ارشادی، محمدجواد؛ رجبعلی بگلو، رضا؛ و نجفیعرب، احسان (1398). بررسی نقش ابعاد مدیریت دانش در اثربخشی و بهبود عملکرد معلمان شرکتکننده در دورههای آموزشی. مطالعات کتابداری و علم اطلاعات، 11، 208-189.
آرش، مجید؛ و جلالیراد، محمد صادق (1401). شناسایی و رتبهبندی موانع بهکارگیری مدیریت دانش در آموزشوپرورش. سیاستپژوهی تحول در علومانسانی، 1(4)، 73-51.
باعزت، سارا؛ افلاکیفرد، حسین؛ و شهیدی، نیما (1395). رابطه بین مدیریت دانش با خودکارآمدی و خلاقیت معلمان مراکز پیشدبستانی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 7(4)، 184-169.
بایرامیاردی، محمد؛ تورانی، حیدر؛ خلخالی، علی؛ شکیبایی، زهره؛ و کاظم پور، اسماعیل (1399). بررسی تأثیر عوامل مدیریت دانش بر بهبود یادگیری در واحدهای آموزش فنی و حرفهای. مشاوره شغلی و سازمانی،12(44)، 129-160.
نقیپورایوکی، سمانه؛ باقری، مهدی؛ و احقر، قدسی (1399). طراحی الگوی مدیریت دانش در اداره کل آموزشوپرورش استان هرمزگان. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی). 13(4)، 324-316.
جعفریانیسار، حمید؛ و جعفریانیسار، فرزانه (1399). بررسی رابطه ذهنیت فلسفی و مدیریت دانش در مدیران و معلمان دوره ابتدایی. پژوهش و نوآوری در آموزش علوم ابتدایی، 2(3)، 35-25.
جهاندیده، محمدعلی؛ رضوی، سیدمحمدحسین؛ و حسینی، سیدعماد (1397). تبیین الگوی بهینه پیادهسازی مدیریت دانش در تربیتبدنی آموزشوپرورش کشور. پژوهشهای معاصر در مدیریت ورزشی، 8(16)، 79-67.
حسینی، سیدهملیحه؛ آیتی، محسن؛ و شکوهیفرد، حسین (1397). تأثیر سامانه مدیریت دانش بر توسعه حرفهای معلمان پایه ششم ابتدایی شهرستان بیرجند. فصلنامه توسعه حرفهای معلم، 3(1)، 1-17.
رحیمیان، حمید؛ عباسپور، عباس؛ و زرین، حمیدرضا (1400). طراحی الگوی استقرار مدیریت دانش در مدارس. مدیریت راهبردی دانش سازمانی، 4(2)، 29-1.
رضاییکلانتری، مرضیه؛ باقری، حسین؛ و شعبانی، سمیه (1396). بررسی رابطه بین ابعاد مدیریت دانش بااخلاق حرفهای کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری، رهبری و مدیریت آموزشی، 11(2)، 48-29.
رمضانی، نجمهسادات (1401). نقش مدیریت دانش و فرهنگ سازمانی بر توانمندسازی معلمان. رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت در حسابداری، 6(21)، 1801-1794.
زمانی، عباس؛ حسینیطبقدهی، لیلا؛ و مومنی مهموئی، حسین (1400). ارائه الگوی استقرار سیستم مدیریت دانش در اداره کل آموزشوپرورش استان مازندران. جامعهشناسی آموزشوپرورش، 7(2)، 142-130.
سالاری، سمیه؛ و امینبیدختی، علیاکبر (1401). بررسی رابطه خودکارآمدی معلمان و مدیریت دانش به توسعه حرفهای معلمان شهرستان بیرجند. فصلنامه علمیپژوهشی تعلیموتربیت، 38(3) 142-125.
سمیعیزفرقندی، مرتضی؛ و آقاکثیری، ندا (1396). سهم سرمایه فکری و مدیریت دانش در یادگیری معلمان. فصلنامه علمیپژوهشی خانواده و پژوهش،14(2)، 104-87.
قاسمینژاد، محدثه؛ و آذری، همایون (1395). بررسی رابطه بین مدیریت دانش و عملکرد شغلی معلمان مدارس متوسطه اول دخترانه شهرستان سیرجان. مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، 5(2)، 58-31.
نجفی، حبیبه (1399). مدل یابی توانمندسازی معلمان با سرمایهداران شناختی مدیریت دانش و نقش میانجی کیفیت زندگی کاری. راهبردهای نوین تربیت معلمان، 6(10)، 32-1.
