural analysis of components and future constructive variables of the system. Data validation is used to measure validity and reliability of data. To determine the consensus among panel members, the kendall'scoordination coefficient has been used. Statistical population of this research was consists of 20 directors of the central libraries of the State universities, professors and experts in the field of information and knowledge sciences and the futurist professors and professors . Findings: The main trends were identified with the method of library study and environmental scan. Five key elements and drivers consist of: "smart city", "co - existence and co - operation", "digital natives" , "privacy" and "information technology" were determined with the highest influence and influence of experts, s after two rounds of Delphi. Four variables consist of "artificial intelligence",}, keywords = {Keywords :Future studies,University libraries,trends and drivers}, title_fa = {شناسایی روندها و نیروهای پیشران موثر بر کتابخانه‌های دانشگاهی}, abstract_fa = {هدف: تغییر و دگرگونی در کتابخانه‌های دانشگاهی با همه مبانی آن در حال وقوع است و با پیشرفت‌های فن‌آوری، دانش فنی و صنعتی این تغییر شتاب چند برابری و غیر قابل کنترلی خواهد داشت. یکی از موارد همسویی با تغییرات، در نظر گرفتن آینده است. هدف این پژوهش شناسایی روندهای موثر بر آینده کتابخانه‌های دانشگاهی و نیز شناسایی پیشران‌های موثر بر آینده کتابخانه‌های دانشگاهی است.روش: رویکرد این پژوهش آینده‌پژوهی است. از مرور نظام‌مند، پنل‌های خبرگی و فرایند دلفی برای گردآوری داده‌ها استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از دو ابزار شامل: پنل‌های خبرگی و نرم افزار میک مک استفاده شده است. نرم افزار میک مک ابزاری برای تحلیل ساختاری مولفه‌ها و متغیرهای سازنده آینده سیستم است. از فرمول اعتبار داده‌ها برای سنجش اعتبار و میزان روایی داده‌ها استفاده شده است. برای تعیین اتفاق نظر میان اعضای پانل از ضریب هماهنگی کندال استفاده شده است. نمونه مورد بررسی شامل 20 نفر از رؤسای کتابخانه‌های مرکزی دانشگاه‌های جامع کشور، استادان و خبرگان رشتۀ علم اطلاعات و دانش‌شناسی و استادان و خبرگان آینده‌پژوه استیافته‌ها: با روش مطالعه کتابخانه‌ای، روندهای اصلی شناسایی شدند. پنج مولفه کلیدی و پیشران شامل: "شهر هوشمند"، "همزیستی و همکاری"، "بومیان دیجیتال"، "حریم خصوصی" و "فناوری اطلاعات" در مجموع با بیشترین تاثیرپذیری و بیشترین تاثیرگذاری از نظر خبرگان بعد از دو دور دلفی مشخص شدند.}, keywords_fa = {واژه‌های کلیدی: آینده‌پژوهی,کتابخانه‌های دانشگاهی,روندها,پیشران‌ها}, url = {https://jlib.ut.ac.ir/article_83752.html}, eprint = {https://jlib.ut.ac.ir/article_83752_5b726c9dad89bda32f45fb6d0d62c936.pdf} } @article { author = {Seyedein, Maryam Sadat and Isfandyari-Moghaddam, Alireza and Zarei, Atefeh}, title = {Identifying academic Librarians' mentalities about Self-leadership and presenting model.}, journal = {Academic Librarianship and Information Research}, volume = {54}, number = {4}, pages = {58-76}, year = {2020}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2783-4638}, eissn = {2783-4638}, doi = {10.22059/jlib.2021.318186.1544}, abstract = {Purpose: Self-leadership is the process of influencing oneself to achieve goals .the purpose of this study is identifying academic Librarians' mentalities about Self-leadership and presenting model.Methodology: The research is applied and we used Q methodology, content analysis and Delphi. In the first part, the statistical population is librarians and managers of Iranian academic libraries, and in the second