منابع
اسمعیل پونکی، الهام؛ اسمعیلی گیوی، محمدرضا، فهیمنیا، فاطمه. سواد رسانهای و سواد اطلاعاتی و تأثیر آنها بر قابلیتهای کارآفرینی. (1394). تعامل انسان و اطلاعات، 2(4). http://hii.khu.ac.ir/article-1-2552-fa.html
الهیار، منصور (1399). نقش میانجی خلاقیت کارکنان در رابطه بین خودکارآمدی شغلی و کارافرینی کارکنان آموزش و پرورش شهر بیرجند.
مدیریت و چشمانداز آموزش، 12(3)1-18.
https://sid.ir/paper/375668/fa
بطولی، زهرا؛ فهیمنیا، فهیمه؛ میرحسینی، فخرالسادات؛ و نقشینه، نادر (1398). طراحی چارچوب خودآموز آنلاین بازیوارشده سواد اطلاعاتی مبتنی بر نظریه خود-تعیینی. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، 35(1)، 107-140.
بهرامی، سوسن جعفری؛ و هرندی، رضا (1399). سواد اطلاعاتی، تسهیم دانش و قابلیتهای کارآفرینی دانشجویان دانشگاه قم. علوم و فنون مدیریت اطلاعات، 6(3)، 17-36.
پیرایش، رضا؛ امیری، وحید؛ جعفری، ملیحه، و ایمانی برندی، محمد (1399). بررسی تأثیر کارآفرینی سازمانی و جهتگیری کارآفرینی بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی کارآفرینی استراتژیک در شرکتهای صنعتی استان زنجان. مدیریت بهرهوری، 14(52)، 23-45. https://doi.org/10.30495/qjopm.2020.671969
خواجویی، حدیث؛ و منظری توکلی، حمدالله (1397). بررسی رابطه ابعاد سواد اطلاعاتی و کارآفرینی سازمانی در بین مدیران مدارس متوسطه شهر کرمان. چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در علوم انسانی، چالشها و راهحلها، تهران.
رضائی، مسعود. (1398). رابطه بین مهارتهای اجتماعی و نگرش به کارآفرینی دانشجویان کشاورزی دانشگاه تهران.
راهبرهای کارآفرینی در کشاورزی، 6(11)، 34-44.
https://doi.org/10.29252/jea.6.11.34
شفیعی، شهرام؛ افروزه، محمدصادق؛ و افروزه، حکیمه (1398). طراحی مدل سواد اطلاعاتی دانشجویان مدیریت ورزشی دانشگاههای ایران.
مدیریت ارتباطات در رسانههای ورزشی، 6(3)، 39-50.
https://doi.
org/10.30473/gsm.2019.43367.1296
صدقی، شهرام؛ عبدی، فاطمه؛ و پناهی، سیروس (1397). سنجش سطح سواد اطلاعاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران بر اساس مدل آیزنبرگ.
اطلاعرسانی پزشکی نوین، 4(۱)، ۳۰-۳۸.
https://jmis.hums.ac.ir/article-1-147-fa.html
عباسیان، سودابه (1399). رابطه خود کارآمدی شغلی و کارآفرینی کارکنان (مرد و زن) آموزش و پرورش چالوس با استفاده از مولفه میانجی خلاقیت کارکنان. پنجمین کنفرانس بین المللی نوآوری و تحقیق در علوم تربیتی، مدیریت و روانشناسی، تهران.
محمدینژاد، یاسر؛ و تیرگر، هدایت (1402). بررسی رابطه بین سواد اطلاعاتی با قابلیتهای کارآفرینی با نقش میانجی مهارتهای اجتماعی هنرجویان هنرستانهای فنی. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 13(4)،108-131.
مهدیزاده، حسین؛ شیری، نعمت اله؛ خوشمرام، مژگان (1399). قابلیت تشخیص فرصتهای کارآفرینی در بین دانشجویان کشاورزی دانشگاه ایلام. راهبردهای کارآفرینی در کشاورزی، ۷(۱۳)، 78-86. http://dx.doi.org/10.52547/jea.7.13.78
میرزا صفی، اعظم؛ رجاییپور، سعید؛ و جمشیدیان، عبدالرسول (1390). رابطه بین سواد اطلاعاتی و قابلیتهای کارآفرینی دانشجویان دورههای تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان. کتابداری و اطلاعرسانی، 14(1)، 241-268. https://lis.aqr-libjournal.ir/article_43471.html
هادیان، سیده زینب؛ بابایی، زهرا؛ رنجبر، سمیه؛ و طالبی، سمیه (1400). بررسی رابطه مدیریت دانش و سواد اطلاعاتی با کارآفرینی سازمانی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان مازندران. مطالعات روانشناختی نوجوان و جوان، 2(1)، 358-369.
وهابی، احمد؛ صیادی، مهناز؛ صنیعی، نادیا؛ وهابی، بشری؛ روشنی دائم؛ و وهابی، آرزو (1397). بررسی سطح سواد اطلاعاتی و عوامل مرتبط با آن در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان و دانشگاه کردستان در سال ۱۳۹۴.
پرستاری، مامایی و پیراپزشکی، 3(۴)، ۳۶-۴۵.
https://sid.ir/paper/267843/fa
References
Abbasian, S. (2019). The relationship between job self-efficacy and entrepreneurship of Chalous education staff using the mediating component of staff creativity,
the 5th International Conference on Innovation and Research in Educational Sciences,
Management and Psychology, Tehran. (In Persian).
https://civilica.com/doc/1042471/
Ahmad, F., Widen, G., & Huvila, I (2020). The impact of workplace information literacy on organizational innovation: An empirical study.
