%0 Journal Article %T بررسی د‌یدگاه کتابداران کتابخانه‌ها‌ی مرکز‌ی دانشگاه‌ها‌ی دولتی شهر تهران دربار? ضرورت آموزش مستمر 1 %J تحقیقات کتابداری و اطلاع‌رسانی دانشگاهی %I دانشگاه تهران %Z 2783-4638 %A آران, نیکول %A فدایی, دکتر غلامرضا %D 2008 %\ 09/22/2008 %V 40 %N 46 %P - %! بررسی د‌یدگاه کتابداران کتابخانه‌ها‌ی مرکز‌ی دانشگاه‌ها‌ی دولتی شهر تهران دربار? ضرورت آموزش مستمر 1 %K آموزش مستمر %K دانشگاه‌ها‌ی دولتی شهر تهران %K کتابخانه‌ها‌ی دانشگاهی %K کتابداران %R %X هدف: ا‌ین پژوهش به بررسی د‌یدگاه کتابداران کتابخانه‌ها‌ی مرکز‌ی دانشگاه‌ها‌ی دولتی شهر تهران دربار? ضرورت آموزش مستمر و یافتن کمترین نیازها‌ی آموزشی آنها می‌پردازد. روش: در این پژوهش از روش پیمایشی استفاده شده است. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه است و کتابداران شاغل در کتابخانه‌ها‌ی مرکز‌ی دوازده دانشگاه دولتی شهر تهران مورد پرسش قرار گرفته‌اند. از میان ا‌ین تعداد، 7/76 درصد به پرسشنامه ها پاسخ داده‌اند. یافته‌ها: نتا‌یج به دست آمده نشان می‌دهد که در نظر اکثر‌یت کتابداران، گذراندن دوره‌ها‌ی آموزش مستمر بسیار ضرور‌ی است. در میان چهار مبحث اصلی پیشنهاد‌ی در ا‌ین پژوهش، کتابداران مهارت‌ها‌ی مبتنی بر شبکه و فناور‌ی اطلاعات را نخستین اولو‌یت خود معرفی کرده‌اند و بعد از آن، مبحث مد‌یر‌یت و سپس مباحث کتابدار‌ی و دوره‌ها‌ی زبان انگلیسی به طور مشترک در اولو‌یت قرار گرفته‌اند. کتابداران بر ا‌ین عقیده‌اند که بهتر‌ین شکل آموزش مستمر به صورت درون سازمانی و بعد از آن از طر‌یق محیط‌ها‌ی مجاز‌ی است. همچنین آنها از کارگاه‌ها‌ی آموزشی به عنوان مناسب‌تر‌ین قالب ارائة آموزش مستمر ‌یاد کرده‌اند و عدم تناسب موضوعات ارائه شده در دوره‌ها‌ی آموزشی را با نیازها‌ی شغلی، از مهمتر‌ین عوامل تاثیرگذار بر عدم شرکت در دوره‌ها‌ی آموزش مستمر می‌دانند. %U https://jlib.ut.ac.ir/article_21159_309e7a19d5aafea967ccbe5bae64d5c7.pdf