فرزین یزدی، محبوبه؛ برادر، رویا و غائبی، امیر (1397). چارچوب پذیرش فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی در کتابخانههای دانشگاهی ایران: رویکرد دلفی. مطالعات کتابداری و علم اطلاعات، 10(3)، 201-224. http://doi.org/10.22055/slis.2019.27671.1543
بکریزاده، حکیم؛ پنا هی، مریم؛ و جمالوندی، بهزاد ( 1403 ). بررسی تأثیر سواد دیجیتال بر یادگیری الکترو نیکی کتابداران دانشگاه پیام نور با نقش واسطهای پذیرش فناوری. پژوهشنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 14(1)، 91-110. http://doi.org/10.22067/infosci.2024.85425.1185
اسفندیاری مقدم، علیرضا؛ دهقانی، مژده؛ سهدهی، مریم؛ نعمتی انارکی، لیلا؛ و حسن زاده، الهه (۱۳۹۱). دیدگاه مدیران کتابخانههای بیمارستانهای آموزشی نسبت به جایگاه فناوری اطلاعات در این کتابخانهها. فصلنامه دانش شناسی، ۵ (۱۹)، ۱-۲۲.
دلیلی صالح، ملیحه؛ سلامی،مریم؛ سهیلی، فرامرز؛ و ضیایی، ثریا (۱۴۰۱). نگرش کتابداران دانشگاهی به فناوری واقعیت افزوده. تصویر سلامت، ۱۳(۱)، ۱۸-۳۲.
رشادتجو، حمیده (۱۳۹۵). تأثیر پذیرش فناوری اطلاعات بر توسعه حرفهای کارکنان با استفاده از مدل پذیرش فناوری (TAM)در شرکت کانی کاوان. آموزش و توسعه منابع انسانی،۳(۸) ،۱۲۳-۱۴۱.
سجادیان، سیدحسین؛ جلالی دیزجی، علی؛ و موسویزاده، زهرا (۱۳۹۴). بررسی نگرش کارکنان کتابخانههای دانشگاه علامه طباطبایی در زمینه بهکارگیری نوآوریهای فناوری اطلاعات و ارتباطات. هشتمین کنفرانس ملی و دومین کنفرانس بینالمللی مدیریت دانش،تهران.
شهبازی، مهری؛ سهیلی، فرامرز؛ گهواره، نسرین؛ و خاصه، علی اکبر (1403). ویژگیهای شخصیتی کتابداران و ارتباط آن با مهارتهای سواد دیجیتالی در کتابخانههای عمومی استان کرمانشاه. بازیابی دانش و نظامهای معنایی، 11 (38)، 179-209.
https://doi.org/10.22054/jks.2023.70682.1543
شیخ شعاعی، فاطمه؛ و علومی، طاهره (۱۳۸۶). بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط کتابداران کتابخانههای دانشکدههای فنی دانشگاههای دولتی شهر تهران. کتابداری و اطلاع رسانی،۱۰(۳)، 9-34.
Antonietti, C., Cattaneo, A., & Amenduni, F. (2022). Can teachers’ digital competence influence technology acceptance in vocational education?. Computers in Human Behavior, 132, 107266. https://doi.org/10.1016/j.chb.2022.107266
Bekrizadeh, H. , Panahi, M. and Jamalvandi, B. (2024). Investigating the impact of digital literacy on electronic learning of Payam Noor University librarians with the mediating role of technology acceptance. Library and Information Science Research, 14(1), 91-110. http://doi.org/10.22067/infosci.2024.85425.1185. (in Persian)
Bolasco, M. L. O. (2023). Librarians’ digital competencies: Influence on their utilization of emerging educational technologies. British Journal of Multidisciplinary and Advanced Studies. https://doi.org/10.37745/bjmas.2022.0279
Bulugu, P. P., & Tweve, J. T. (2022). The adoption and use of digital literacy among selected libraries in tertiary colleges in Tanzania. International Journal of Research and Innovation in Social Science, 6(2), 304-309.