part, the faculty members of the Department of Information Science as well as management. The sampling method is theoretical. The research tool was a questionnaire and semi-structural interview. Factor analysis conducted by SPSS.Findings: Seven mental patterns were identified and named. organizational self-leadership model was presented with 5 dimensions, 23 components and 56 indicators.Conclusion: The hierarchical, Conservative, team-oriented, self-reliant, self-efficate, empowering, and self-evaluation pattern. The dimensions of organizational self-leadership model include procedural, strategical, organizational, cultural, and socio-psychosocial.Keywords: Organizational Self-leadership, Mental Patterns, Academic Libraries, Academic Librarians, Iranian Universities, Q Methodology, Delphi, Model}, keywords = {Keywords: Organizational Self-leadership,Mental patterns,Academic libraries,Academic librarians,model}, title_fa = {شناسایی ذهنیت‌های کتابداران دانشگاهی در مورد خودرهبری سازمانی و ارائه الگو.}, abstract_fa = {هدف: هدف این پژوهش، نشان دادن تعدد ذهنیت‌های کتابداران دانشگاهی در مورد خودرهبری و ارائه الگو می باشد.روش پژوهش: پژوهش از نوع کاربردی و روش پژوهش، آمیخته است. از روش شناسی کیو برای شناسایی ذهنیت‌های کتابداران و از تحلیل محتوا و فن دلفی برای ارائه الگواستفاده شد. جامعه آماری، کتابداران و مدیران کتابخانه‌های دانشگاهی ایران و اعضای هیات علمی گروه علم اطلاعات و مدیریت هستند، نمونه گیری هدفمند به روش نظری است. داده‌های مصاحبه و پرسشنامه‌ها با با نرم افزار spss تحلیل شد.یافته‌ها: تعداد 7 ذهنیت شناسایی و نامگذاری شد و الگوی خودرهبری سازمانی با 5 بعد و 23 مولفه و 56 شاخص ارائه شد.نتیجه گیری: ذهنیت‌های سلسله مراتبی، محافظه کار، تیم گرا، خود اتکا، خوداثربخش، توانمندساز و خودارزیاب هریک ویژگی‌های خود را دارند، ابعاد الگوی خودرهبری سازمانی عبارتند از بعد فرایندی، راهبردی، سازمانی، فرهنگی و روانشناختی-اجتماعیکلیدواژه‌ها: خودرهبری سازمانی، ذهنیت، کتابخانه‌های دانشگاهی، کتابداران دانشگاهی، دانشگاه‌های ایران، روش دلفی، روش‌شناسی کیو، الگو}, keywords_fa = {کلیدواژه‌ها: خودرهبری سازمانی,ذهنیت,کتابخانه‌های دانشگاهی,کتابداران دانشگاهی,الگو}, url = {https://jlib.ut.ac.ir/article_80648.html}, eprint = {https://jlib.ut.ac.ir/article_80648_b8c0651f944b1f5c6f742ca3c29c5b81.pdf} } @article { author = {Nourmohammadi, Hamzehali and Ghaffari, Saeed and Emami, Kobra}, title = {Determining the components of user interface - website affecting web interaction (case study of National Library of the Islamic Republic of Iran)}, journal = {Academic Librarianship and Information Research}, volume = {54}, number = {4}, pages = {77-93}, year = {2020}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2783-4638}, eissn = {2783-4638}, doi = {10.22059/jlib.2021.325290.1553}, abstract = {Objective: To determine the components of the user-website interface affecting the interaction on the web (studied by the National Library of the Islamic Republic of Iran) on the rate of users' use of the website to retrieve information.Methodology: The statistical population in the qualitative part was the experts of the National Library of Tehran and sampling in the qualitative stage was targeted and the number of samples was determined based on theoretical adequacy. In a small part, the statistical population was all users of the National Library of Tehran, which according to Morgan table, the sample number was 384 people. Data were also collected using a researcher-made questionnaire and analyzed using structural