امینی، میترا؛ نبییی، پریسا؛ موسوینژاد، حوری و شیعه، هاجر (1397). بررسی نگرش دستیاران پزشکی در خصوص سرقت ادبی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز.
همایش دبیران مجلات علوم پزشکی ایران، مشهد:
دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 30 آبان الی 1 آذر 1397.
بطحائی، زهرا (1390). سرقت علمی: تعریف، مصادیقها و راهکارهای جلوگیری، پیشگیری و تشخیص. کارآگاه، 2(4): 6-19.
جمشیدی بروجنی، گیتی؛ سعیدی، مریم و حیدری، غلامرضا (1393). میزان آگاهی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز از مصادیق سرقت علمی و عوامل مؤثر بر آن. نظامها و خدمات اطلاعاتی، 3(3و4)، 95-108.
زمانی، بیبیعشرت؛ عظیمی، سیدامین و سلیمانی، نسیم (1392). شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر سرقتعلمی دانشجویان دانشگاه اصفهان. پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 67، 91-110.
سلطانیزاده، محمد؛ لطیفی، زهره و افیونی اکبری، مهناز (1397). نقش واسطهای ارزشهای شخصی در پیشبینی خویشتنداری جنسی براساس رابطه مادر- دختر، اخلاق اسلامی و هوش معنوی دانشآموزان دختر شهر اصفهان. مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، ۳(۲)، 87- 116.
شیرزادی، محمدمهدی و شیخالاسلامی، راضیه (1397). مدل علّی آداب گریزی تحصیلی براساس محقپنداری تحصیلی، عدالت کلاسی و درگیری تحصیلی.
روشها و مدلهای روانشناختی، 9(32)، 63-83.
عابدینی، یاسمین (1394). ارائه الگوی ساختاری از روابط اهداف پیشرفت، نگرش به سرقت علمی و عملکرد تحصیلی دانشجویان. مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی، 5(11)، 143-160.
فعلی، سعید؛ بیگلری، نگین و پزشکیراد، غلامرضا (1391). نگرش و رفتار دانشجویان دانشکده کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس در زمینه سرقت علمی. پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 18(3)، 133-151.
مهبد، مینا و فولادچنگ، محبوبه (1396). رابطه بین پیشدرگیری والدین بر رفتار غیرمولد تحصیلی فرزندان با نقش میانجی محقپنداری تحصیلی.
مجله روانشناسی، 21(4)، 428-443.
نظری هرموشی، نرگس؛ کرمی، خدابخش؛ مرادی نظر، مهدی و نجفی، فرید (1398). میزان درک و آگاهی از سرقت علمی در بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی و استادان دانشگاههای علوم پزشکی غرب ایران. هفتمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی ایران تحول اخلاق پزشکی در گام دوم انقلاب، ساری: دانشگاه علوم پزشکی مازندران، 16 تا 18 بهمن 1398.
References
Balbuena, S. & Lamela, R. (2015). Prevalence, motives, and views of academic dishonesty in higher education. Asia Pacific Journal of Academic Dishonesty in Higher Education, 3(2): 69-75.
Bannister, P., & Ashworth, P. (1998). Four good reasons for cheating and plagiarism. In C. Rust (Ed.), Improving student learning symposium, Oxford: Oxford Centre for Staff and Learning Development.
Chowning, K., & Campbell, N.J. (2009). Development and validation of a measure of academic entitlement: Individual differences in students’ externalized responsibility and entitled expectations. Journal of Educational Psychology, 101(4): 982-997.
Clark, C. (2013). Incivility in nursing education: A phenomenological study. Paper presented at the 2007 Annual American Educational Research Association Meeting, Chicago, IL.
Colella, J. (2018). Plagirism education, perceptions, and responsibilities in postsecondary education. Doctoral dissertation, University of Windsor, Faculty of Education, Philosophy.
de Lima, J. Á., Sousa, Á., Medeiros, A., Misturada, B., & Novo, C. (2021). Understanding undergraduate plagiarism in the context of students’ academic experience. Journal of Academic Ethics, 1-22. https://doi.org/10.1007/s10805-021-09396-3
Dennis, A. L. (2004). Student attitudes to plagiarism and collusion within computer science. Available in:
Ehrich, J., Howard, S. J., Mu, C., & Bokosmaty, S. (2016). A comparison of Chinese and Australian university students' attitudes towards plagiarism. Studies in Higher Education, 41(2), 231-246. https://doi.org/10.1080/03075079.2014.927850
Eret, E., & Gokmenoglu, T. (2010). Plagiarism in higher education: A case study with prospective academicians. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2(2), 3303-3307. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2010.03.505
Fromuth, M.E., Bass, J.E., David, B., Kelly, D.B., Davis, T.L., & Chan, K.L. (2019). Academic entitlement: its relationship with academic behaviors and attitudes. Social Psychology of Education, 22(5): 1153–1167.
