خانیکی، هادی و بابایی، محمود (1391). تأثیر سازوکارهای ارتباطی اینترنت، بر الگوهای تعامل کنشگران فضای سایبر ایران. فصلنامه علوم اجتماعی، 19(56) ص 73-116
خانیکی، هادی و بابایی، محمود (1390) . فضای سایبر و شبکههای اجتماعی: مفهوم و کارکردها. فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی، 1(1).
جعفری، محمدباقر، کریمی، آصف و ابرقویزاده، زاهده (1395). عوامل تأثیرگذار بر تمایل به ادامه استفاده از وبسایت شبکه اجتماعی. فصلنامه مطالعات مدیریت فناوری اطلاعات، 5 (17)، 147-182
دامغانیان، حسین، سیاه سرایی کجوری، محمدعلی (1391). بررسی تأثیر امنیت ادراک شده بر اعتماد به بانکداری اینترنتی از سوی مشتریان زن. مدیریت فناوری اطلاعات، 4(13): 71-88
دهقانی فیروزآبادی، سمیه، قاسمزاده، محمد و درهمی، ولی (1387). بررسی اقدامات امنیتی در فضای سایبر و تأثیر آن بر افزایش اعتماد مشتری. دومین کنفرانس جهانی بانکداری الکترونیکی، تهران: مؤسسه مطالعات بهره وری و منابع انسانی.
رسولی محمدرضا و مرادی، مریم (1391). عوامل مؤثر بر تولید محتوا در شبکههای اجتماعی. فصلنامه علوم اجتماعی، شماره 56.
صفایی، ناصر و یکتا، عاطفه (1398). بررسی تأثیر وابستگی اجتماعی بر اعتماد مشتریان در شبکههای اجتماعی. تحقیقات بازاریابی نوین، 9(4): 55-76
فرقانی، محمد مهدی و مهاجری، ربابه.(1397). وضعیت اعتماد جوانان به شبکههای اجتماعی شهر تهران. مطالعات فرهنگ ارتباطات، 19(41)، 31-53.
کامران، فریدون، غیاثیان، علی و محققی، مهدی (1397). بررسی میزان اعتماد اجتماعی به تبلیغات شبکههای اجتماعی آنلاین. تحقیقات رسانه، 2 :31-52.
مؤمن کاشانی، نوشین (1387). شناسایی عوامل مؤثر بر ایجاد اعتماد به تجارت الکترونیکی در مشتریان ایرانی. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه الزهرا (س).
References
Abiodun, R., Daniels, F., Pimmer, C. & Chipps, J. (2020). A Whatsapp community of practice to support new graduate nurses in South Africa. Nurse Education in Practice, 46. doi:10.1016/j.nepr.2020.102826
Adali, S., Escriva, R., Goldberg, M. K., Hayvanovych, M., Magdon- Ismail, M. Szymanski, B. K. & Wallace, W.A (2010). Measuring Behavioral Trust in Social Networks. IEEE International Conference on Trust. Doi:10.1145/2501654.2501661
Benevenuto, F., Rodriuues, T., Cha, M. & Almeida, V. (2009). Characterizing user behavior in online social networks. In Proceedings of the 9th ACM Internet Measurement Conference. doi.org/10.1016/j.ins.2011.12.009
Chang, S., Emest, L. & Shen, W. (2017). User trust in social networking services: a Comparison of Facebook and LinkedIn. Computers in Human Behavior, 69: 207-217. doi.org/10.1016/j.chb.2016.12.013
Golbeck, J. (2005). Computing and Applying Trust in Web-based Social Networks. Unpublished doctoral dissertation, University of Maryland, College Park. http://hdl.handle.net/1903/2384
Grabner-Krauter, S. & Bitter, S. (2015). Trust in online social networks: a multifaceted perspective. The Forum for Social Economics, 44(1). doi.org/10.1080/07360932.2013.781517
Guenther, J., & Falk, I. (1999). Measuring trust and community capacity: Social capital for the common good. CRLRA, University of Tasmania, Launceston.
Hajli, N. & Lin, X. (2016). Exploring the security of information sharing on social networking sites: The role of perceived control of information. Journal of Business Ethics, 133 (1):111-123.doi:10.1007/s10551-014-2346-x
Johnson, H., Lavesson, N., Zhao, H. & Wu, S. (2011). On the Concept of Trust in Online Social Networks. In Trustworty Internet. Blefari-Melazzi, Nicola; Bianchi, Giuseppe; Saigarelli, Luca (Eds.) Springer: 143-157. doi:10.1007/978-88-470-1818-1_11
Kale, A. (2007). Modeling Trust and Influence on Blogosphere using Link Polarity. Master Thesis, University of Maryland, Faculty of the Graduate School.
Kaplan, A.M., & Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of social media. Business Horizons, 53(1), 59-68. doi.org/10.1016/j.bushor.2009.09.003
Kebler, C. (2010). Defining and Using Types of Relationships in Social Networks. NCGIA specialist meeting: Spatio-Temporal Constraints on Social Networks. December 13–14, Santa Barbara, CA.
Morrone, A., Tontoranelli, N., & Ranuzzi, G. (2009). How good is trust? Measuring Trust and its Role for the Progress of Societies. OECD: Organization for Economic Co-operation and Development. doi:10.1787/220633873086
Mukherjee, A. & Nath, P. (2003). A Model of trust in online relationship banking. International Journal of Bank Marketing, 21(1), 5-15. doi: 10.1108/02652320310457767
Putnam, R. (1995) Bowling Alone: America’s declining social capital. Journal of Democracy, 6(1), 65-78.
Riquelme, I. P., & Román, S. (2014). Is the influence of privacy and security on online trust the same for all type of consumers? Electronic Markets, 24 (2), 135-149.
Rosenfeld, A., Sina, S., Sarne, D., Avidov, O., Kraus, S. (2018). A study of whatsapp usage patterns and prediction models without message content. arXiv preprint, arXiv:1802.03393v1.
Seligman, A. B. (1997). The Problem of Trust. Princeton: Princeton University Press. ISBN-10: 0691050201.
Shukla, P. (2010). Impact of interpersonal influences, brand origin and brand image on luxury purchase intentions: measuring inter functional interactions and a cross-national comparison. Journal of World Business, 42(2), 242-252. doi: 10.1016/j.jwb.2010.11.002
Villegas, W. (2008). A Trust-based access control scheme for social networks. Master Thesis, McGill University, School of Computer Science. Corpus ID: 8181449.