ایمانی، محمدتقی؛ پارسی، فرشته، و اسماعیلتبار، مهدی (1389). آنچه معلمان باید بدانند: فنون تدریس و یادگیری. تهران: فرهنگ سبز
توکلی، فخرالدین؛ مرتضوی، مرتضی؛ و کشاورز، محسن (1399). تعیین عوامل راهبردی مؤثر بر پیشگیری از جرایم سایبری با رویکرد دلفی فازی. انتظام اجتماعی، 12(4)، 113-140.
تولایی، روح الله؛ حقیقی بروجنی، پیام؛ و خلیلی، حسن (1400). بررسی تأثیر مدیریت دانش بر عملکرد راهبردی و عملیاتی سازمانها از طریق بکارگیری مدل تعالی سازمانی 2020.
مدیریت راهبردی دانش سازمانی، 4(3)، 174-141.
https://doi.org/10.47176/smok.2021.1342
جعفرنژاد، احمد، و زارعی، علیاصغر (1384). بررسی نقش عوامل درون سازمانی در تبیین مدلی برای تبدیل سازمانهای فعلی به سازمانهای چابک در صنایع الکترونیک و مخابرات کشور. مدیریت فرهنگ سازمانی، 3(10)، 67-86.
رزمی، زهرا؛ و احمدی، شهلا (2023). تأثیر مدیریت دانش از طریق یادگیری سازمانی بر نوآوری دیجیتال (مورد مطالعه بانک رفاه). علوم و فنون مدیریت اطلاعات، 9(4)، 91-118.
زارعی، فرشته؛ و کهندل، مهدی (1402). بررسی رابطه علی چابکی سازمانی و توانمندسازی با نقش میانجی فناوری اطلاعات و سازمان یادگیرنده کارکنان هیئتهای اسکیت کشور.
مطالعات راهبردی ورزش و جوانان، 22(62)، 204-191.
https://doi.org/10.22034/ssys.2022.2098.249
شاکری، فاطمه، میرغفوری، سیدحبیب اله، و شاکری، منصور (1389). فرایند مدیریت دانش تخصصی - کاربردی در حلقه تحقیقات, ترویج و بهره برداران (مطالعه موردی: بخش کشاورزی استان یزد). اقتصاد و توسعه کشاورزی (علوم و صنایع کشاورزی)، 24(4)، 479-490.
فهیمی، مهدی (1380). کاربردهای فناوری اطلاعات در تجارت الکترونیکی و چشمانداز تحقیقات آینده در این حوزه. مطالعات مدیریت بهبود و تحول، 8(29.30)، 166-155.
قاسمی، حجت (1391). بررسی میزان استفاده از فناوری اطلاعات و بهبود مهارت های اجتماعی دانشجویان دانشگاه تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران.
مرادزاده، عبدالباسط، و تشکریان جهرمی، علیرضا (1404). تبیین نقش میانجی چابکیِ سازمانی بر رابطۀ بین حاکمیت فناوری اطلاعات و بهرهوری دانش در اداره کل راه و شهرسازی.
علوم و فنون مدیریت اطلاعات، 11(2)، 278-255.
https://doi.org/10.22091/stim.2024.10593.208
مقوم، محمدحسین، و هدایتی شاهدی، سعیده (۱۳۹۷). مدیریت فناوری اطلاعات منابع انسانی. اولین کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین در مدیریت کسب و کار و حسابداری با تاکید بر ارزش آفرینی و اقتصاد مقاومتی، تهران.
نظری، شهرام؛ حسینی، حیدر؛ و مرادعلیزاده، بهناز (1397). ارتباط بین یادگیری سازمانی و مدیریت دانش با چابکی سازمانی در هیئت های ورزشی استان آذربایجان غربی.
مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش، 5(3). 20-11.
https://doi.org/10.30473/fmss.2018.5054
نیکویی، فاطمه؛ علویراد، عباس؛ و موسوی، سید نعمتاله (1400). تاثیر گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) بر مصرف انرژیهای تجدیدپذیر در بخشهای اقتصادی ایران (صنعت، خدمات، کشاورزی). تحقیقات اقتصاد کشاورزی، 13(2)، 294-281.
وحدتی، حمیرا؛ و ناعمی، علی محمد (1399). رابطه بین فناوری اطلاعات و ارتباطات و چابکی سازمانی با میانجیگری فراموشی سازمانی هدفمند. مجله دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، 27(3): 451-441.
