اشرفیریزی، حسن و کاظمپور، زهرا (1388). رضایت شغلی کتابداران، مفهومیفراموش شده در مدیریت کتابخانهها با تاکید بر کتابخانههای دانشگاهی: پژوهشی در متون. تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی، 43 (2)، 71-94.
ایلالی، احترام السادات و دیگران (1388). ارزیابی وضعیت کتابخانه های دانشکده ها و مراکز آموزشی و درمانی وابسته به، دانشگاه های علوم پزشکی مازندران، بابل و گلستان در سال 87-86 و مقایسه آن با استانداردهای کتابخانه های دانشگاهی ایران. مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، 74: 85-89.
رجائی پور، سعید؛ جمشیدیان، عبدالرسول (1386). مفاهیم و راهبردهای توانمندسازی کارکنان. مجله تدبیر. 186.(65-68).
رحیمیان، سمانه (1392). بررسی سطح توانمندسازی کتابداران زن شاغل در کتابخانههای عمومیاستان تهران و عوامل موثر بر آن. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تهران.
عبداللهی، بیژن؛ نوه ابراهیم، عبدالرحیم (1385). توانمندسازی کارکنان: کلید طلایی مدیریت منابع انسانی. تهران: ویرایش.
فرد اصفهانی، فهیمه و میرحسینی، زهره (1391). تحلیل وضعیت کتابخانههای دانشگاه علوم پزشکی تهران با استفاده از استانداردهای کتابخانههای دانشگاهی ایران. نظامها و خدمات اطلاعاتی، 2(1): 55-68.
گمینیان، وجیهه (1382). توانمندسازی در آموزش و پرورش. فصلنامه علمی– پژوهشی مدیریت در آموزش و پرورش، 9(36)، 2- 16.
نصیریپور، امیراشکان و دیگران (1392). بررسی وضعیت توانمندسازی روانشناختی در بیمارستان های استان قم. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم. 7(4)، 56-62.
References
Akpena, J. E. (1997, July). Participative management in a university library: the case of Abubakar Tafawa Balewa University Library, Bauchi, Nigeria. In Aslib proceedings (Vol. 49, No. 7, pp. 190-193). MCB UP Ltd.
Appelbaum, S.H., & Honeggar, K. (1998). Empowerment: a contrasting overview of organizations in general and nursing in particular-an examination of organizational factors, managerial behaviors, job design, and structural power. Empowerment in Organizations, 6(2), 29-50.
Bandura, A. (1997). Self – efficacy: the exercise of control. Newyork: W. H. Freeman.
Bandura, A. (2000). Cultivate self - efficacy for personal and organizational effectiveness. Handbook of principles of organization behavior. Oxford, Uk: Blackwell (pp. 120 – 139).
Block, P (1987). The empowered manager: positive political skills at work. Sanfrancisco: Jossy – pass.
Castellano, J. F., Klein, D., & Roehm, H. A. (1998). Minicompanies: the next generation of employee empowerment. Strategic Finance, 79(9), 22.
Chakraborty, S., & Chaudhuri, S. K. (2018). University Libraries and Community Preparedness for Natural Disasters: A Participatory Based Action Plan.
Conger, J. A., & Kanungo, R. N. (1988). The empowerment process: Integrating theory and practice. Academy of management review, 13(3), 471-482.
Hand, M. (2005). The people's network: Self-education and empowerment in the public library. Information, Community & Society, 8(3), 368-393.
Lawler, Edward. E(1994). Total Quality management & emploee involvement: Are they compatible academy of management executive january.
Luthans, F. (1995). Organizational behavior. New York: Mc Grow hill.
Mishra, A.K., & Spreitzer, G. M. (1998). Explaining how survivors respond to downsizing: The roles of trust, empowerment, justice, and work redesign. Academy of management Review, 23(3), 567-588.
Spreitzer, G. M., & Doneson, D. (2005). Musings on the past and future of employee empowerment. Handbook of Organizational Development. Thousand Oaks: Sage, 311-324.
Spreitzer, G. M., & Mishra, A. (1997). Survivor responses to downsizing: the mitigating effects of trust and empowerment. Southern California Studies Center, University of Southern California.
Spreitzer, G.M. (1995). Psychological empowerment in the workplace: Dimensions, measurement, and validation. Academy of Management Journal, 38(5), 1442-1465.
Sung, H. Y., & Hepworth, M. (2017). Modelling community engagement in public libraries. Malaysian Journal of Library & Information Science, 18(1).
Thomas, K.W. & Velthouse, B.A. (1990). Cognitive Elements of Empowerment: An Interpretive Model of Intrinsic Task Motivation. Academy of Management Review, 15(4): 666-681.
Whetten, D.A. & Cameron, K.S. (1998). Developing management skills. New york: Addison Wesley, wheelan.