TY - JOUR ID - 21331 TI - بررسی میزان رضایت پژوهشگران پژوهشکده مهندسی جهاد کشاورزی از خدمات اطلاع‏رسانی این پژوهشکده JO - تحقیقات کتابداری و اطلاع‌رسانی دانشگاهی JA - JLIB LA - fa SN - AU - تصویری قمصری, فاطمه AD - Y1 - 2009 PY - 2009 VL - 43 IS - 1 SP - EP - KW - پژوهشکده مهندسی جهاد کشاورزی KW - خدمات اطلاع‏رسانی KW - خدمات شبکه KW - خدمات کتابخانه DO - N2 - هدف: مطالعه میزان رضایت‏مندی پژوهشگران از خدمات اداره‏های کتابخانه و شبکه پژوهشکده مهندسی جهاد کشاورزی. روش: در این پژوهش از روش پیمایشی استفاده شد و ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه بوده است. یافته‌ها‏: پژوهش نشان می‌دهد که 8/73 درصد پژوهشگران حداقل یک بار در ماه از خدمات کتابخانه استفاده می‏کنند. آنها از ساعت کار کتابخانه, پاسخگویی تلفنی و تجهیزات سالن مطالعه نسبتا" راضی هستند, اما از عدم رعایت سکوت در سالن مطالعه کتابخانه ناراضی‏اند. به‏طورکلی, میزان رضایت از منابع اطلاعاتی در سطح نسبتا" پایینی است. بیشترین نارضایتی به کمبود نشریات لاتین با 8/41 درصد, کتاب‏های فارسی با 3/39 درصد و نشریات فارسی با 32 درصد مربوط می‏شود. 1/54 درصد پاسخگویان از عدم برپایی نمایشگاه‏های داخلی در کتابخانه ناراضی هستند. میزان رضایت پاسخگویان از تاثیر نرم‏افزار کتابخانه در جستجوی اطلاعات بیش از رضایت از تاثیر برگه‏دان است. در بین خدمات ارائه شده توسط ادراه‌ی شبکه‌, بیشترین میزان رضایت (6/33 درصد) به امکانات شبکه داخلی و کمترین رضایت (8/46 درصد) به تعمیر تجهیزات رایانه‏ای و پاسخگویی به مشکلات رایانه‏ای همکاران اختصاص دارد. تقریبا" تمام پاسخگویان از شبکه اینترنت استفاده می‏کنند و فراوانی پاسخگویانی که چند بار در روز از اینترنت استفاده می‏کنند با 5/61 درصد بیش از سایر کاربران است. UR - https://jlib.ut.ac.ir/article_21331.html L1 - https://jlib.ut.ac.ir/article_21331_ebf033e45c5eb5d2832c6db90632b634.pdf ER -