ارزیابی عملکرد کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان در ایران با استفاده از مدل تعالی بنیاد کیفیت اروپا(EFQM) و ارائه مدل پیشنهادی ایجاد کتابخانه بین‌المللی کودکان و نوجوانان

نویسندگان

1 دکترای کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران؛

2 دانشیار گروه کتابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال

چکیده

هدف: پژوهش عملکرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با استفاده از مدل، مدل مدیریت کیفیت بنیاد اروپایی (EFQM) ارزیابی می‏کند.
روش:. این پژوهش به روش کمی و کیفی (Mixed Method) می‌باشد. از لحاظ ماهیت تحقیق، می‏توان جزو مطالعات کاربردی محسوب نمود. جامعه آماری شامل سیاستگذاران و مدیران عالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌باشد.
یافتهها: یافته‌های پژوهش نشان دهنده این است که بر اساس مدل ارزیابی مدیریت کیفیت بنیاد اروپایی (EFQM)، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امتیاز 15/278 را از کل 1000 امتیاز ممکن کسب نموده است. نتایج بدست آمده نشان داد که با تامین اقدامات لازم، امکان ایجاد کتابخانه بین‏المللی کودکان و نوجوانان در ایران وجود دارد. در پایان مدل پیشنهادی کتابخانه بین‏المللی کودکان و نوجوانان نیز ارائه شده است.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Performance Evaluation of The Center for Intellectual Development of Children and adolescents in Iran Using EFQM Model for Excellence and Suggested Model for Establishment of an International Children and Adolescent Library

نویسندگان [English]

  • mina zakershahrak 1
  • Z Abazari 2
1
2
چکیده [English]

Objective: The present paper main objective is to evaluate the performance of CIDCA using EFQM model for excellence
Methodology: A mixed method was used for the survey. Sample was drawn from CIDCA policy makers and senior management.
Findings: Results indicate that based on the said model, CIDCA receives 278.15 out of the possible 1000 score. It is further demonstrated that by taking the necessary steps, it is possible to establish an international library for children and adolescents in Iran. A model for such library is also suggested.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Center for Intellectual Development of Children and Adolescents
  • EFQM Model for Excellence
  • Library
  • Model for Establishing Library