دانشگاه تهرانتحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی2783-463852220180622Ranking of factors influencing the appointment of academic library managers at public universities in Tehran based on Analytic Network Processاولویتبندی عوامل موثر بر انتصاب مدیران کتابخانههای دانشگاهی براساس فرایند تحلیل شبکه13326946210.22059/jlib.2019.212381.1113FAسمیرااسماعیلیکارشناس ارشد علم اطلاعات و دانش شناسیسعیداسدیدکتری فناوری اطلاعات، استادیار و عضو هیأت علمی گروه علم اطلاعات و دانششناسی دانشگاه شاهد0000-0002-8691-6081حمزه علینورمحمدیدکتری علمسنجی، دانشیار و عضو هیأت علمی گروه علم اطلاعات و دانششناسی دانشگاه شاهد0000-0002-5466-6647Journal Article20160720Background and aim: The aim of present study was ranking of factors influencing the appointment of academic library managers at general universities in Tehran based on Analytic Network Process (ANP).<br />Method: This Study is an applied research that done survery method during 2014-2015. Statistical sample included 34 LIS faculty memebers, 12 academic library managers and 175 library staff in Tehran general universities. A researcher-made questionnaire was used in order to gather the data. The Analytic Network Process (ANP) technique was used in order to rank the factors and build the model using Super Decisions software. <br /> Results: The findings from this study showed that among the job factors, “having a history of academic and administrative promotion” rank first while“expertise” is the last one. Amont the organizational factors, “awareness of organizational technology” stood on top “awareness of budget system” scored last. For environmental factors, the first place belongs to “awareness of economic factors” and the last one belongs to “awareness of technological factors”.<br />Conclusion: The results showed that having work experience and academic promotion as the most effective factor and specialization as the weakest factor is in the appointment of directors of university libraries.هدف: پژوهش حاضر با هدف اولویتبندی عوامل موثر بر انتصاب مدیران کتابخانههای دانشگاههای دولتی تهران با استفاده از فرایند تحلیل شبکه انجام شده است.<br />روش: این پژوهش از نوع کاربردی است که با روش پیمایشی در سالهای 1393 تا 1394 انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش 34 نفر از اعضای هیئت علمی گروههای علم اطلاعات و دانششناسی، 12 نفر از مدیران و 315 نفر از کارکنان کتابخانههای مرکزی دانشگاههای تهران است که مدیران و اعضای هیئت علمی به صورت سرشماری و 175 نفر از کارکنان کتابخانههای مرکزی به صورت نمونهگیری طبقهای انتخاب شدهاند. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه محقق ساخته است. برای تجزیه و تحلیل دادهها از تکنیکهای تصمیمگیری فرایند تحلیل شبکه با استفاده از نرمافزار Super Decisions 2.0.8 استفاده شده است. <br />یافتهها: یافتهها نشان داد که در معیارهای مربوط به عوامل شغلی، «داشتن سابقۀ ارتقاء علمی و اداری» ازنظر اولویت مهمترین معیار و «تخصص» دارای کمترین اولویت بوده و در معیارهای مربوط به عوامل سازمانی، «آگاهی نسبت به فناوری سازمانی» مهمترین معیار و «شناخت سیستم بودجه» دارای کمترین اولویت بوده است. همچنین در معیارهای مربوط به عوامل محیطی، «آگاهی نسبت به عوامل اقتصادی» مهمترین معیار و «آگاهی نسبت به عوامل تکنولوژیکی» دارای کمترین اولویت بوده است.<br />نتیجهگیری: نتایج نشان داد که داشتن سابقه شغلی و ارتقاء علمی به عنوان مهمترین عامل موثر و مفید و تخصصگرایی بهعنوان ضعیفترین عامل مؤثر در انتصاب مدیران کتابخانههای دانشگاهی میباشد.دانشگاه تهرانتحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی2783-463852220180622Designing a Social Network Based on an Era-based System for Enhancing and Developing Social and Spiritual Capitals in Scientific Sites
