دانشگاه تهرانتحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی2783-463855220210622The effect of the perception of plagiarism, plagiarism attitudes, values personality and the right-concept study on plagiarism among Ph.D. Students of Bu-Ali Sina Universityبررسی تأثیر درک سرقت علمی، نگرش به سرقت علمی، ارزشهای شخصیتی و محقپنداری تحصیلی بر میزان سرقت علمی در بین دانشجویان دکتری دانشگاه بوعلی1208645510.22059/jlib.2022.331852.1571FAفرامرزسهیلیدانشیار، گروه علم اطلاعات و دانششناسی، دانشگاه پیام نور0000-0003-2581-7052آذینحمیدیکارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه پیام نورعلی اکبرخاصهدانشیار، گروه علم اطلاعات و دانششناسی، دانشگاه پیام نور0000-0001-5664-4671Journal Article20211005Purpose: Plagiarism is copying words, texts, images, and the like, and using the thoughts of others as one's own. The purpose of this study is to determine the extent of various factors on the tendency to plagiarism among Ph.D. students of Bu-Ali University. <br />Method: The method of the present research is applied in terms of purpose and descriptive in terms of data collection method. The statistical population of this study consists of all Ph.D. students of Bu-Ali University. The total number of students at Bu-Ali University is equal to 832 students, which according to Cochran's formula, the sample size was equal to 263 people. Five questionnaires were used to collect data. The reliability of these questionnaires through Cronbach's alpha was equal to 0.948, 0.955, 0.968, 986, and 0.975 respectively. In order to test research hypotheses, structural equation modeling in Warp PLS7 software was used. <br />Findings: The results of data analysis showed that the variables of perception of plagiarism, attitude to plagiarism and personal harassment have a negative and significant effect on the rate of plagiarism of students. Also, the variable of academic jurisprudence has a positive and significant effect on the rate of plagiarism of students.<br />Conclusion: It seems that students' knowledge, understanding and awareness of plagiarism and its examples, policies and legal punishment in this field are at a low level. That the officials and administrators of the universities take the necessary measures in order to make the students more aware and familiar with the consequences of this work.مقدمه و هدف: سرقت علمی، عبارت است از کپی کردن کلمات، متون، تصاویر و مانند آن و استفاده از اندیشههای دیگران به عنوان اندیشه خود است. هدف از انجام پژوهش حاضر، تعیین میزان عوامل مختلف بر تمایل دانشجویان دکتری دانشگاه بوعلی همدان به سرقت علمی است. <br />روش: پژوهش حاضر، از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری دادهها پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش را دانشجویان دکتری دانشگاه بوعلی همدان تشکیل میدهند که براساس فرمول کوکران حجم نمونه برابر با 263 نفر بهدست آمد. جهت گردآوری دادهها از پنج پرسشنامه استفاده شد. پایایی این پرسشنامهها از طریق آلفای کرونباخ به ترتیب برابر با 948/0، 955/0، 968/0، 986/0 و 975/0 بهدست آمد. بهمنظور تجزیه و تحلیل دادهها و آزمون فرضیههای پژوهش، از مدلیابی معادلات ساختاری در نرمافزار وارپ پی ال اس 7 استفاده گردید.<br />یافتهها: نتایج تجزیه و تحلیل دادهها نشان داد که متغیرهای درک سرقت علمی، نگرش به سرقت علمی و ارزشهای شخصی، بر میزان سرقت علمی دانشجویان تأثیر منفی و معنیداری دارند. همچنین، متغیر محقپنداری تحصیلی بر میزان سرقت علمی دانشجویان تأثیر مثبت و معنیداری دارد. <br />نتیجهگیری: بهنظر میرسد دانش، درک و آگاهی دانشجویان از سرقت علمی و مصادیق آن، سیاستها و مجازات قانونی در این زمینه در سطح پایینی قرار دارد که لازم است مسئولان و مدیران دانشگاهها در راستای آگاهسازی و آشنایی بیشتر دانشجویان و عواقب این کار اقدامات لازم را انجام دهند و با برگزاری دورهها و کارگاههای آموزشی میزان سرقت علمی را کاهش دهند.