امیراینانلو، الهه (1396). ارائه الگوی آمیخته بازاریابی مناسب برای کتابخانههای عمومی ایران بر اساس اصول بازاریابی. رساله دکتری. دانشگاه آزاد اسلامی همدان.
بصیریان، رضا (1388). بازاریابی در کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی. تهران: اساطیر پارسی.
پناهی، سیروس؛ نعمتیانارکی، لیلا؛ و روستایی، ناهید (1400). بررسی دیدگاه کتابداران درباره بازاریابی خدمات کتابخانه با استفاده از رسانههای اجتماعی در دانشگاههای علوم پزشکی تهران، ایران، شهیدبهشتی. پیاورد سلامت، 15(4 )، 365-378.
تفرشی، شکوه؛ و صدیق، مرضیه (1392). مقایسه به کارگیری شیوه آمیخته باریابی 4P در کتابخانههای عمومی نهادی و مشارکتی استان قم. دانششناسی، 6(22)، 1-18.
جلیلپور، پیمان؛ و عزیزخانی، رباب (1394). بازاریابی در کتابخانهها از طریق رسانههای اجتماعی: مزایا و چالشها. کتاب مهر، 17 و 18، 26-43.
جلیلپور، پیمان؛ و فرجپهلو، عبدالحسین (1392). بررسی امکان به کارگیری مدل بازاریابی 4P در کتابخانههای عمومی استان خوزستان براساس نظرات مدیران و کتابداران. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، 19(4)، 511-525.
جوانمرد، مریم؛ نوروزی، علیرضا؛ و ناخدا، مریم (1394). شناسایی عوامل مؤثر بر جذب مخاطب در کتابخانههای آستان قدس رضوی بر اساس مدل بازاریابی مشتری مدار چهار سی از دیدگاه کتابداران. کتابداری و اطلاعرسانی، 18(4)، 31-54.
چشمهسهرابی، مظفر؛ پشوتنیزاده، میترا؛ و عروجی، زینب. (1398). مطالعه ابعاد بازاریابی کالاها و خدمات کتابخانهای در کتابخانههای دانشگاهی استان اصفهان. تحقیقات بازاریابی نوین، 9 (1)، 233-248.
حاجیزینالعابدینی، محسن؛ رحمانی، مهدی؛ انصاری، مریم (1396). تحلیل برنامههای بازاریابی کتابخانههای دانشگاهی دنیا و ارائه الگوی پیشنهادی برنامه بازاریابی خدمات کتابخانههای دانشگاهی ایران. کتابداری و اطلاعرسانی، 21 (1)، 123-152.
سعید، وجیهه؛ سهیلی، فرامرز (1394). بررسی وضعیت کتابخانه پردیس بینالمللی کیش دانشگاه تهران براساس اصول بازاریابی مدل 4پی از دیدگاه کاربران. پژوهشهای کتابخانه دیجیتالی و هوشمند، 2 (3)، 33-42.
شعبانی، احمد؛ عمادی، نوشین؛ محمدیاستانی، مرتضی؛ سلیمانی، ناهید (1392). بررسی وضعیت فرایند بازاریابی در کتابخانههای دانشگاهی شهر اصفهان بر اساس مدل 7P. تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی، 47 (4)، 415-430.
ضیائی، ثریا (1386). بازاریابی در کتابخانههای دیجتال. کتاب ماه کلیات، 10(8 و 9)، 40-47
ضیائی، ثریا (1390). ارائه الگوی مناسب بازاریابی خدمات کتابخانهای از طریق وبسایت کتابخانههای مرکزی دانشگاههای ایران. رساله دکتری. دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران.
قاضیمیرسعید، سیدجواد؛ معتمدی، نادیا؛ و شاهیوند، متین (1397). مقایسه بازاریابی در کتابخانههای دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی بر اساس مدل 7P در سال 1396. پیاورد سلامت، 12(4)، 324-333.
مقدسزاده، حسن (1397). شناسایی و رتبه بندی عوامل مؤثر در بازاریابی بهینه خدمات مرکز منطقهای اطلاعرسانی علوم و فناوری. تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی، 52(3)، 119-139.
میرزایی، مریم (1394). بررسی وضعیت به کارگیری اصول بازاریابی در کتابخانههای دیجیتالی ایران و ارائه الگوی پیشنهادی. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه شهید بهشتی.
نوروزی، یعقوب؛ عربلو، حمید؛ و مقصودی، آرزو (1392). بررسی میزان رضایت از ارائه خدمات کتابخانه مرکزی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد بازاریابی. دانششناسی، 6(23)، 89-99.
نوشینفرد، فاطمه؛ و ضیایی، ثریا (1390). آمیخته بازاریابی در وبسایت کتابخانههای مرکزی دانشگاههای ایران. تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی، 45(56)، 77-96.