Davis, F. D. (1989). Perceived usefulness, perceived ease of use, and user acceptance of information technology. MIS Quarterly, 13(3), 319-340.
Esfandiari Moghadam, A., Dehghani, M., Sedehi, M., Nemati Anaraki, L., & Hassanzadeh, E. (2012). Library managers' attitude about the status of information technology in iranian hospital libraries: A comparative study. Journal of Knowledge Studies, 5 (19), 1-22. (in Persian)
farzinyazdi, M. , baradar, R., & Ghaebi, A. (2018). A framework for Information and Communication Technology Acceptance at Academic Libraries in Iran: Delphi technique (approach). Studies in Library and Information Science, 10(3), 201-224. http://doi.org/10.22055/slis.2019.27671.1543. (in Persian)
Hamad, F., Al-Fadel, M., & Fakhouri, H. (2021). The effect of librarians’ digital skills on technology acceptance in academic libraries in Jordan. Journal of Librarianship and Information Science, 53(4), 589-600. https://doi.org/10.1177/0961000620966644
Izuagbe, R., Ibrahim, N. A., Ogiamien, L. O., Olawoyin, O. R., Nwokeoma, N. M., Ilo, P. I., & Osayande, O. (2019). Effect of perceived ease of use on librarians’ e-skills: Basis for library technology acceptance intention. Library & Information Science Research, 41(3), 1-9. https://doi.org/10.1016/j.lisr.2019.100969
Oyetade, K., Harmse, A., & Zuva, T. (2024). Evaluating students’ willingness to use digital technologies. International Journal of Education and Practice, 12(3), 1027-1039. https://doi.org/10.18488/61.v12i3.3820
Raju, J. (2017). Information professional or IT professional?: The knowledge and skills required by academic librarians in the digital library environment. Portal: Libraries and the Academy, 17(4), 739-757. https://dx.doi.org/10.1353/pla.2017.0044.
Ramzan, M. (2004). Does level of knowledge impact librarians’ attitude toward information technology (IT) applications? 2nd International CALIBER-2004, New Delhi, 11-13 February.
Rashadatjoo, H. (2016). The impact of information technology acceptance on employees' professional development using the Technology Acceptance Model (TAM) in Kani Kavan Company. Training and Development of Human Resources, 3(8), 123-141.
Rogers, E. M. (2003). Diffusion of Innovations (5th ed.). Newyork: Free Press.
Saibakumo, W. T. (2021). Awareness and acceptance of emerging technologies for extended information service delivery in academic libraries in Nigeria. Library Philosophy and Practice, 65(8), 1-11.
Sajjadian, S. H., Jalali Dizji, A., & Mousavizadeh, Z. (2015). Studying the attitude of Allameh Tabatabaei University library staff towards the application of information and communication technology innovations. The 8th National Conference and the 2nd International Conference on Knowledge Management, Tehran, Iran. (in Persian)
Saleh, M. D., Salami, M., Soheili, F., & Ziaei, S. (2022). Academic librarians' Attitudes towards augmented reality. Depiction of Health, 13(1), 18-32. http://doi.org/10.34172/doh.2022.02. (in Persian)
Shahbazi, M., Soheili, F., Gahvareh, N., & Khasseh, A. A. (2024). Personality characteristics of librarians and its relationship with digital literacy skills in public libraries of Kermanshah province. Knowledge Retrieval and Semantic Systems, 11(38), 179-207. http://doi.org/10.22054/jks.2023.70682.1543. (in Persian)
Sheikh Shoaei, F., & Olomi, T. (2007). Investigating factors affecting the acceptance of information technology by librarians in libraries of technical faculties of public universities in Tehran. Library and Information Science, 10(3), 9-34. (in Persian)
Tiemo, PA (2019). Digital technology training among library personnel for effective management of online resources and services in Federal University. International Journal of Applied Technologies in Library and Information Management, 5, 82-93.