دانشگاه تهرانتحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی2783-463855220210622Investigating the viewpoints of central libraries'''' managers of governmental universities about users'''' access to dissertationsبررسی دیدگاه مدیران کتابخانههای مرکزی دانشگاه های دولتی پیرامون دسترسی کاربران به پایان نامه ها21488645210.22059/jlib.2022.337649.1587FAکتایوننصیری نیادانشجوی کارشناسی ارشد، گروه علم اطلاعات و دانششناسی دانشگاه شیراز.جوادعباس پورعضو هیئت علمی گروه علم اطلاعات و دانششناسی، دانشگاه شیراز.مجیدنبویعضو هیئت علمی گروه علم اطلاعات و دانششناسی، دانشگاه شیراز.Journal Article20220118Objective: The purpose of the present study is to identify the viewpoints of central libraries'' managers of governmental universities which are supervised by two ministries of Science, Research and Technology and Health and Medical Education regarding users'' access to dissertations.<br /><br />Methodology: As a descriptive survey, all Managers of the central libraries of governmental universities which are supervised by two ministries of Science, Research and Technology and Health and Medical Education were participated in the study. Considering limited number of population members, sampling was not used in this study. The data gathering tool was a researcher-made questionnaire.<br /><br />Findings: The findings showed that central libraries'' managers of the universities have different viewpoints on access to dissertations. The managers'' points of view about the levels of access to the dissertation are different for users within or outside the university campus, so that they think that it''s better users have access to the full text within the university, and they have access to only bibliographic information outside the university. In addition, they agree with accessing to parts of the dissertations (not full text) in both printed and/or electronic version on charge. Managers were agreed with "PDF" format among different electronic versions. .<br /><br />Originality: Despite the importance of recognizing the attitude of library managers towards determining the policy of making dissertations available to library users, this issue has not been studied till now. This article addresses this important issue.هدف: هدف پژوهش حاضر شناخت دیدگاه مدیران کتابخانههای مرکزی دانشگاههای دولتی زیر نظر دو وزارت خانه علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیرامون دسترسی کاربران به پایان-نامهها است.<br /><br />روش: این پژوهش از نظر هدف کاربردی و به لحاظ روش از نوع پیمایش توصیفی است. جامعه پژوهش شامل تمامی مدیران کتابخانه های مرکزی دانشگاه های دولتی زیر نظر دو وزارت خانه علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود. با توجه به شمار محدود اعضای جامعه، در این پژوهش از نمونه گیری استفاده نشده است. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه محقق ساخته بود. <br /><br />یافته ها: یافته ها نشان داد که به طور کلی مدیران کتابخانههای مرکزی دانشگاهها دیدگاههای متفاوتی در مورد دسترسی به پایاننامهها دارند. دیدگاه مدیران در مورد سطوح دسترسی به پایاننامه برای کاربران داخل و خارج دانشگاه متفاوت بود به طوری که در مورد کاربران داخل دانشگاه آنان بیشتر با دسترسی به متن کامل و در مورد کاربران خارج از دانشگاه نیز بیشتر با دسترسی به اطلاعات کتابشناختی موافق هستند. همچنین آنان با دسترسی بخشهایی از پایاننامهها (نه متن کامل) در هردو شکل چاپی و الکترونیکی و در قبال پرداخت هزینه موافقترند. مدیران مورد بررسی از میان قالبهای گوناگون نسخۀ الکترونیک با قالب «پی.دی.اف.» موافق بودند. <br /><br />اصالت: علیرغم اهمیت شناخت نگرش مدیران کتابخانهها نسبت به تعیین خطمشی و سیاست دسترس پذیر نمودن پایان نامهها برای کاربران کتابخانه، تا کنون این مهم بررسی نشده است. در این مقاله به این مهم پرداخته شده است.دانشگاه تهرانتحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی2783-463855220210622Social Networks and Knowledge Management: A Survey on the Use of Social Media and Prophets for Students of Top Universities in Tehranشبکه های اجتماعی و مدیریت دانش: بررسی میزان استفاده دانشجویان دانشگاه های ممتاز شهر تهران از شبکه های اجتماعی و پیام رسان برای مدیریت دانش49628640110.22059/jlib.2022.250916.1294FAمحمد صادقافراسیابیدکترای سیاستگذاری فرهنگی پژوهشکده مطالعات فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوریحسنبشیردکترای جامعهشناسی ارتباطات بینالملل و استاد تمام دانشگاه امام صادق، تهران.