(Case Study: University of Tehran)طراحی شبکه دانش اجتماعی، برای توسعه سیستم عصرمدار ترویج سرمایه معنوی و اجتماعی در سامانههای علمی (مورد مطالعه: دانشگاه تهران)33536959510.22059/jlib.2019.243872.1273FAاحمدسیاحدانشجوی دکتری/دانشگاه تهرانعلی اصغرپورعزتاستاد، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، ایران0000000218753479طاهرروشن دل اربطانیاستاد، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، ایران0000-0003-1422-5414Journal Article20171016In this research, by investigating spiritual capital literature and its relationship with other assets such as social capital we have discussed the important role of the media in promoting and consolidating concepts and the elements of these two capital due to prominence role of the media in changing attitudes And we express these concepts, withdrawal way of the charges of abstraction and non-applicability the uses of media With regard to consensus of all experts who were interviewed in this present study and different resulting themes, "Media recognized as a leader of transformation of in organizations" and social networks were introduced as the most influential present media in academic environments , that don’t have the disadvantages cited for these media such as complications and threats resulting to too virtualization in such networks, because of the powerful supporter groups in real science space, and the universities. With extraction resulting themes from the interviews, it is found that the enforcing spiritual capital in learning and knowledge-based organizations such as University of Tehran, through the media, requires the definition of a kind of social-media based on an independent and autonomous system, based on characteristics that are found in Era-based Cellular Planning.در این پژوهش، ضمن بررسی ادبیات سرمایههای معنوی و ارتباط آن با سایر سرمایهها، همچون سرمایههای اجتماعی، به نقش رسانه در ترویج و تثبیت مفاهیم و مولفههای این دو سرمایه، با توجه به برجستگی نقش رسانه ها در تغییر نگرشها پرداخته شده، راه خروج این مفاهیم از اتهام انتزاعی و غیرکاربردی بودن، کاربست رسانهها در پرتو خطمشیهایی هوشمند برای نافذ کردن مولفههای این سرمایهها، فرض شدهاست و در نتیجه با توجه به هدف فوق و اجماع خبرگانی که در پژوهش با آنها مصاحبه شد و تحلیل سلسله مراتبی تمهای حاصله، شبکههای اجتماعی بهمثابه تاثیرگذارترین رسانه حال حاضر در محیطهای علمی و دانشگاهی معرفی شدند. بنابراین در پژوهش حاضر، شبکه دانش اجتماعی، به مثابه نوعی شبکه علمی جدید با کارکرد تخصصی معرفی میشود. شبکهای که از عوارض و تهدیدهای مترتب بر مجازی شدن بیش از حد شبکههای اجتماعی متداول، مصون مانده و میتواند در فضای علمی واقعی جامعه اثرگذارتر جلوه کند. با استخراج تمهای حاصله از مصاحبهها، این نتیجه حاصل شد که نافذ نمودن سرمایهی معنوی در سازمانهای یادگیرنده و دانش بنیانی همچون دانشگاه تهران، از طریق رسانهها، نیازمند طراحی و تعریف نوعی رسانهی سامانمند مستقل و خودگردان است؛ رسانهای برخوردار از ویژگیهایی که در سیستمهای فوق هوشمند مجهز به سیستم برنامهریزی سلولی عصرمدار توصیف میگردد.دانشگاه تهرانتحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی2783-463852220180622Estimating the economic value of University Library Services and the willingness to pay users in conditions of crisis and improve by Using CVM methodبرآورد ارزش اقتصادی خدمات کتابخانه های دانشگاهی و میزان تمایل به پرداخت کاربران در شرایط بحران و بهبود با استفاده از روش مشروط55776959210.22059/jlib.2018.228504.1192FAویداصیفوریدانشجوی رشته علم اطلاعات و دانش شناسی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران0000-0003-4400-3898فهیمهباب الحوائجیعضو هیات علمی گروه علم اطلاعات و دانش شناسی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران0000-0002-5876-1588فاطمهنوشین فردعضو هیات علمی گروه علم اطلاعات و دانش شناسی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران0000-0002-8241-3954داریوشمطلبیعضو هیات علمی علم اطلاعات و دانش شناسی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران0000-0002-2503-6558Journal Article20170225Purpose: This research to identify average willingness to pay central library users and the factors influencing it in critical and improve condition with an estimate of the total economic value of library services for the users reviews.