Greenberger, E., Lessard, J., Chen, C., & Farruggia, S.P. (2008). Self-entitled college students: Contributions of personality, parenting, and motivational factors. Journal of Youth and Adolescence, 37(10), 1193–1204.
Gullifer, J. & Tyson, G. (2010). Exploring university students’ perceptions of plagiarism: A focus group study. Studies in Higher Education, 35(4), 463-481.
Khan, A., Richardson, J., & Izhar, M. (2021). Awareness about plagiarism and the effectiveness of library literacy programme towards its deterrence: a perspective of postgraduate resident doctors. Global Knowledge, Memory and Communication, 70(8/9), 731-755. https://doi.org/10.1108/GKMC-08-2020-0130
Knepp, M.M. (2016). Academic entitlement and right-wing authoritarianism are associated with decreased student engagement and increased perceptions of faculty incivility. Scholarship of Teaching and Learning in Psychology, 2(4), 261-272.
Kopp, J.P., & Finney, S.J. (2013). Linking Academic Entitlement and Student Incivility Using Latent Means Modeling. The Journal of Experimental Education, 81, 322-336.
Koul, R., Clariana, B. R., Jitgarun, K., & Songsriwittaya, A. (2009). The influence of achievement goal orientation on plagiarism. Learning and Individual Differences, 19 (4), 506-512.
Lemke, D., Marx, J., & Dundes, L. (2017). Challenging notions of academic entitlement and its rise among liberal arts college students. Journal of Behaviour Science, 7(81), 1-18.
McCabe, D. & Trevino, L. (1993). Academic dishonesty: Honor codes and other contextual influences. The Journal of Higher Education, 64(5), 522-538.
Mostofa, S.M., Tabassum, M., & Ahmed, S.M.Z. (2021). Researchers’ awareness about plagiarism and impact of plagiarism detection tools – does awareness effect the actions towards preventing plagiarism? Digital Library Perspectives, 37(3), 257-274. https://doi.org/10.1108/DLP-10-2020-0100
Permana, I.G.Y. & Santosa, M.H. (2018). ELF Students Perception about Plagiarism. In Language in the Online and Offline World 6: The Fortitude, pp. 128–133.
Pupovac,V.; Bilic-Zulle, L.; Mavrinac, M. & Petrovecki, M. (2010). Attitudes toward plagiarism amonge pharmacy and medical biochemistry students- cross-sectional survey study. Biochemia Medica, 20(3), 307-313.
Rodhiya, N., Wijayati, P. H., & Bukhori, H. A. (2020). Graduate Students’ Attitude Toward Plagiarism in Academic Writing. KnE Social Sciences. in International Seminar on Language, Education, and Culture, KnE Social Sciences, pp. 206–212.
Roig, M. (1997). Can undergraduate students determine whether text has been plagiarized? The Psychological Record, 47, 113-122.
Romanowski, M. H. (2021). Preservice Teachers’ Perception of Plagiarism: A Case from a College of Education. Journal of Academic Ethics, 1-21. https://doi.org/10.1007/s10805-021-09395-4
Ryan, G.; Bonanno, H.; Krass, I.; Scouller, K. & Smith, L. (2009). Undergraduate and postgraduate pharmacy students’ perceptions of plagiarism and academic honesty. American Journal of Pharmaceutical Education, 73(6), 1-8.
Sarlauskiene, L., & Stabingis, L. (2014). Understanding of Plagiarism by the Students in HEIs of Lithuania. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 110, 638-646.
Shirazi, B., Jafarey, A. M., & Moazam, F. (2010). Plagiarism and the medical fraternity: a study of knowledge and attitudes. Journal of the Pakistan Medical Association, 60(4), 269-273.
Wasieleski, D.T., Whatley, M.A., Briihl, D.S., & Branscome, J.M. (2014). Academic Entitlement Scale: Development and Preliminary Validation. Psychology Research, 4(6), 441-450.
Wilks, Q.C.; Cruz, J., & Sousa, P.B. (2016). Personality Traits and Plagiarism: an Empirical Study with Portuguese Undergraduate Students.
Journal of Academic Ethics, 14(3), 231-242.