equation model, SPSS software, and LISREL.Findings: The results of structural equations also showed that the effect of user-website interface components on web interaction was positive and significant and according to the results of Friedman test, website technical design had the greatest effect on users' motivation to use the National Library website.Originality: From the users' point of view, all the studied components are very important in their reuse of the National Library website. Therefore, it is recommended that the designers and experts of the National Library pay attention to the criteria set out in this research and the principles of user-orientation when designing the user-website interface.}, keywords = {User interface - website,web interaction,Interactive design,National Library of Iran website}, title_fa = {تعیین مؤلفه‌های رابط کاربر - وب سایت موثر بر تعامل در وب(مورد مطالعه کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران)}, abstract_fa = {هدف: تعیین تأثیر مؤلفه‌های رابط کاربر - وب سایت موثر بر تعامل در وب (مورد مطالعه کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران) بر میزان استفاده کاربران از وب سایت جهت بازیابی اطلاعات است.روش: جامعه آماری در قسمت کیفی ، خبرگان کتابخانه ملی بوده و نمونه‌گیری در مرحله کیفی از نوع هدفمند و تعداد نمونه‌ها بر اساس کفایت نظری مشخص شد. در قسمت کمی نیز جامعه آماری، تمامی کاربران کتابخانه ملی شهر تهران بود که براساس جدول مورگان تعداد ن 384 نفر به دست آمد. همچنین داده‌ها با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته گردآوری و با استفاده از مدل معادلات ساختاری، نرم افزار اس پی اس اس، و لیزرل تحلیل شد.یافته‌ها: نتایج معادلات ساختاری نشان داد که تأثیر مؤلفه‌های رابط کاربر - وب سایت بر تعامل در وب مثبت و معنادار است و با توجه به نتایج آزمون فریدمن طراحی فنی وب سایت بیشترین تأثیر در انگیزش کاربران به استفاده از وب سایت کتابخانه ملی را داشته است.ارزش/اصالت تحقیق: از نظر کاربران، تمامی مولفه‌های مورد مطالعه در استفاده مجدد آنها از وب سایت کتابخانه ملی دارای اهمیت بسیار بالایی هستند. لذا توصیه می‌شود،که طراحان و کارشناسان کتابخانه ملی در زمان طراحی رابط کاربر –وب سایت توجه خود را به معیارهای مطرح شده در این پژوهش و اصول کاربر مدار بودن معطوف نمایند.}, keywords_fa = {رابط کاربر - وب سایت,تعامل در وب,طراحی تعاملی,وب سایت کتابخانه ملی ایران}, url = {https://jlib.ut.ac.ir/article_83751.html}, eprint = {https://jlib.ut.ac.ir/article_83751_2be88203219ec0a449a427aa56a60af1.pdf} } @article { author = {Varnaseri, Ahmadreza and Fahimnia, Fatima and Fahimifar, Sepideh}, title = {Information Needs Assessment of Departments Managers of Faculty of Social and Behavioral Sciences Commission of Tehran University and Tarbiat Modarres University.}, journal = {Academic Librarianship and Information Research}, volume = {54}, number = {4}, pages = {93-112}, year = {2020}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2783-4638}, eissn = {2783-4638}, doi = {10.22059/jlib.2021.296085.1457}, abstract = {Objective: To identify the information needs of managers of departments of departments of Tehran University of Social Sciences and Behavioral Sciences and Tarbiat Modares University. Method: This study is a descriptive survey. The head of departments of the faculties of the committees of social and behavioral sciences of Tehran University and Tarbiat Modarres University were selected by census sampling. Data collection tool was a researcher-made questionnaire which was distributed among the statistical sample after