هاشمی، سید حامد؛ پورامین زاده، سعیده. (1390). چالشهای فراروی توسعه منابع انسانی و راهکاری برای رفع آن. کار و جامعه مهر، 51 (136)، 344-357.
یوسفی، علیرضا؛ و غلامی، بهاره (1385). دیدگاه دبیران زن اصفهان در مورد میزان استقرار عوامل مدیریت دانش در سازمان آموزش و پرورش شهر اصفهان در سال تحصیلی 85 84. پژوهش در برنامهریزی درسی، 3(10)، 29-48.
Fahimi, M. (2001). The effectiveness of the forces at work in physical education and sport. Management Studies in Development and Evolution, 8(29.30), 155–166. (in Persian).
Gardeazabal, A., Lunt, T., Jahn, M., Verhulst, N., Hellin, J., & Govaerts, B., (2021). Knowledge management for innovation in agri-food systems: A conceptual framework. Knowledge Management Research & Practice, 21(2), 303–315. https://doi.org/10.1080/14778238.2021.1884010
Ghasemi, H. (2012). Studying the extent of information technology use and improving social skills of students at the University of Tehran, Faculty of Psychology and Educational Sciences, University of Tehran. (in Persian).
Gyemang, M and Emeagwali, O. (2020). The roles of dynamic capabilities, innovation, organizational agility and knowledge management on competitive performance in telecommunication industry. Management Science Letters, 10(4), 1533–1542.
Hashemi, S. H., & Pour Aminzadeh, S. (2011). The challenges facing human resources development and a solution to overcome them. Journal of Work and Society, 51 (136), 344–357. (in Persian).
Imani, M.N., Parsi, F., & Esmaeil Tabar, M., (2010). What teachers should know: Teaching and learning techniques. Tehran: Farhang Sabz. (in Persian)
Ismail, Anwar Sanusi, Fajar Supanto.(2024). The effects of knowledge management capabilities and information technology capabilities on organizational agility and their impact on organizational performance in technical implementation units and service branches of the East Java Provincial Government, Journal of Economics, Finance and Management Studies, 7 (1), 631–647.
Jafar Nejad, A., & Zarei, A. A. (2005). Investigating the role of internal organization factors in explaining a model for the transformation of existing organizations into agile organizations in the country's electronic and telecommunication industries. Journal of Management Culture, 10, 67–86 (in Persian).
Lee, V. H., Choong, C. K., Wong, K. L., & Ooi, K. B. (2015). Organisational learning as a mediating factor of TQM practices and technological innovation: an empirical analysis of Malaysia's manufacturing firms. International Journal of Innovation and Learning, 18(2), 222–249. https://doi.org/10.1504/IJIL.2015.070865
Moqavvem, M. & Hedayati Shahedi, S. (2018). Information technology management of human resources. In: Tehran: The first international conference on new approaches in business management and accounting with an emphasis on value creation and resistance economy. (in Persian)
Morad Zadeh, A., & Tashakorian Jahromi, A. (2024). Explaining the mediating role of organizational agility on the relationship between IT governance and knowledge productivity in the general directorate of roads and urban development. Sciences and Techniques of Information Management, 11(2), 255–278. https://doi.org/10.22091/stim.2024.10593.2086 (in Persian).
Narayanan, S., Nadarajah, D., Sambasivan, M., & Ho, A, J., (2020). Antecedents and outcomes of the knowledge management process (KMP) in Malaysian SMEs. Journal of Small Business & Entrepreneurship, 35(5), 697–723. https://doi.org/10.1080/08276331.2020.1818540
Navarro, J., Soto-Acosta, P., & Wensley, A. (2015). Structured knowledge processes and firm performance: The role of organizational agility. Journal of Business Research, 69(5), 1544–1549. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2015.10.014
Nazari, Sh., Hosseini, H. & Morad Alizadeh, B. (2017). Relationship between organizational learning and knowledge management with organizational agility in sports boards of West Azarbaijan province. Organizational Behavior Management Studies in Sports, 5(3), 11–20 [in Persian]
Nikooee, F., Alavi Rad, A. & Mosavi, S.N.A. (2021). The effects of ICT developments on the renewable energy consumption in the economic sectors of Iran (industry, services, agriculture). Agricultural Economics Research, 13(2), 281–294. [in Persian]
Nwankpa, J.K., Roumani, Y., & Datta, P. (2022). Process innovation in the digital age of business: the role of digital business intensity and knowledge management. Journal of Knowledge Management, 26(5), 1319–1341. https://doi.org/10.1108/JKM-04-2021-0277
Oktari, S, R., Munadi, K., Idroes, R., and Sofyan H., (2020). Knowledge management practices in disaster management: Systematic review. International Journal of Disaster Risk Reduction, 51, https://doi.org/10.1016/j.ijdrr.2020.101881
Panda, S., & Rath, S. (2018). Information technology capability, knowledge management capability, and organizational agility: The role of environmental factors. Journal of Management & Organization, 27(1), 148–174. https://doi.org/10.1017/jmo.2018.9
Pantouvakis, A., & Bouranta, N. (2013). The link between organizational learning culture and customer satisfaction: Confirming relationship and exploring moderating effect. The Learning Organization, 20(1), 48–64.