<br /> Methods: Contingent valuation and Willingness to pay techniques is used that are part of the declared preferred method. Statistical populations are the central library users including students, faculty members and staff of universities under the Ministry of science, research and technology. Using a two-stage cluster sampling, 10 Central Library was selected. The sample size Calculated by using Mitchell and Carson formula 854 people on Level 10%. Data collection tool was Two-dimensional self-made questionnaire with 40 items. That analysis of data Statistical methods, such as descriptive statistics and linear and logistic regression were used. <br /> Results: Average willingness to pay for every person is using monthly the services of the central library in condition of improve is £ 8410 and the critical condition for the preservation of library services is approximately £ 101,560.17.6 percent were not willing to pay in critical condition. The results showed that the variables of occupation, education and income, have a positive and significant effect but variable of user gender has no effect on willingness to pay more for use of library services is annual.The average willingness to pay for any person to use Total services Central Library Using integral willingness to pay equal to 92,830 rial.هدف: پژوهش شناسایی میانگین تمایل به پرداخت کاربران برای خدمات کتابخانههای مرکزی و عوامل موثر بر آن در شرایط بحرانی و بهبود و تخمین ارزش اقتصادی کل خدمات کتابخانه از نظر کاربران مورد بررسی است.<br /> روش: ارزشگذاری مشروط و تکنیک تمایل به پرداخت که بخشی از روش ترجیحات اظهارشده هستند، استفادهشد.جامعه آماری پژوهش کاربران کتابخانه های مرکزی اعم از دانشجویان ، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاههای زیر نظر وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری هستند. با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای دو مرحله ای ، تعداد10 کتابخانه مرکزی انتخاب شد.حجم نمونه با استفاده از فرمول میشل وکارسون درسطح10درصد854 نفر محاسبه شد. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته دوبعدی با 40سؤال که برای تجزیه و تحلیل داده ها از روشهای آماری مانند، آمار توصیفی و رگرسیون خطی و لجستیک استفادهشده است.<br /> یافته ها : میانگین تمایل به پرداخت برای هرنفر در استفاده ماهیانه از خدمات کتابخانههای مرکزی در شرایط بهبود برابر84100 ریال و درشرایط بحرانی برای حفظ خدمات کتابخانه تقریباً مبلغ 101560 ریال است. 6/17 درصد تمایل به پرداخت مبلغی در شرایط بحرانی نداشتند. نتایج نشان می دهد متغیرهای شغل، تحصیلات و میزان درآمد کاربران دارای تاثیر مثبت و معنیدار اما متغیر جنسیت افراد تاثیری در تمایل به پرداخت بیشتر برای استفاده سالیانه از خدمات کتابخانه مرکزی ندارد.مقدار میانگین تمایل به پرداخت ماهیانه برای هر فرد جهت استفاده از خدمات کلی کتابخانه مرکزی با استفاده از انتگرال تمایل به پرداخت برابر 92830 ریال به دست آمد.دانشگاه تهرانتحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی2783-463852220180622identify the motivations of students’using social networks sach as Facebook, Instagram and telegram.شناخت انگیزه استفاده دانشجویان از شبکههای اجتماعی فیسبوک، اینستاگرام و تلگرام791076959610.22059/jlib.2019.243678.1272FAمعصومهلطیفیدانشجوی دکتری علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه خوارزمی0000-0002-7197-254Xنصرتریاحی نیاگروه علم اطلاعات و دانش شناسی، دانشگاه خوارزمی ، کرح. ایرانیحییقائدیدانشیار گروه فلسفه تعلیم و تربیت، دانشگاه خوارزمی، تهرانمحمودبابائیاستادیار پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، تهرانJournal Article20171014Objective: The popularity of using social networks around the world is increasing; the desire of users, especially the student population, to join the networks is indicative of a satisfaction that has strengthened their incentive to use. Unfortunately, in Iran, the negative outlook for technology developments in the social networking sector has been far removed from the motivations of our audiences from the scientific recognition of such incentives. To this end, this study aimed to identify the motivations of students’using social networks sach as Facebook, Instagram and telegram.