TY - JOUR ID - 21323 TI - ارزیابی درونی در کتابخانه‌های دانشگاهی: مطالعه موردی کتابخانه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تربیت معلم آذربایجان JO - تحقیقات کتابداری و اطلاع‌رسانی دانشگاهی JA - JLIB LA - fa SN - AU - شهبازی, رحیم AU - صداقت, دکتر کامران AD - Y1 - 2008 PY - 2008 VL - 42 IS - 48 SP - EP - KW - ارزیابی درونی KW - اعتبارسنجی KW - دانشکده ادبیات و علوم انسانی. دانشگاه تربیت معلم آذربایجان KW - مراکز اطلاع‌رسانی DO - N2 - هدف: هدف از انجام پژوهش حاضر، ارزیابی درونی کتابخانه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تربیت معلم آذربایجان و تعیین وضعیت موجود آن براساس نظر کارشناسان است. این مقاله بر آن است تا با ارائه یک روش برای ارزیابی درونی کتابخانه‌های دانشگاهی، مدیران و برنامه‌ریزان این‌گونه مراکز را در شناخت و بهبود وضعیت کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی یاری رساند. روش:روش پژوهش براساس ارزیابی، درونی است و برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه، مصاحبه و فرم‌های اطلاعاتی استفاده شده است. یافته‏ها: یافته‌ها نشان می‌دهد که در کتابخانه دانشکده ادبیات و علوم انسانی، پایین‌ترین درصد عامل‌ها مربوط به عامل خدمات و آموزش (39 درصد)، و عامل بودجه (45درصد) می‌باشد. درصد موفقیت سایر عوامل کتابخانه عبارتند از: مدیریت (5/55 درصد)، نیروی انسانی (58 درصد)، منابع (48 درصد)، سازماندهی (58 درصد) و ساختمان و تجهیزات (57 درصد). UR - https://jlib.ut.ac.ir/article_21323.html L1 - https://jlib.ut.ac.ir/article_21323_29ec6c47b1406429f51090a766ba0a13.pdf ER -