References
Al-Daihani, S. M., & AlAwadhi, S. A. (2015). Exploring academic libraries’ use of Twitter: A content analysis. The Electronic Library, 33 (6), 1002-1015. https://doi.org/10.1108/EL-05-2014-0084
Alipourh-Hafezi, I, Ashrafi-Rizi, M., Ashrafi-Rizi, Kazempour, H., Kazempour, Z., & Shahbazi, M. (2013). Using 4P marketing model in academic libraries: An experience. International Journal of Information Science and Management, 3(2), 45-58.
Amirlanlou, E. (2017). Identifying the appropriate components of the mixed marketing model of Iranian public libraries. Doctoral Dessertation, Azad University, Hamedan. (In Persian)
Basirian, R. (2008). Marketing in libraries and information centers. Tehran: Asatir-e-Parsi. (In Persian)
Cheng, W. W. H., Lam, E. T. H., & Chiu, D. K. (2020). Social media as a platform in academic library marketing: A comparative study. Journal of Academic Librarianship, 46 (5). https://doi.org/10.1016/j.acalib.2020.102188
Cheshmehsohrabi, M., Pashotanizadeh, M., & Oroji, Z. (2019). Marketing in library. Journal of New Marketing Research, 9(1), 233-248 (In Persian)
Dodsworth, E. (1998). Marketing academic libraries: A necessary plan. Journal of Academic librarianship, 24(4), 320-22. https://doi.org/10.1016/S0099-1333(98)90110-0
Ghazimirsaeed, S. J., Motamedi, N., & Shahivand, M. (2018). Comparing the Marketing between the Libraries of Tehran and Shahid Beheshti Medical Sciences Universities based on 7Ps Marketing Model in 2017. Payavard-e-Salamat, 12(4), 324-333. (In Persian).
Hajizeynolabedini, M., Rahmani, M., & Ansari, M. (2017). Analysis of marketing plans of worldwide university libraries and proposed modeling of marketing services for Iranian academic libraries.
Journal of Library and Information Sciences,
21(1), 123-152. (In Persian). https://doi.org/
10.30481/lis.2018.55469
Jalilpour, P., & Azizkhani, R. (2015). Marketing in libraries through social media: benefits and challenges. Analytical quarterly of Ketab-e-mehr, (17,18), 26-43. (In Persian).
Jalilpour, P., & Farajpahlou, A. (2013). A study on the feasibility of applying the 4P model of marketing in khuzestan public libraries from the viewpoints of the library managers and librarians. Research on Information Science and Public Libraries, 19(4), 511-525. (In Persian).
Javanmard, M., Noruzi, A., & Nakhoda, M. (2015). Identify factors affecting the increase of users of the libraries of Astan Quds Razavi based on the marketing mix 4C. Library and Information Sciences, 18(4), 31-54. (In Persian).
Mirzaee, M. (2015). Investigating the status of applying marketing principles in Iran's digital libraries and presenting a proposed model. Master's Thesis, Tehran Shahid Beheshti University. (In Persian).
Moghaddaszadeh, H. (2018). Identifying and ranking the factors affecting optimal marketing services of Regional Information Center for Science and Technology.
Academic Librarianship and Information Research,
52(3), 119-139. (In Persian). https://doi.org/
10.22059/jlib.2019.264493.1352
Nooshinfard, F., & Ziyaie, S. (2011). Marketing mix in the websites operated by central libraries in Iranian universities.
Academic Librarianship and Information Research,
45(56), 77-96
. (In Persian). https://doi.org/
10.1016/j.acalib.2020.102188
Norouzi, Y., Arablou, H., & Maghsoudi, A. (2013). Study of the amount of satisfaction for library services in Islamic Azad University, Science and Research branch with marketing approach. Quarterly of Daneshenasi, 6(23), 89-99. (In Persian).
Panahi, S., Nematianaraki, L., & Roostaie, N. (2021). A survey of librarians' perspectives on marketing library services using social media in Tehran, Iran, and Shahid Beheshti Universities of Medical Sciences. Tehran Payavard Salamat, 15(4), 365-378. (In Persian).
Saeed, V., & Soheili, F. (2015). Investigateing the status of university of Tehran - Kish International campus library based on the marketing principles of 4Ps model from the users point of view. Digital and Intelligent Library Research, 2(3), 33-42. (In Persian).
Shabani, A., Emadi, N., Mohammadiostani, M. & Soleymani N. (2013).
A Survey Study Marketing Process in the University Libraries of Isfahan City Based on 7P, Academic Librarianship and Information Research
, 47(4), 415-430. (In Persian)
. https://doi.org/
10.22059/jlib.2013.51133
Tafreshi, S. & Sedigh, M. (2013). Comparative study of Qom’s participative libraries and public libraries affiliated to Foundation of Public libraries concerning the application level 4p marketing mix style. Journal of Daneshenasi, 6(22),1-18 (In Persian).
Ziyaie, S. (2007). Marketing in digital libraries. Journal of ketb-e-mah, 10 (8, 9), 40-47 (In Persian)
Ziyaie, S. (2011). Presenting the appropriate model of marketing library services through the website of the central libraries of Iranian universities, Doctoral Dessertation, Islamic Azad University, Tehran Science and Research Branch (In Persian)