آصفزاده، سعید (1384). تحلیل انتقادی مطالعات پژوهشی در علوم پزشکی. پژوهش در پزشکی (مجلۀ پژوهشی دانشکدۀ پزشکی) دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت درمانی شهید بهشتی. 29 (3). 195 - 201.
افضلی، مهدی (1387). اصول و مبانی نقد کتاب. تهران: دانشگاه علوم پزشکی بقیهالله.
حکمت، نصرا... (1389). نکاتی در باب نقد کتاب. عیار نقد (مجموعه مقالاتی در حوزۀ مبانی نظری نقد به قلم گروهی از نویسندگان) گردآوری علی اوجبی. دفتر دوم. تهران: خانۀ کتاب، 77 - 81.
ذاکری، مصطفی (1388). اصول، نتایج و گونههای نقد. (مجموعه مقالاتی در حوزه مبانی نظری نقد به قلم گروهی از نویسندگان) گردآوری علی اوجبی. دفتر اول. تهران: خانۀ کتاب،153 - 168.
سلیمانزاده نجفی، نیرهالسادات؛ اشرفیریزی، حسن؛ یارمحمدیان، محمدحسین؛ شهرزادی، لیلا؛ حسنزاده، اکبر (1392). بررسی تأثیر دورۀ آموزشی نقد کتاب بر آگاهی، نگرش و مهارت نقد کتاب اساتید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال 1391. ] پایاننامۀ کارشناسی ارشد[. دانشکده مدیریت و اطلاعرسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران.
قراملکی، احد فرامرز (1390). نقدنویسی و بایدها و نبایدهای آن. کتاب ماه کلیات. ماهنامۀ تخصصی اطلاعرسانی و نقد و بررسی کتاب در حوزۀ اطلاعات، ارتباطات و دانششناسی: ویژهنامۀ نقد و بررسی کتاب. 5 (167). 8 - 16.
کاظمپور، زهرا؛ اشرفیریزی، حسن (1388). بررسی کتابهای نقدشده در حوزۀ کتابداری و اطلاعرسانی در مجلۀ کتاب ماه: کلیات در سالهای 1384 - 1388. اطلاعشناسی. 7(25). 71 - 84.
همایونپور، هرمز (1388). ضرورت و فواید نقد. عیار نقد (مجموعه مقالاتی در حوزۀ مبانی نظری نقد به قلم گروهی از نویسندگان) گردآوری علی اوجبی. دفتر اول. تهران: خانۀ کتاب، 249 - 353.
Caldwell, K; Henshaw, L; Taylor, G (2005). Developing a framework for critiquing health research. Journal of health, social and environmental, 6(1): 45-54.
Michael, A (1993) . Article review checklist: a criterion checklist reviewing research articles in applied psychology. Personnel psychology, 46: 705-718.
Kroenke, K (1986). Book Reviews in Medical Journals. Bull. Med. Libra. Assoc, 74(l): 1-6.
Nattowitz, A; Carlo, P (1997). Evaluating review content selection: An analysis of American history reviews in choice, American Historical Reviews, and Journal of American history. College and research libraries, 58(4): 322-335.