Rafi, N., Ahmed, A., Shafique, I. & Kalyar, M. (2022). Knowledge management capabilities and organizational agility as liaisons of business performance. South Asian Journal of Business Studies, 11 (4), 397–417. https://doi.org/10.1108/SAJBS-05-2020-0145
Rao, S.S. (2005). Bridging digital divide: Efforts in India. Telematics and Informatics, 22, 361–375.
Razmi, Z., & Ahmadi, S. (2023). The impact of knowledge management through organizational learning on digital innovation in Refah Bank. Sciences and Techniques of Information Management, 9(4), 91–118. https://doi.org/10.22091/stim.2023.9312.1941 (in Persian).
Rossidis, I., & Belias, D. (2020). Combining strategic management with knowledge management: trends and international perspectives. International Review of Management and Marketing, 10 (3), 39–45. https://doi.org/10.32479/irmm.9621
Shakeri, F. , Mirghafori, S., & Shakeri, M. (2011). Process of applicable & especial knowledge in loop of research, extension and farmers (A case study of agricultural sector in Yazd Province). Journal of Agricultural Economics and Development, 24(4), 479–490. https://doi.org/10.22067/jead2.v1389i4.8197 (in Persian).
Sharifi, H., & Yhang, Z. (2000). Agility in practice: application of a methodology, special issue on next generation manufacturing. International Journal of Operations & Production Management, 21(5/6), 772–794. https://doi.org/10.1108/01443570110390462
Tallon, P. P., & Pinsonneault, A. (2022). Competing perspectives on the link between strategic information technology alignment and organizational agility. Journal of Management Information Systems, 39(1), 123–155.
Tan, F.T.C., Tan, B., Wang, W., & Sedera, D.(2017) IT-enabled operational agility: An interdependencies perspective. Information & Management, 54(3), 292–303.
Tavakkoli, F., Mortazavi. S.M. & Keshavarze Tork, M. (2021). Determining Strategic Factors Affecting the Prevention of Cybercrime with Fuzzy Delphi Approach. Journal of Social Order, 12 (4), 113–140. DOR: 20.1001.1.20086024.1399.12.4.5.8. [in persian]
Tavallaei, R., Haghighi, P., & Khalili, H. (2021). An investigation on the effect of knowledge management on the strategic and operational performance of organizations through the application of organizational excellence model (EFQM 2020). Strategic Management of Organizational Knowledge, 4 (14), 141–174. https://doi.org/10.47176/smok.2021.1342 [in Persian].
Vahdati, H., & Naemi, A. M. (2020). The relationship between information and communication technology and organizational agility with the mediating role of targeted organizational forgetting among the employees. Journal of Sabzevar University of Medical Sciences, 27(3), 441–451. https://jsums.medsab.ac.ir/article_1319.html (in Persian)
Yousefi, A., & Gholami, B. (2006). The views of female teachers in Isfahan on the level of establishment of knowledge management factors in the Isfahan Education Organization in the academic year 2006-2007. Research in Curriculum Planning (Knowledge and Research in Educational Sciences-Curriculum Planning), 20(10-11), 29–48. (in Persian)
Zareei, F., & Kohandel, M. (2024). Investigating the causal relationship between organizational agility on empowerment with the mediating role of information technology and the learning organization of the skating board staff. Strategic Studies on Youth and Sports, 22(62), 191–204. https://doi.org/10.22034/ssys.2022.2098.2499 (in Persian).