International Journal of Information Management, 51, 102041.
https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2019.102041
Avakar, M., & Nikou, S. (2020). University staffs everyday engagement with digital technology-exploring the role of information literacy and dital literacy. In:
ITS Online Event,14-17 June 2020 International Telecommunications Society (ITS), Calgary. Available at:
https://econpapers.repec.org/RePEc:zbw:itso20:224840
Aji, A. D., Sofyandi,H., Tarmidi, D., & Saefudin, N.(2019). The effect of self-efficacy, creativity, and motivation on entrepreneurship interest in FBM students of Widyatama University, Indonesia. Global Business and Management Reaearch, 11(10), 87-95.
Bahrami, S. & Jafariharandi, H. (2020). Information literacy, knowledge sharing and entrepreneurial capabilities of Qom University students.
Sciences and Techniques of Information Management, 6(3), 17-36. (In Persian)
https://doi.org/10.22091/stim.2020.4613.1327
Batooli, Z., Fahimnia, F., Mirhosseini, F., & Naghshineh, N. (2019). Designing a framework for information literacy gamified online tutorial based on self-determination theory.
Iranian Journal of Information Processing and Management,
35(1), 107-140. (In Persian)
https://doi.org/10.35050/JIPM010.2019.004
Durodolu, O. O. & Mojapelo, S. M. (2020). Contextualisation of the information literacy environment in the South African education sector.
Electronic Journal of e-Learning, 18(1), 57-68.
https://doi.org/10.34190/EJEL.20.18.1.005
Diehm, R.-A., & Lupton, M. (2012). Approaches to learning information literacy: A phenomenographic study. journal of Academic Librarianship, 38(4), 217-225. https://doi.org/10.1016/j.acalib.2012.05.003
Hadiyan, S. Z., Babai, Z., Ranjbar, S. & Talebi, S. (2021). Investigating the relationship between knowledge management and information literacy with organizational entrepreneurship of students and teachers of Farhangian University of Mazandaran. Journal of Adolescent and Youth Psychological Studies, 2(1), 358-369. (In Persian)
Henkel, M., Grafmüller, S., Gros, D. (2018). Comparing information literacy levels of canadian and german university students. In: Chowdhury, G., McLeod, J., Gillet, V., Willett, P. (eds),
Transforming Digital Worlds. iConference 2018. Lecture Notes in Computer Science, Vol. 10766. Springer, Cham, pp. 464-475.
https://doi.org/10.1007/978-3-319-78105-1_51
Kadkhoda, S. & Nastiezaie, N. (2022). The relationship of teachers' Information literacy with the attitude to e-learning in the period of Covid-19 pandemic.
Technology of Education Journal, 16(1), 135-146. (In Persia)
https://doi.org/10.22061/tej.2021.7936.2598
Khajooi, H., & Manzari Tavakoli, H. (2017). Investigating the relationship between dimensions of information literacy and organizational entrepreneurship among middle school principals in Kerman.
The fourth national conference on modern approaches in humanities, challenges and solutions, Tehran. (In Persian)
https://civilica.com/doc/869983/
Mehdizadeh, H., Shiri, N., & Khoshmaram, M. (2020). Entrepreneurial opportunity recognition capacity among agriculture students at Ilam University.
Entrepreneurial Strategies in Agriculture, 7(13), 78-86. (In Persian)
http://dx.doi.org/10.52547/jea.7.13.78
Mirzasafi, A., Rajaeepour, S., & Jamshidian, A. (2011). The relationship between information literacy and entrepreneurship capabilities among Isfahan University graduate students. Library and Information Science, 14(1), 241-268. (In Persian)
Mohammadinejad, Y., & Tirgar, H. (2023). Study of the relationship between information literacy and entrepreneurship with the mediating role of social skills of the art students of technical art schools.
Information and Communication Technology in Educational Sciences, 4(13), 108-131. (In Persian)
https://dorl.net/dor/20.1001.1.22285318.1402.13.4.6.4
Rastgar, M., & Daoud, K. (2017). Investigating the impact of information literacy on entrepreneurship capabilities with the mediating role of media literacy (case study: students of the Islamic Azad University of Chalos branch).
The first national conference on entrepreneurship, Chalos https://civilica.com/doc/1871154/
Shafiee, S. Afroozeh, M. S., & Aafroozeh, H. (2019). Developing information literacy model for sport management students of Iran Universities.
Communication Management in Sports Media. 6(3). 39-50. (In Persian).
https://dorl.net/dor/20.1001.1.23455578.1398.6.3.3.2
Shetty, G., Datta, I., Rea, I., Rai, S., Hwang, M. J., Hoar, F., & Tan, M. (2021). Rapid implementation of triaging system for assessment of breast referrals from primary care center during the COVD 19 pandemic.
The Annals of The Royal College of Surgeons of England .103(8), 576-582.
https://doi.org/10.1308/rcsann.2021.0155
Tang, C., Byrge, C., & Zhou, J. (2018). Creativity perspective on entrepreneurship. In: Turcan, R., & Fraser, N. (eds), The Palgrave Handbook of Multidisciplinary Perspectives on Entrepreneurship. Palgrave Macmillan, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-91611-8_5
Vahabi, A., Sayyadi, M., Sanee, N., Vahabi, B., Roshani, D., & Vahabi, A. A (2018). Survey of information literacy level and its related factors among the students of Kurdistan University of Medical Sciences and Kurdistan University.
Scientific Journal of Nursing, Midwifery and Paramedical Faculty, 3(4), 36-45. (In Persian).
http://dx.doi.org/10.29252/sjnmp.3.4.36