%0 Journal Article %T سنجش میزان هوش هیجانی کتابداران دانشکده‏های دانشگاه تهران %J تحقیقات کتابداری و اطلاع‌رسانی دانشگاهی %I دانشگاه تهران %Z 2783-4638 %A شعبانی, علی %A فدایی, دکتر غلامرضا %A بشارت, دکتر محمد علی %D 2009 %\ 09/23/2009 %V 43 %N 2 %P - %! سنجش میزان هوش هیجانی کتابداران دانشکده‏های دانشگاه تهران %K دانشگاه تهران %K کتابخانه‏های دانشکده‏ای %K هوش هیجانی %R %X هدف: پژوهش حاضر به بررسی میزان هوش هیجانی کتابداران کتابخانه‌های دانشکده‏ای دانشگاه تهران می‏پردازد. روش: روش این پژوهش توصیفی- تحلیلی است. جامعه این پژوهش کلیه کتابداران کتابخانه‌های دانشکده‏ای دانشگاه تهران بودند که 60 نفر کتابدار (42 نفر مرد و 18 زن ) به صورت سرشماری انتخاب شدند. یافته‌ها: نتایج پژوهش نشان داد که میزان هوش هیجانی کتابداران و مولفه‏های آن شامل خودآگاهی، خود انگیزی، مدیریت خود، مهارت اجتماعی و آگاهی اجتماعی متوسط به بالا است. نتایج همچنین نشان داد بین کتابدارن دارای مدرک تحصیلی کتابدارای و کتابداران فاقد این مدرک در برخورداری از هوش هیجانی تفاوت معناداری وجود ندارد. اما، تفاوت معناداری بین کتابداران دانشکده‌های دانشگاه تهران در برخورداری از هوش هیجانی وجود داشت . %U https://jlib.ut.ac.ir/article_21337_193c40543d61527b71394f47460d073b.pdf