آرمسترانگ، مایکل (1385). مدیریت عملکرد: فرد، تیم، سازمان، ترجمۀ بهروز قلیچ لی و داریوش غلامزاده. مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران، تهران، 1385.
اخگر، بابک. (1389). سیستمهای اطلاعاتی استراتژیک. انتشارات نگاه دانش، تهران، 1389.
ادگار، شاین (1388). مدلهای مدیریت استراتژیک و راهبردهای حل مسئلۀ سازمان، ترجمۀ محمد ابراهیم محجوب، نشر مجلۀ علمی مدیریت،3 (147).
اعرابی، سید محمد؛ حسین، حقیقت ثابت. (1389). «الگوی بخردانه (عقلانی) هماهنگی استراتژیک، انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی، تهران.
افشار،فاطمه (1388).آشناییبامفاهیمومراحلارزیابیعملکرد،سازمانبیمۀ خدماتدرمانی، ادارۀکلخدماتدرمانیاستانتهران،گروهطرحوبرنامه،پورتال ادارۀکلخدماتدرمانیاستانتهران.
پورپیجانی، افشین (1385). سنجش همسویی استراتژی فناوری اطلاعات و استراتژی کسبوکار سازمان. فصلنامۀ پژوهشهای بازرگانی 3 (41): 57-54.
تولایی، روحالله (1390). رویکردهای نوین به ارزیابی عملکرد سازمانها، مجلۀ فرهنگ مدیریت، 4 (62).
حجازی، سعید (1386). بررسی و مطالعۀ رابطۀ مدیریت استراتژیک و عملکرد سازمانی در شرکتهای صنعتی استان لرستان، مجلۀ کاوشهای مدیریت، 3 (14).47-43.
زالی، محمدرضا (1390). بررسی سیستمهای نوین ارزیابی عملکرد سازمان، اولین کنفرانس ملی مدیریت عملکرد، جهاد دانشگاهی دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه تهران.
علامه، سعید، مقدمی، وحید (1387). بررسی رابطۀ میان مدیریت استراتژیک و عملکرد سازمانی؛ (مطالعۀ موردی: واحد نیرو محرکۀ شرکت ایران خودرو).دومین کنفرانس ملی مدیریت، تهران.
فرد آر. ف، دیوید (1379). «مدیریت استراتژیک». ترجمۀ پارسائیان، علی و محمد اعرابی، دفتر پژوهشهای فرهنگی.
مانیان، امیر (1386). استفاده از مدل معادلات ساختاری در ارائۀ مدلی برای موفقیت برنامهریزی استراتژیک فناوری اطلاعات، فصلنامۀ دانش مدیریت، 2 (76):122-106.
ملاحسینی، حمید، احدی، صابر و شمسی، ثریا (1388). بررسی تأثیر مدیریت استراتژیک سازمانی بر عملکرد SME های شهرستان کرمان، مجلۀ چشمانداز مدیریت، 2 (8): 44-30.
موغلی، علیرضا (1385). مدلهای پویای مدیریت استراتژیک. چاپ سوم، انتشارات صدرا.
موغلی، علیرضا (1390). درآمدی بر رویکردهای اقتضایی. مدیریت راهبردی، مجلۀ مدیریت راهبردی، 3 (384).
نیلی آرام، ناهید (1384). عناصر الگوی برنامهریزی استراتژیک و مدیریت استعداد منابع انسانی. انتشارات ققنوس.
Amiri, M., Khosravi, A., Mokhtari, A.A. (2010), Job satisfaction and its influential factors. Journal of Research in Health Science, 10(1): 42–46.
Auh, S., Menguc B. (2005). “The influence of top management team functional diversity on strategic orientations: The moderating role of environmental turbulence and inter-functional coordination.” Intern.J. of Research in Marketing 22 ,333–350
Bai. R., Lee. G. “Organizational Factors Influencing The Quality Of IS/ IT Strategic Planning Process”, National Taiwan University of Science. , 12(4): 12–23.
Bernstein, W.M. (2003), ‘‘Empowerment’’: a task for the self, not the organization, Organ. Dev, J, 21 (2), 75–80.
Casey, A., & Goldman, E. (2010). Enhancing the ability to thinkstrategically: A learning model. Management Learning, 41,167-185. doi:10.1177/1350507609355497.
Chan, Y.E., S.L. Huff, D.W. Barclay, and D.G. Copeland (1997). “Business Strategic Orientation, Information Systems Strategic Orientation, andStrategic Alignment”, Information Systems Research 8(2)
Cragg, P., King, M., & Hussin, H. (2002), "IT alignment and firm performance in smallmanufacturing firms", Journal of Strategic Information Systems 11, 109–132.
Denison, D. R. (2000). "Organizational culture : can it be a. key lever for Driving Organizational chang? International Institute For Management Development", Denison @ imd. chapter 2.
Dess, G.G. and Robinson, R.B. Jr. (1984). "Measuring Organizational Performance in the Absence of Objective Measures: The Case of the Privately-held Firm and Conglomerate Business Unit" Strategic Management Journal, (5) 265-273.
Francois, B., Raymond, L., Rivard, S. (2004) “Ideal patterns of strategic alignment and business performance”, 14(3): 31–42.
Ghorbani. M., Kiani. B. (2012)The Relationship Between Strategic Thinking of
Managers and Readiness for Strategic Transformation Middle-East Journal of Scientific Research 11 (8): 992-1002, 2012ISSN 1990-9233.
Ghorbani. M., Kiani. B. (2012). Strategic management. Strategic Art of Direction-Giving, McGraw-Hill, London,thinking. Retrieval on emodiran.com/ file/ pp: 1-8.
submit/file/4.doc
Gill, R. and Ganesh, S. (2007). "the empowerment process: integerating thory and practice", academy of management review , Vol 13,no3 , 1998,471-482.
Greenan, N., (2003). "Dynamic Organization the challenge of change forward by John Humble Greenan, N., Organisational change, technology, employment and skills: an empirical study of French manufacturing", Cambridge Journal of Economics 27 (2),. 287–316.
JFL Hong, M Easterby‐Smith, RS Snell(2006). "Transferring organizational learning systems to Japanese subsidiaries in China. Journal of Management Studies", 43: 1027–1058.
Jones, G. R. (2007) “Introduction to Business”, Ally & Bacon, USA,Vo1.7, 142-147.
Keller, R; (2013) Issues and Challenges in the Practice of Performance Appraisal Activities in the 21st Century. International Journal of Education and Research Vol. 1 No. 4 April 2013
Pellegrinelli S، Young M. (2005). "Attributes and levels of programmed management competence: an interpretive study", Int J Project Manage;23:87–95.
Rhonda, A. "successful business research "(2007).
Sims R. R. (2002) "management of organizational behavior.
Terry Anthony Byrda, T.,
Lewisb, B.R., Bryan
c, R.W. (2006). “
The leveraging influence of strategic alignment on ITinvestment: An empirical examination” ,Information & Management 43, 308–321.
Thomas, K.W. and B.A. Velthouse, (2006). "Cognitive elements of empowerment, Academy of Management Review", Vo1.15, 666-681.
Warkentin, M.E. (1991). Integrating the Content and Concept of Strategic Planning with Competitive Strategy. Decision Sciences, 22 953-984.
Zand,D.E. (2010),”Drucker’s strategic thinking process: three keytechniques”, Strategy & leadership, 38, 3, pp 23-28.