TY - JOUR ID - 21318 TI - ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر کرد از دیدگاه کاربران براساس مدل لایبکوال JO - تحقیقات کتابداری و اطلاع‌رسانی دانشگاهی JA - JLIB LA - fa SN - AU - اشرفی ریزی, دکتر حسن AU - کاظم¬پور, زهرا AU - شعبانی, دکتر احمد AD - Y1 - 2008 PY - 2008 VL - 42 IS - 48 SP - EP - KW - ارزیابی خدمات کتابخانه‌ای KW - دانشگاه آزاد اسلامی شهر کرد KW - کتابخانة دانشگاهی KW - کیفیت خدمات KW - مدل لایبکوال DO - N2 - هدف: تعیین کیفیت خدمات کتابخانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر کرد از دیدگاه کاربران براساس مدل لایبکوال است. روش : این تحقیق پژوهشی پیمایشی و ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه است. جامعة آماری این پژوهش 110 نفرند که به صورت تصادفی طبقه‌ای از میان 2000 مراجعه‌کنندة عضو کتابخانه مرکزی و کتابخانة دانشکده عمران انتخاب شده‌اند. یافته‌ها نشان می‌دهد که سطح خدمات دریافتی در بعد تأثیرگذاری خدمات، در کتابخانه مرکزی با میانگین (55/6) و در کتابخانه دانشکده عمران با میانگین (97/6) نسبت به ابعاد دیگر بیشتر است. اما بعد کنترل اطلاعات در کتابخانه مرکزی با میانگین (45/5) و در کتابخانه دانشکده عمران با میانگین (92/4) پایین‌ترین سطح خدمات دریافتی را به خود اختصاص داده‌اند. در سطح گزاره‌ها، بالاترین میانگین در کتابخانه مرکزی مربوط به وجود کارمندان مؤدب (25/7)، و پایین‌ترین میانگین مربوط به امکان دسترسی به منابع اطلاعات الکترونیک (12/4) است. همچنین بالاترین میانگین خدمات دریافتی در کتابخانه دانشکده عمران به آمادگی کتابداران برای پاسخگویی به مراجعه-کنندگان (63/7) و پایین‌ترین میانگین (85/3) به وجود تجهیزات مدرن دسترسی به اطلاعات اختصاص دارد. UR - https://jlib.ut.ac.ir/article_21318.html L1 - https://jlib.ut.ac.ir/article_21318_bfeea8190f27f9423804e2c80002cf70.pdf ER -