<br /> Methodology: This applied research was carried out using qualitative methodology and methodology of content oriented analysis. Samples were selected on the basis of criteria from Tehran University students. In this research, 19 students with high social networking use of Facebook, Instagram and telegram was selected and semi-structured interview were conducted.<br /> Findings: The results of the analysis showed that the goal is to exploit space and network capacities. So that the use of these networks is not about being new or fashionable, but also on the motivation to meet the needs of users. Three motivations for communication and interaction with others, freedom of expression and self-declaration of social need, two motivations for finding information and informing, and curiosity of cognitive need and two motivations for recreation and recreation and loneliness of emotional need Take place.هدف: محبوبیت استفاده از شبکههای اجتماعی در سراسر جهان رو به افزایش است؛ تمایل کاربران به ویژه قشر دانشجو به عضویت در شبکهها نشان از رضامندی حاصل از آن است که انگیزه آنان را به استفاده تقویت نموده است. متاسفانه در ایران نگاه منفی به تحولات فناوری در عرصه شبکههای اجتماعی و بیتوجهی به انگیزههای مخاطبان ما را از شناخت علمی اینگونه انگیزهها دور کرده است. بدین منظور این پژوهش با هدف شناسایی انگیزههای استفاده دانشجویان از شبکههای اجتماعی فیسبوک، اینستاگرام و تلگرام انجام شده است.<br /> روش پژوهش: این پژوهش کاربردی، با روششناسی کیفی و روش پژوهش تحلیل محتوای کیفی هدایتشده انجام شد. نمونهها هدفمند و بر اساس معیار از دانشجویان دانشگاه تهران گزینش شدند. در این پژوهش با 19 دانشجوی پر مصرف شبکههای اجتماعی فیسبوک، اینستاگرام و تلگرام مصاحبه نیمه ساختاریافته انجام شد.<br /> یافتهها: نتایج حاصل از تحلیل یافتهها نشان از هدفمندی دانشجویان در بهرهگیری از فضا و ظرفیتهای شبکهها میباشد. بطوری که استفاده از این شبکهها نه به انگیزه جدید بودن و یا مد روز بودن بلکه به انگیزه برآورده شدن نیازهای آنان میباشد. بطوریکه سه انگیزه ارتباط و تعامل با دیگران، آزادی بیان و خود اظهاری از نیاز اجتماعی، دو انگیزه اطلاعیابی و اطلاع رسانی و کنجکاوی از نیاز شناختی و دو انگیزه تفریح و سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت و تنهائی از نیاز عاطفی نشات میگیرد.دانشگاه تهرانتحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی2783-463852220180622Designing a Conceptual Model of Research Problem Finding Using Meta-Synthesis Methodطراحی مدل مفهومی مسئلهیابی پژوهش با استفاده از روش فراترکیب1091306959310.22059/jlib.2019.234720.1229FAمصطفیباغ میرانیدانشجوی دانشگاه تهران
کارمند دانشگاه کاشان0000-0003-3761-4156محمدرضااسمعیلیدکتری مدیریت سیستم ها ، استادیارگروه مدیریت دولتی؛ دانشکده مدیریت، دانشگاه تهرانمحمدحسن زادهدانشگاه تربیت مدرس، دکتری علوم کتابداری و اطلاع رسانی0000000261750855علیرضانوروزیهیئت علمی - دانشگاه تهران - دانشکده مدیریت - گروه علم اطلاعات و دانش شناسی0000-0003-0877-1566Journal Article20170717The purpose of this paper was to foster a better understanding of research problem finding by integrating the qualitative and quantitative findings of prior research under a conceptual model. It reviews key findings, themes and ideas from selected published academic papers on research problem finding, with a specific focus on what factors affecting problem finding.<br /> This article has conducted a meta-synthesis approach by adopting “Sandelowski and Barroso's” seven-step method to investigate what the features of research problem finding are, through interpretation of previous documents. The author conducted a literature review of all documents available in online databases that contained the word “problem finding” in either the title, abstract and/or keywords and with a discussion of problem finding in the main text. <br /> In total, 38 scientific documents were analyzed in order to create a meta-synthesis of the primary findings. This process revealed 138 codes, 24 themes and 4 categories that outline issues related to the research problem finding. Personality feature; psychological feature; thinking feature (creative thinking and critical thinking); and educational feature were the components of the conceptual model.