مسعودکوثریدکترای جامعهشناسی ارتباطات بینالملل و استاد تمام دانشگاه امام صادق، تهران.حسینابراهیم آبادیدانشیار پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوریJournal Article20191004One of the characteristics of the networking community is the development of 'social and messenger' networks, including the functions of these networks, knowledge and information management. The present article aims to answer the question of how well the students of Tehran's top universities as community elites have been able to use the aforementioned networks for this purpose. Abroad, which has focused on the extent of online student interest in knowledge management, has focused on how students from top universities in Tehran use these networks.<br /><br />A random sampling method was used among the students of Tehran University of Excellence based on the ranking of the Islamic World Science Citation Database to provide a description of the current situation. In-depth interviews were used to delve deeper into the findings and provide policy-making strategies.<br /><br />While 50.5% of students believe that these networks have become part of their daily lives, the majority of students are simply content consumers with political content preferences. Most content related to the lessons is simply following the news of the classes. According to indicators set to measure the extent to which students use these networks for knowledge management, 5% of students do not use these networks for knowledge management at all. 3% use low and very small amounts, 15.5% use very high and 28.4% use some of these networks for knowledge management. Policy research strategies for modifying the pattern of use of these networks are suggested below.<strong>هدف</strong>: یکی از ویژگیهای جامعه شبکهای، گسترش شبکههای «اجتماعی و پیامرسان» و از جمله کارکردهای این شبکهها، مدیریت اطلاعات و دانش است. مقاله حاضر قصد دارد به این پرسش پاسخ دهد که دانشجویان دانشگاههای ممتاز شهر تهران به عنوان نخبگان جامعه تا چه اندازه توانستهاند از شبکههای یاد شده برای مدیریت دانش استفاده کنند؟
<strong>روش پژوهش</strong>: از روش پیمایشی با نمونهگیری تصادفی در میان دانشجویان ۷ دانشگاه ممتاز تهران بر اساس رتبهبندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام برای ارائه توصیفی از وضعیت فعلی استفاده شده است. برای تحلیل عمیقتر یافتهها و ارائه راهبردهایی از جنس سیاستگذاری از مصاحبه عمیق استفاده شده است.
<strong>یافتهها</strong>: در حالی که 50.۱ درصد دانشجویان معتقدند شبکههای مذکور به بخش از زندگی روزمره ایشان تبدیل شده است، اکثریت دانشجویان، صرفاً مصرفکننده محتوا با اولویت محتوای سیاسی هستند. بیشترین محتوای مرتبط با دروس، صرفاً دنبال کردن اخبار کلاسهاست. بر اساس شاخصهای تعیین شده برای سنجش میزان استفاده دانشجویان از این شبکهها برای مدیریت دانش، ۷ درصد دانشجویان به هیچ وجه از شبکههای یاد شده برای مدیریت دانش استفاده نمیکنند. ۴۹ درصد در مقادیر کم و خیلی کم، 15.5 درصد در مقادیر خیلی زیاد و زیاد و 28.4 درصد تا حدودی از شبکههای مذکور برای مدیریت دانش استفاده میکنند. در ادامۀ پژوهش راهبردهایی از جنس سیاستگذاری برای اصلاح الگوی استفاده از این شبکهها پیشنهاد شده است.
<strong>نتیجهگیری</strong>: شبکههای اجتماعی از ظرفیتی بسیار مهم برای مدیریت دانش برخوردار هستند و اساساً مفهوم شبکههای اجتماعی و مدیریت دانش به دلیل ناشی شدن هر دو مفهوم از انقلاب اطلاعاتی، توسعه جوامع اطلاعاتی و در نهایت شکلگیری و توسعه شبکههای اجتماعی دارای پیوندی اجتنابناپذیر با یکدیگر هستند. یافتهها نشان داد که در سطح ۷ دانشگاه ممتاز شهر تهران هنوز استفاده از شبکههای اجتماعی برای مدیریت دانش در سطح مطلوبی نیست؛ اما تنها ۷ درصد دانشجویان از هیچیک از گویههای مرتبط با مدیریت دانش شامل اخذ مشاورههای علمی و پژوهشی از استادان، استفاده از ظرفیت کار تیمی برای فعالیتهای علمی و ...، استفاده نکردهاند.