confirming its validity and reliability. Descriptive and inferential statistics including Wilcoxon test were used for data analysis. Results: The most important motivation and purpose of information needs of educational department managers of Tehran University of Social and Behavioral Sciences Commission and Tarbiat Modarres University are in educational, scientific and research needs, respectively, and information about procedures and how to perform. In addition, the most important resources in meeting the intra-university information needs of educational managers are personal experience, meetings and meetings with other colleagues, and the most important resources in meeting the extracurricular information needs of educational managers in both Internet universities and databases. Satisfaction with information sources, both electronic and print, is approximately 65.Originality of work: To date, information needs of managers of training departments in the field of information management have not been evaluated.}, keywords = {information need,Head of Department,Identifying information sources,Identification of supply and supply channels}, title_fa = {بررسی نیازاطلاعاتی مدیران گروه‌های آموزشی دانشکده‌های کمیسیون علوم اجتماعی و رفتاری دانشگاه تهران و دانشگاه تربیت مدرس.}, abstract_fa = {هدف: شناسایی اجزای نیازاطلاعاتی مدیران گروه‌های آموزشی دانشکده‌های کمیسیون علوم اجتماعی و رفتاری دانشگاه تهران و کمیسیون علوم اجتماعی و رفتاری دانشگاه تربیت مدرس .روش: پژوهش حاضر در زمرة پژوهش‌های پیمایشی و توصیفی به شمار می‌آید. مدیر گروه‌های آموزشی دانشکده‌های کمیسیون علوم اجتماعی و رفتاری دانشگاه تهران و دانشگاه تربیت مدرس به صورت سرشماری نمونه گیری شدند. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه محقق ساخته بود که بعد از تائید روایی و پایایی بین نمونه آماری توزیع شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی از جمله آزمون ویلکاکسون استفاده به عمل آمد.یافته‌ها : مهم‌ترین انگیزه و هدف نیازاطلاعاتی مدیران گروه آموزشی کمیسیون علوم اجتماعی و رفتاری دانشگاه تهران و دانشگاه تربیت مدرس به ترتیب در نیازهای آموزشی، علمی و پژوهشی و به اطلاعات مربوط به رویه‌ها و نحوه‌ی انجام کاراست . همچنین مهم‌ترین منابع در تأمین نیازهای اطلاعاتی درون دانشگاهی مدیران آموزشی تجربه شخصی و نشست ها و جلسات و مشورت با دیگر همکاران است و مهم‌ترین منابع در تأمین نیازهای اطلاعاتی برون دانشگاهی مدیران آموزشی در هر دو دانشگاه اینترنت و پایگاه‌های اطلاعاتی می‌باشد. میزان رضایت از منابع اطلاعاتی اعم از الکترونیکی و چاپی هر دو دانشگاه در حدود 65 است. اصالت اثر: تا کنون بررسی نیاز اطلاعاتی مدیران گروه های اموزشی در حوزه مدیریت اطلاعات انجام نپذیرفته است.}, keywords_fa = {نیاز اطلاعاتی,مدیر گروه آموزشی,شناسایی منابع اطلاعاتی,شناسایی مجرای تهیه و تامین اطلاعات}, url = {https://jlib.ut.ac.ir/article_83750.html}, eprint = {https://jlib.ut.ac.ir/article_83750_a55c3a06840dbb280e407fe256242fad.pdf} } @article { author = {Ahmadi, Mohammad Milad and Tavallaei, Ruhollah and Hasirchi, Amir}, title = {Fuzzy Cognitive Mapping of Factors Influencing Success of Experts' Organizational Knowledge Acquisition}, journal = {Academic Librarianship and Information Research}, volume = {54}, number = {4}, pages = {113-131}, year = {2020}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2783-4638}, eissn = {2783-4638}, doi = {10.22059/jlib.2020.293870.1444}, abstract = {Objective: Implicit knowledge is the knowledge that emerges from the experience of an individual, group, or organization, over time, through processes of