@article { author = {Mahdiuon, R and Ghahreman, M and Ferasatkhah, M and Abolghassemi, M}, title = {Quality of Learning and Its Effective Factors within Academic E-Learning Centers: A Qualitative Study}, journal = {Academic Librarianship and Information Research}, volume = {45}, number = {4}, pages = {77-100}, year = {2011}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2783-4638}, eissn = {2783-4638}, doi = {}, abstract = {Objective: The aim of the present study is to identify the factors impacting on the quality of electronic learning in E-learning Centers. Methodology: Phenomenological qualitative research method was adopted. Samples were drawn from managers and experts from E-learning centers as well educational quality policy experts and students. 18 were selected purposefully for in-depth interview. Once the validity was established, open and axial coding was used for data analysis. Findings: results demonstrate that 117 conceptual statements, in 17 subcategories and 3 main categories affecting quality of education have been identified in form of direct causal factors, background and environmental conditions and their interrelationships were outlined and presented in form of a constructive model}, keywords = {E-learning Centers,phenomenology,Quality of e-learning}, title_fa = {کیفیت یادگیری در مراکز آموزش الکترونیکی دانشگاهی؛ مطالعه‏ای کیفی}, abstract_fa = {هدف: هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل موثر بر کیفیت یادگیری الکترونیکی در مراکز آموزش‌ الکترونیکی است. روش: در این تحقیق از روش تحقیق کیفی پدیدار شناسی استفاده شده است. جامعه ‌آماری پژوهش مدیران و خبرگان مراکز یادگیری الکترونیکی، خبرگان و سیاست‏گذاران کیفیت در آموزش ‌عالی و دانشجویان بودند که تعداد 18 نفر از میان آنها بصورت هدفمند جهت انجام مصاحبه عمیق انتخاب شدند. روایی یافته‌ها با روشهای تطبیق توسط اعضا و بررسی همکار تضمین شد. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از کدگذاری باز و محوری، استفاده شد. یافته‏ها: نتایج گویای آنست که 117 گزاره مفهومی اولیه با 17 مقوله فرعی و 3 گزاره مقوله‌ای اصلی تاثیرگذار بر کیفیت یادگیری در قالب عوامل علّی بی واسطه، زمینه و شرایط محیطی شناسایی و روابط بین آنها در قالب الگوی ساختاری ترسیم و ارائه شد.}, keywords_fa = {E-learning Centers,phenomenology,Quality of e-learning}, url = {https://jlib.ut.ac.ir/article_28770.html}, eprint = {https://jlib.ut.ac.ir/article_28770_ad79a9f8fc43428bccaddc2d69121c5c.pdf} }