<br /> Based on available data, this study is the first of its kind that has identified the features of research problem finding in four aspects. In addition, the number of factors identified in this study is greater and more comprehensive than that of any previous research. This study has also proposed a conceptual model and utilized a meta-synthesis approach that has never been conducted to date in the field of problem finding.هدف: هدف از انجام این پژوهش شناسایی ویژگیهای متمایز مسئلهیابی پژوهش به عنوان اولین گام در تولید دانش و رسیدن به درک بهتری از فرآیند مسئلهیابی است. در این پژوهش مفاهیم، ایدهها و یافتههای پژوهشهای قبلی با هم ترکیب شده و مدل مفهومی مسئلهیابی پژوهش طراحی شد. <br /> روش: در پژوهش حاضر با استفاده از روش فراترکیب و از طریق مراحل هفت مرحلهای سندلوسکی و باروسو، به ترکیب دادههای به دست آمده از منابع پیشین پرداخته شد. همچنین از واژه «مسئلهیابی» جهت جستجو در عنوان، چکیده، کلیدواژهها و متن اصلی منابع موجود در پایگاههای اطلاعاتی استفاده شد. <br /> یافتهها: در مجموع از میان 38 منبع انتخاب شده، 138 کد، 24 مفهوم و 4 مقوله به دست آمد. ویژگی شخصیتی، ویژگی روانشناختی، ویژگی فکری (تفکر خلاقانه و تفکر انتقادی) و ویژگی آموزشی، اجزای اصلی مدل مفهومی مسئلهیابی پژوهش را تشکیل دادند. <br /> اصالت اثر: این پژوهش جزء اولینهایی است که چهار ویژگی را حول محور مسئلهیابی شناسایی کرده است. همچنین عوامل شناسایی شده مؤثر بر مسئلهیابی، بسیار فراگیرتر از پژوهشهای قبلی است. به علاوه اینکه تاکنون مدلی مفهومی از مسئلهیابی با استفاده از روش فراترکیب ارائه نشده است.دانشگاه تهرانتحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی2783-463852220180622Validation of information seeking anxiety scale in studentsاعتبار سنجی مقیاس اضطراب اطلاع یابی در دانشجویان1311466959110.22059/jlib.2019.220112.1153FAعلیرضائی شریفاستادیار دانشگاه محقق اردبیلیعادلزاهددانشیار دانشگاه محقق اردبیلیhttps://orcid.org/00فاطمهرضایی شریفدانشجوی دانشگاه آزاد واحد اردبیلJournal Article20161115The purpose of present study is investigates psychometric properties of information seeking anxiety scale in university students. Sample in this study consists of 262 university student (137 female and 125 male). Respectively the subscale reliabilities were acceptable and were appropriate Barriers with information resources (α=0.85), barriers with computer and the Internet (α=0.79), barriers with library services (α=0.83), barriers with Searching for information (α=0.80), technical barriers, (α=0.82), and barriers with topic identification (α=0.87). Confirmatory Factor analysis according model was confirmed. results 6-factor Internal consistency coefficients were 0/74. Based on results can be said, 6-factor model (Barriers with information resources, barriers with computer and the Internet, barriers with library services, barriers with Searching for information, technical barriers, and barriers with topic identification) of information seeking anxiety scale is valid and reliable instrument for assessment the information seeking anxiety in university students.هدف: هدف پژوهش حاضر، بررسی خصوصیات روان سنجی مقیاس اضطراب اطلاع یابی در دانشجویان بود.<br /> روش: بدین منظور 262 نفر دانشجو (125 نفر پسر و 137 نفر دختر) از دانشجویان دانشگاه های اردبیل که در سال تحصیلی 95-94 مشغول به تحصیل بودند به روش در دسترس انتخاب شدند و به مقیاس اضطراب اطلاع یابی پاسخ دادند. داده ها با روش آلفای کرونباخ، اعتبار باز آزمایی ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل عاملی تاییدی با استفاده از نرم افزارهای SPSS 24 و LISREL 8.8 تحلیل شدند.