پریرخ، مهری (1390). آموزش سواد اطلاعاتی: مفاهیم، روشها و برنامهها، انتشارات کتابدار
جوادینیا، علیرضا؛ عرفانیان، مرتضی؛ عابدینی، محمدرضا؛ بیجاری، بیتا (1391). تأثیر استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند. مجلۀ ایرانی در علوم پزشکی، 12 (8)، 598 - 606.
حسنزاده، رمضان؛ اسدی، محمد حسین (1386). تأثیر آموزش سواد اطلاعاتی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان، پژوهشهای دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد، 11: 1 - 18.
سیامک، مرضیه (1388). تأثیر محیط دانشگاهی بر سواد اطلاعاتی دانشجویان کاردانی کتابداری و اطلاعرسانی، فصلنامۀ کتاب، شمارۀ 84: 54 - 72.
شریف مقدم، هادی؛ طالبی، بیبی زهرا (1384). سواد اطلاعاتی مسئولیت خطیر آموزش و پرورش. آموزش علوم اجتماعی، شمارۀ 4، 40 - 43 .
شیبانی، بهناز؛ جمالی مهموئی، حمید رضا؛ اصنافی، امیر رضا (1390). رابطۀ محیط اطلاعاتی و سواد اطلاعاتی: مطالعۀ موردی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز، نشریۀ تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی، سال چهل و پنجم، شمارۀ 55، 27 - 48.
طباطبایی، ناهید (1378). بررسی مفهوم سواد اطلاعاتی (تحلیل محتوایی مقالات نشریات). فصلنامۀ کتاب، 68 - 93.
فراهانی، ابوالفضل؛ زارعی، مریم؛ شریفیان، اسماعیل (1388). فناوری اطلاعات و رابطۀ آن با عملکرد تحصیلی و آیندۀ شغلی دانشجویان تربیت بدنی. مطالعۀ موردی: دانشگاه کرمان. فصلنامۀ المپیک، سال هفدهم، شمارۀ 2، 101 - 112.
محمد حسینزاده، معصومه (1389). بررسی رابطۀ بین انگیزش تحصیلی و خودکارآمدی رایانهای دانشجویان دورههای آموزش الکترونیک و میزان رضایت آنان از برنامۀ درسی این دورهها؛ پایاننامۀ کارشناسی ارشد. دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی.
معرفت، رحمان؛ عضدی، مرضیه (1386). استانداردهای سواد اطلاعاتی برای دانشجویان آموزش عالی، فصلنامۀ کتاب، 69، 229 - 241.
میرجلیلی، سید حسین (1385). سواد اطلاعاتی نگاهی به تحول مفهوم سواد در عصر اطلاعات، فصلنامۀ کتاب، 65، 109 - 122.
میری، الهام؛ چشمه سهرابی، مظفر (1390). بررسی سواد اطلاعاتی دانشجویان سال آخر کارشناسی دانشگاه علم و صنعت ایران – واحد اراک در محیط دیجیتال (1387 - 1388). فصلنامۀ دانششناسی، سال چهارم، شمارۀ 13، 65 - 77.
نظری، مریم (1383). سواد اطلاعاتی، انتشارات پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران.
هاشمزاده، محمد جواد؛ یاری، شیوا (1390). بررسی عوامل اثرگذار بر وضعیت سواد اطلاعاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاههای بیرجند و فردوسی مشهد. مجلۀ کتابداری و علم اطلاعات دانشگاه شهید چمران اهواز، شمارۀ 5: 237 - 264.
Akkoyunlu, B., & Kurbanoglu, S. (2003). A Study On Teacher Candidates’ Perceived Information Literacy Self-Efficacy And Perceived Computer Self-Efficacy.Hacettepe Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi, (24), 1-10
Barbeite, F. G., Weiss, E. M.(2004). Computer self-efficacy and anxiety scales for an Internet sample: testing measurementequivalence of existing measures and development of new scales. Computers in Human Behavior ,20 , 1–15.
Celik, V.,& Yesilyurt, E.(2013). Attitudes to technology, perceived computer self-efficacy and computer anxiety as predictors of computer supported education. Computers & Education , 60 ,148–158.
Chen Chien, T.(2011). Computer self-efficacy and factors influencing e-learning effectiveness.European Journal of Training andDevelopment, 36 ( 7), 670-686.
Fain, M. (2011).Assessing Information Literacy SkillsDevelopment in First Year Students: A Multi-Year Study. The Journal of Academic Librarianship, 37( 2), 109–119.
Floyda, D. M.,Gloria, C.,&Yasar,B.(2008). A faculty–librarian collaboration for developing informationliteracy skills among preservice teachers. Teaching and Teacher Education، 24 ،368–376.
Hasan, B. (2003). The influence of specific computer experienceson computer self-efficacy beliefs. Computers in Human Behavior ,19 , 443–450.
Karsten, R.,& Roth, R. M.(1998). Computer Self-Efficacy:A Practical Indicator of Student Computer Competency in Introductory IS Courses. Informing Science ,1,61-68.
Khorrami-Arani,O (2001).. Researching computer self-efficacy. International Education Journal, 2, 17-25.
Kocak Usluel, Y.(2007).Can ICT usage make a difference on student teachers' information literacy self-efficacy. Library & Information Science Research, 29, 92–102
Mcilroy, D., Sadler, C.,& Boojawon, N.(2007). Computer phobia and computer self-efficacy:their association with undergraduates use of university computer facile. Computers in Human Behavior, 23 . 1285–1299
Mittermeyer, D., & Quirion,D.( 2003). Information Literacy : Study of Incoming First-Year Undergraduates In Quebec. Quebec : CREPUQ. .<http://www.crepuq.qc.ca/documents/bibl/formation/studies_Ang.pdf>.
Saunders, L.(2012) .Faculty Perspectives on Information Literacy as a Student Learning Outcome.The Journal of Academic Librarianship, 38( 4), . 226–236.
Serap kurbanoglu,s.(2003). An overview of information literacy studies inTukey . The International Information & Library Review, 36, 23–27.
Shams, F., Mooghali, A., Tabebordbar,R.,& Soleimanpour, N.(2011) .The mediating role of academic self-efficacy in the relationship between personality traits and mathematics performance. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 29 ,1689 – 1692.
Wen,j. R.,&shih,W. L.(2008). Exploringt the information literacy competence standards for elementary and high school teachers. Computers & Education ,50 , 787–806.