<strong>واژگان کلیدی: </strong>شبکه های اجتماعی؛ مدیریت دانش؛ دانشجویان؛ دانشگاههای تهران؛ سیاستگذاریدانشگاه تهرانتحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی2783-463855220210622Organizational Repository Model with Emphasis on Driving Factors Using Meta-Synthesis Method
(Case Study: National Company for Southern Oilfields)مدل مخزن سازمانی با تأکید بر عوامل پیشبرنده با استفاده از روش فراترکیب (مطالعه موردی: شرکت ملّی مناطق نفتخیز جنوب)631008639610.22059/jlib.2022.337772.1588FAنیکوبهارزادهکارشناس بخش اسنادفنی0000-0002-0161-8182نادرنقشینهدانشیار دانشکده مدیریت، رشته علم اطلاعات و دانششناسی ، دانشگاه تهرانسپیدهفهیمی فراستادیار گروه علم اطلاعات و دانش شناسی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران0000-0001-5182-9159Journal Article20220120Organizational repository can be the bedrock of knowledge-based activities in organizations, especially project-based organizations. The oil-rich regions of the south, as one of the project-oriented and influential companies in the country's oil industry, have an important role in the economic development of the country, which has managers and specialized staff at the micro and macro levels of the organization. The present study aimed to design an organizational reservoir model in the National Company of Southern Oilfields with emphasis on identifying the driving factors using the meta-combined method. The first statistical population of the study was all written documents related to the organizational repository including 40 articles and works based on valid criteria from among 175 articles and works were selected and analyzed. The second statistical population included experts in the field of information technology, organizational repository, knowledge management, etc., who were eventually selected as 15 people and due to the conditions and limitations of the Corona pandemic, remotely compared to the presentation. Comments and suggestions were taken. Using the seven steps of meta-combination, a conceptual pattern was obtained in six conceptual layers, categories and codes. In each layer, concepts and topics were included, and finally 29 articles were identified. For qualitative validation, the obtained model was obtained based on the opinions of experts in the form of focus groups and the conceptual model was approved by the research experts. According to the findings of the implementation of the meta-integration process in identifying the dimensions and categories of<strong>هدف</strong>: پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل مخزن سازمانی در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با تأکید بر شناسایی عوامل پیشبرنده است.<br /><strong>روش</strong>: این پژوهش با استفاده از روش فراترکیب انجام شده است. جامعۀ آماری اول پژوهش کلیه اسناد مکتوب مربوط به مخزن سازمانی شامل 40 مقاله و اثر بر مبنای معیارهای معتبر از بین 175 مقاله و اثر انتخاب و تحلیل شد. جامعۀ آماری دوم شامل خبرگان حوزۀ فناوری اطلاعات، مخزن سازمانی، مدیریت دانش و... بودند که در نهایت 15 نفر تعیین شدند.<br /><strong>یافتهها</strong> :با کاربرد مراحل هفتگانه فراترکیب، الگوی مفهومی در شش لایۀ مفهومی، مقولهای و کدها به دست امد. در هر یک از لایهها مفاهیم و موضوعاتی گنجانده شد که در نهایت 29 مقاله شناسایی شد. جهت اعتباریابی کیفی الگوی به دست آمده بر اساس نظرات خبرگان در قالب گروههای کانونی اخذ شد و الگوی مفهومی مورد تأیید خبرگان پژوهش قرار گرفت. با توجه به یافتههای حاصل از اجرای فرایند فراترکیب در شناسایی ابعاد و مقولههای پیادهسازی مخزن سازمانی که میتواند مبنایی برای پژوهشهای آتی در جهت نحوۀ پیادهسازی مخزن سازمانی در راستای سیاستهای اجرایی برای مسئولان و تصمیمگیران در سازمانها و نهادهای ذینقش دولتی قرار گیرد در قالب الگویی مفهومی که به تأیید و توافق بالای خبرگان رسید، ارائه گردید.