action and daily working realities. Many techniques have been developed to extract implicit expert knowledge, each tailored to the specific circumstances taking into account the type of knowledge, expert knowledge, and characteristics of the environment. Despite extensive research and numerous operational plans to document and extract expert knowledge, many internal and external organizations are challenged with knowledge acquisition. The main purpose of this paper is to investigate the aspects and factors affecting the success of knowledge acquisition in the form of fuzzy cognitive mapping to extract and document expert organizational knowledge.Methodology: Cognitive mapping, which is a useful method for problem-solving, helps decision-makers to analyze hidden causal relationships and to find the optimal solution. This mapping contains fuzzy graphing structures to illustrate causal arguments. For the purpose of fuzzy cognitive mapping, executive and academic experts in Imam Hossein University were interviewed in the field of knowledge and research.Findings: The results show that factors of knowledge engineering team, selection of techniques and tools for acquiring knowledge, determining the type of knowledge, identifying the required knowledge and affecting organizational factors, respectively, and having the largest causal values, have the greatest impact on the success of organizational knowledge acquisition.Originality: The use of fuzzy cognitive mapping -a soft approach in operational research- is the main innovation of the present research in the subject of expert knowledge acquisition.}, keywords = {Implicit Knowledge,Expert Knowledge,Implicit Knowledge Conversion,Knowledge acquisition,Fuzzy Cognitive Mapping}, title_fa = {نگاشت شناختی فازی عوامل مؤثّر بر موفقیّت اکتساب دانش سازمانی خبرگان}, abstract_fa = {هدف: دانش ضمنی دانشی است که از تجربۀ یک فرد، گروه یا سازمان، در طول زمان و طیّ فرایندهای عملی و کنش و واکنش با واقعیات روزمرۀ کاری پدید می‌آید. تکنیک‌های زیادی برای اکتساب دانش ضمنی خبرگان توسعه داده شده است که هرکدام برای شرایط خاص با درنظر گرفتن نوع دانش، فرد خبره و ویژگی‌های محیط مناسب است. با وجود تحقیقات گسترده و انجام طرح‌های عملیاتی متعدّد در زمینۀ مستندسازی و اکتساب دانش خبرگان، بسیاری از سازمان‌های داخلی و خارجی در خصوص اکتساب دانش دچار چالش هستند. هدف اصلی این مقاله، بررسی جوانب و عوامل اثرگذار بر موفقیت اکتساب دانش، در قالب نگاشت شناختی فازی، برای اکتساب و مستندسازی دانش سازمانی خبرگان است. روش: نگاشت شناختی که روش مفیدی برای حلّ مسأله است، به تصمیم‌گیرندگان در تحلیل روابط علّی پنهان و دستیابی به جواب مطلوب کمک می‌کند. این نگاشت حاوی ساختارهای نموداری فازی برای نشان دادن استدلال‌های علّی است. به منظور دستیابی به نگاشت شناختی فازی، با خبرگان و متخصّصان اجرایی دانشگاه جامع امام حسین(ع) در حوزۀ دانش و پژوهش مصاحبه شده است.یافته‌ها: نتایج نشان می‌دهد که عوامل تیم مهندسی دانش، انتخاب تکنیک و ابزار کسب دانش، تعیین نوع دانش، شناسایی دانش مورد نیاز و عوامل اثرگذار سازمانی به ترتیب و با داشتن بزرگ‌ترین مقادیر علّی فازی، بیشترین اثر را بر موفقیّت اکتساب دانش سازمانی خبرگان دارند.اصالت اثر: استفاده از نگاشت شناختی فازی -که رویکردی نرم در پژوهش عملیاتی به شمار می‌رود- در موضوع اکتساب دانش ضمنی خبرگان، نوآوری اصلی پژوهش حاضر است.}, keywords_fa = {دانش ضمنی,دانش خبرگان,تبدیل دانش ضمنی به صریح,اکتساب دانش,نگاشت شناختی فازی}, url = {https://jlib.ut.ac.ir/article_81020.html}, eprint = {https://jlib.ut.ac.ir/article_81020_915c266a54bca9524db0bd2c0684e51e.pdf} }