Abu-Mahfouz, S., Halim, M. S. A., Bahkia, A. S., Alias, N., & Tambi, A. M. (2023). Sustainable human resource management practices in organizational performance: The mediating impacts of knowledge management and work engagement. Journal of Entrepreneurship, Management and Innovation, 9(2), 57-97. https://doi.org/10.7341/20231922
Awang, M., Ismail, R., Flett, P., & Curry, A. (2011). Knowledge management in Malaysian school education: do the smart schools do it better? Quality Assurance in Education, 19(3), 263-282. https://www.learntechlib.org/p/109054/
Cheng, E. C., Wu, S. W., & Hu, J. (2017). Knowledge management implementation in the school context: case studies on knowledge leadership, storytelling, and taxonomy. Educational Research for Policy and Practice, 16, 177-188. https://doi.org/10.1007/s10671-016-9200-0
Cheng, E.C.K & Chu, C.K.W. (2018). A normative knowledge management model for schools development. International Journal of Learning and Teaching, 4(1), 76-82. https://doi.org/10.18178/ijlt.4.1.76-82
Donate, M. J., & de Pablo, J. D. S. (2015). The role of knowledge-oriented leadership in knowledge management practices and innovation. Journal of Business Research, 68(2), 360-370. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2014.06.022
Enes, U. O. R., Rahman, Abd., & Apriani, E. (2024). Implementasi Knowledge Management di Lembaga Pendidikan (Studi Kasus di Sekolah Dasar Islam Terpadu (SDIT) Khoiru Ummah Rejang Lebong). Cakrawala, 8(1), 11–23. https://doi.org/10.33507/cakrawala.v8i1.1977
Fodi, N. Q., Ashour, M. A., & Jawarneh, T. Y. (2024). The practicing degree by basic schools’ principals in the north region within the green line for knowledge management and its relationship with institutional excellence. Jordanian Educational Journal, 9(2), 287-313. https://doi.org/10.46515/jaes.v9i2.515
Idhalama, O. U., & Echedom, A. U. (2021). Teachers’ awareness of knowledge management and knowledge sharing behaviour in secondary schools-Nigeria. International Journal of Information Science and Management, 19(1), 147-165. https://ijism.isc.ac/article_698329.html
Karyatun, S., Yuliantini, T., Saratian, E., Paijan, P., Soelton, M., & Riadi, E. (2023). Towards the best model good corporate governance and knowledge management to improve performance through job satisfaction. Jurnal Riset Bisnis Dan Manajemen, 16(2), 236-245. https://doi.org/10.23969/jrbm.v16i2.9891
Kaya, A. (2020). Knowledge management for education administrators. In Utilizing technology, knowledge, and smart systems in educational administration and leadership (pp. 142-160). IGI Global.
Nazimi, F., & Lajevardi, A. (2016). Presentation of structural model of organizational justice based on knowledge and intelligence management-Emotionally. Journal of Marine Science, 11, 64-81. (in Persian).
Ramezani, A., Madhoshi, M., Fallah Lajimi, H., & Razeghi, N. (2019). A model of knowledge management implementation at the University of Mazandaran. Journal of Productivity Management, 13(50), 89-117. (in Persian).
Sardari, A., & Silavis, J. (2016). The Investigation of the Relationship between Organizational Social Capital and the Application of Management. Knowledge at the General Directorate of Education in Khuzestan, 2, 81-95. (in Persian).
Streubert Speziale, H. J., & Carpenter, D. (2003). Qualitative research in nursing. Third Editionth edition. Philadelphia: Williams & Wilkings Co.
Valacherry, A. K., & Pakkeerappa, P. (2021). Knowledge management and academic performance in indian public schools. Electronic Journal of Knowledge Management, 19(1),76-88. https://doi.org/10.34190/ejkm.19.1.2343
Wong, K. Y., & Aspinwall, E. (2005). An empirical study of the important factors for knowledge‐management adoption in the SME sector. Journal of Knowledge Management, 9(3), 64-82. https://doi.org/10.1108/13673270510602773
Xie, Z., Chiu, D. K., & Ho, K. K. (2024). The role of social media as aids for accounting education and knowledge sharing: learning effectiveness and knowledge management perspectives in mainland China. Journal of the Knowledge Economy, 15(1), 2628-2655. https://doi.org/10.1007/s13132-023-01262-4
Zhao, J. (2010). School knowledge management framework and strategies: The new perspective on teacher professional development. Computers in Human Behavior, 26(2), 168-175. https://doi.org/10.1016/j.chb.2009.10.009