دانشگاه تهرانتحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی2783-463855220000601Identifying information indicators of natural urban hazards in Iranشناسایی شاخصهای اطلاعرسانی مخاطرات طبیعی شهری ایران1011228670010.22059/jlib.2022.326635.1560FAزهرانیکدلدانشجوی دکتری علم اطلاعات و دانش شناسی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایراننجلاحریریدکتری علم اطلاعات و دانش شناسی، استاد، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران0000-0002-5876-1588فهیمهباب الحوائجیدانشگاه آزدانشیار گروه علم اطلاعات ودانش شناسی دانشگاه آزاداسلامی واحد علوم وتحقیقات تهراناد اسلامی.دکتری تخصصی0000-0002-5876-1588Journal Article19700101Objective: The present study was conducted to identify the indicators of the urban natural hazards information model based on meta-combination analysis in order to create a model.<br />Methodology: In the first stage, the meta-combined method was used. Out of 337 documents related to the research topic, 140 documents were analyzed. To examine and modify the components obtained during the trans-combination of qualitative method (with Delphi approach) which has been done by using a survey of experts with a questionnaire. Thus, the method of the present study is a mixture of polynomials<br />Findings: The research was reviewed in three parts (informants with 50 indicators, tools and media with 66 indicators, content of information messages with 78 indicators), local government organizations using civil society and the private sector in implementing policies They play an effective role. A large number of different information tools have not been seen as appropriate for the time of crisis and after the crisis, and determining standard and appropriate information messages to the community has an effective role in informing about risks.<br />Originality: This study has for the first time examined the identification of natural hazard information indicators in Iran. In addition, by defining the characteristics of informants, tools and media, the content of the information message in three crisis situations such as the information roadmap By determining the share of informants and appropriate tools and the content of the standard message, provides the most effective way of reporting risks to officials in three crisis situationsهدف: پژوهش حاضر باهدف شناسایی شاخص های الگوی اطلاعرسانی مخاطرات طبیعی شهری بر اساس تحلیل فراترکیبی بهمنظور ایجاد الگو صورت پذیرفته است.<br />روششناسی: در مرحله اول از روش فراترکیب استفاده شد. از 337 سند مرتبط با موضوع پژوهش، درنهایت 140 سند مورد تحلیل قرار گرفت. برای بررسی و اصلاح مؤلفههای بهدستآمده در طی فراترکیب از روش کیفی (با رویکرد دلفی) که با استفاده از نظرسنجی از خبرگان، با ابزار پرسشنامه انجامشده است. بدین ترتیب روش پژوهش حاضر، آمیخته از نوع چند زاویه نگری است<br />یافتهها: : پژوهش در سه قسمت (اطلاع رسانان با 50 شاخص، ابزارها و رسانه ها با 66 شاخص، محتوای پیام اطلاع دهی با 78 شاخص) مورد بررسی قرار گرفته است ، سازمانهای حاکمیت محلی با استفاده از جامعه مدنی و بخش خصوصی در اجرای سیاستگزاریها نقش موثری دارند.تعداد زیادی از ابزارهای مختلف اطلاعرسانی برای زمان بحران و پس از بحران مناسب دیده نشدهاند و تعیین پیامهای اطلاع دهی استاندارد و مناسب جامعه نقش موثری در اطلاع رسانی مخاطرات دارد.<br />اصالت اثر: این پژوهش برای نخستین بار به شناسایی شاخصهای اطلاع رسانی مخاطرات طبیعی در ایران را مورد بررسی قرار داده است.و بعلاوه با تعریف شاخصه های اطلاع رسانان ، ابزارها و رسانه ها ، محتوای پیام اطلاع دهی در سه موقعیت بحران همانند نقشه راه اطلاع رسانی با تعیین سهم اطلاع رسانان و ابزارهای مناسب و محتوای پیام استاندارد موثر ترین شیوه اطاع رسانی مخاطرات را برای مسئولین در سه موقعیت بحران (پیش از بحران ، حین بحران ، پس از بحران) ارائه می دهد.