<br /> یافتهها: ضریب آلفای کرونباخ برای مؤلفه موانع مربوط به منابع اطلاعاتی 85/0، مؤلفه موانع مربوط به رایانه و اینترنت 79/0، مؤلفه موانع مربوط به کتابخانه 83/0، موانع مربوط به جست و جوی اطلاعات 80/0، موانع فنی 82/0 و موانع انتخاب موضوع 87/0 به دست آمد. اعتبار باز آزمایی نیز در فاصله 2 هفته اجرا در دامنه 79/0 تا 84/0 به دست آمد. یافته های حاصل از تحلیل عاملی تاییدی مرتبه دوم نشان داد که این مدل از برازش مناسبی برخوردار است (93/0=CFI، 96=GFI، 91=NFI و 056/0=RMSEA). با توجه به نتایج به دست آمده می توان گفت که مقیاس اضطراب اطلاع یابی در دانشجویان ابزار مناسبی برای سنجش اضطراب مربوط به جست و جوی اطلاعاتی در دانشجویان استدانشگاه تهرانتحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی2783-463852220180622Introduction and scientific study of unique manuscript of the Nezami’s Panj Ganj in central library and documentation centre of University of Tehranمعرفی و بررسی علمی نسخه خطی منحصر به فرد پنجگنج نظامی محفوظ در کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران1491716959410.22059/jlib.2019.237278.1232FAلی لیکردوانیبخش حفاظت و مرمت اسناد و کتب خطی، کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران0000-0002-7288-7582رویابهادریپژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگریفرانکبحرالعلومیپژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی- فرهنگی0000-0002-6937-900XJournal Article20170725Abstract<br /> <br /> Purpose: The objective of this study is to identify the different ingredients used in the manuscript of the Nezami’s Panj Ganj. This unique illustrated version belongs to the Mughal era in the eighth century AH and it has been purchased by central library and documentation centre of University of Tehran in 1346.<br /> <br /> methodology: According to the exquisite nature of this work and limitations of sampling, non-destructive methods such as optical microscope polarizing (PLM), spectroscopy, Portable fluorescence X-ray (micro-XRF) and spectroscopy Fourier- transform infrared equipped Attenuted total reflectance (ATR) was used and the ingredients available in paper and the colours have been used in the decorations and paintings of this manuscript have been identified. <br /> <br /> Findings: The results showed that in the paper text and the margin of this manuscript, mixture of linen and hemp has been used by different percentages. The paintings of this manuscript have been drawing on a layer of white Huntite (double carbonate of magnesium and calcium). In the headpiece and paintings of this manuscript, vermilion, ultramarine, indigo, orpiment, verdigris, gold, charcoal and Huntite pigments used and in some colours like pink, orange, gray and brown mixture of two or three pigments has been used. All pigments and materials have been used in the production of paper and colours were known and common at the time of writing the script.چکیده:<br /> هدف: هدف از این پژوهش، شناسایی مواد و ترکیبات مختلف به کار رفته در نسخه خطی پنج گنج نظامی است. این نسخهی مصور و منحصر به فرد، متعلق به دوره مغول و قرن هشتم ه.ق است و توسط کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران در سال 1346 خریداری شده است. <br /> روش: با توجه به نفیس بودن این اثر و محدودیت در نمونهبرداری، از روشهای غیر تخریبی مثل میکروسکوپ نوری پلاریزان (PLM)، طیفنگاری فلورسانس پرتو ایکس قابل حمل (micro-XRF) و طیفنگاری زیر قرمز تبدیل فوریه (FTIR) مجهز به سلول انعکاسی ATR استفاده شد و ترکیبات و عناصر موجود در کاغذ و رنگهای به کار رفته در تزئینات و نقاشیهای این نسخه خطی شناسایی شدند.<br /> یافتهها: نتایج نشان داد در کاغذ متن و حاشیه این نسخه خطی از مخلوط کتان و کنف با درصدهای متفاوت استفاده شده است. نقاشیهای این نسخه بر روی یک لایه از هانتیت (کربنات دوتایی منیزیم و کلسیم) سفید رنگ صورت گرفته است. در سر لوح و نقاشیهای این نسخه خطی، رنگدانههای شنگرف، لاجورد، نیل، زرنیخ، زنگار، طلا، دوده و هانتیت به کار رفته است و در بعضی از رنگها مثل صورتی، نارنجی، خاکستری و قهوهای از مخلوط دو یا سه رنگدانه استفاده شده است. مواد به کار رفته در ساخت کاغذ و رنگها همه از مواد شناخته شده و رایج در زمان کتابت اثر است.