دانشگاه تهرانتحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی2783-463855220210622Identifying dimensions and indicators of personal knowledge management Indicators in Regional Water Company of Farsشناسایی ابعاد و شاخص های مدیریت دانش شخصی در سازمان آب منطقه ای فارس1231548618210.22059/jlib.2022.332950.1572FAعلیبیرانوندگروه علم اطلاعات و دانش شناسی، دانشگاه پیام نور، ایران0000-0003-2316-0405محمد ابراهیمسمیعگروه مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات، دانشگاه جهرم، جهرم، ایران0000-0002-7109-2980رضااکبرنژادگروه علم اطلاعات و دانش شناسی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، تبریز، ایران0000-0003-3226-9031زهراجمال زادهگروه علم اطلاعات و دانش شناسی، دانشگاه پیام نور، ایران0000-0003-0409-3163Journal Article20211025Objective: This research identified dimensions and Indicators of personal knowledge management and presented an Interpretative Structural Model of Indicators affecting personal knowledge management in the Regional Water Company of Fars.<br /><br />Methodology: This study is practical in terms of type and purpose and descriptive-analytical in terms of data collection method, which has been done with a quantitative approach. Data collection tools are checklists and factor matrices. The statistical population of this study includes all employees of Regional Water Company of Fars in 1400 (350 people). That by Using of purposive sampling method, 25 knowledge management experts were selected as the statistical sample of the research.<br /><br />Findings: According to Penetration power model and the degree of dependence identified among the Indicators studied in this study, Indicators of "scientific activities to achieve solutions to specific issues or problems in the Scientific field ", "Scientific activities for inventing new laboratory methods", "Patent or scientific discovery based on scientific activities", "Storage and classification of important and required files and folders", "Book Publishing (Compilation)", and "Publication of a scientific research article" are the most effective indicators of personal knowledge management among the employees of Regional Water Company of Fars.<br /><br />Originality: Identifying the Penetration power model and the degree of dependence of indicators of tacit knowledge management causes organizations to identify their strengths and weaknesses to improve the flow of knowledge in inside and outside of their organization. This research is conducted for the first time in Regional Water Company of Fars.هدف: ایاین تحقیق به شناسایی ابعادو شاخص های مدیریت دانش شخصی و ارائه مدل ساختاری- تفسیری شاخص های موثر بر مدیریت دانش شخصی در سازمان آب منظقه ای فارس پرداخته است. <br /><br />روش: این پژوهش از لحاظ نوع و هدف، کاربردی و از جنبه روش جمع آوری داده ها، توصیفی- تحلیلی می باشد که با رویکرد کمی انجام شده است. ابزار گردآوری داده ها، چک لیست و ماتریس عوامل میباشد. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارکنان سازمان آب منطقه ای فارس در سال 1400(350 نفر) میباشند که با روش نمونهگیری هدفمند، 25 نفر از خبرگان مدیریت دانش به عنوان نمونه آماری تحقیق انتخاب گردید. <br /><br />یافته ها: بر اساس مدل قدرت نفوذ و میزان وابستگی شناسایی شده در بین شاخص های مورد مطالعه در این تحقیق، شاخص های "فعالیتهای علمی جهت دستیابی به راه حل برای مسائل یا مشکلات خاص در حوزه علمی"، " فعالیتهای علمی جهت ابداع روشهای آزمایشگاهی جدید"،" ثبت اختراع یا اکتشاف علمی بر اساس فعالیتهای علمی"، " ذخیره و طبقه بندی فایلها و پوشههای مهم و مورد نیاز"، " انتشار کتاب (تألیف)" و " انتشار مقاله علمی پژوهشی" تأثیرگذارترین شاخصهای مدیریت دانش شخصی در بین کارکنان سازمان آب منطقه ای فارس به شمار می روند.<br /><br />اصالت اثر: شناسایی مدل قدرت نفوذ و میزان وابستگی شاخص های مدیریت دانش ضمنی باعث می شود تا سازمان ها نقاط قوت و ضعف خود را برای بهبود جریان دانش در درون و بیرون سازمان خود شناسایی کنند. این تحقیق برای اولین بار در سازمان آب منطقه ای فارس انجام می گیرد.