ابطحی، سید حسن؛ صلواتی، عادل (1385). مدیریت دانش در سازمان (چاپ اول). تهران: انتشارات پیوند نو.
اخگر، بابک؛ همکاران (1391). مدیریت دانش فرایندگرا: از راهبرد تا کاربست (چاپ اول)، تهران: انتشارات کتابدار.
اسکندری، مجتبی؛ عابدی، علینقی (1388). بررسی عوامل مرتبط با حفظ و نگهداری کارکنان در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، فصلنامۀ مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین (ع)، سال اول، (2) 107 - 125.
اصلاحی، محمد (1392). الگوی روابط بین ارزشهای فرهنگی، مدیریت دانش و مسئولیت اجتماعی در میان اعضای هیأتعلمی دانشگاه ارومیه در سال تحصیلی 91 – 92، پایاننامۀ کارشناسی ارشد دانشگاه ارومیه.
ترنتن، استیو؛ کریسی، مک کراکن (2009). نقش عامل انسانی در مدیریت دانش، ترجمۀ محسنزاده، افسانه (1389). فصلنامۀ کتابداری و اطلاعرسانی، (1)67 - 89.
حسنزاده، محمد (1391). مدیریت دانش: مفاهیم و زیرساختها (چاپ دوم). تهران: نشر کتابدار.
حبیبی، آرش، ضابط، محمدرضا (1390). بررسی تأثیر ارزیابی عملکرد بر بهسازی نیروی انسانی در ستاد مرکزی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (ناجا)، فصلنامۀ مقالههای پژوهشی مدیریت، 11 (1)44 - 68
سیفاللهی، ناصر؛ داوری، مجید رضا (1388). مدیریت دانش در سازمانها (جلد اول). تهران: نشر آرادکتاب.
سلطانی، ایرج (1382)، نقش تکنولوژی اطلاعات در توسعۀ منابع انسانی، ماهنامۀ تدبیر، 48 (138) 222 - 236.
شاملی، نصرتالله و همکاران (1390). بررسی حدود و ثغور تنبیه و تأدیب کودک در فقه امامیه، فصلنامۀ مطالعات فقه و حقوق اسلامی، 7 (25) 167 - 179.
صانعی، مهدی (1386). چالشهای فراروی مدیریت منابع انسانی. فصلنامۀ تدبیر، 18 (184) 365 - 381.
عبدالکریمی، مهوش (1382). مدیریت دانش، فناوری و خلاقیت و نقش آن در افزایش کارایی و اثربخشی فرایندها، فصلنامۀ پیام مدیریت موفق، 44 (3) 34 - 49.
عبداللهزاده، محرم (1387). بررسی تأثیر کلاسهای آموزش ضمن خدمت کوتاهمدت بر عملکرد آموزشی آموزگاران دورۀ ابتدایی آموزش و پرورش ناحیۀ یک شهر ارومیه، پایاننامۀ کارشناسی ارشد دانشگاه ارومیه.
علاقهبند، علی (1388). مبانی نظری و اصول مدیریت آموزشی (چاپ بیست و یکم). تهران: نشر روان.
عمرانی خلردی، مریم (1388) بررسی ارتباط بین مدیریت دانش و توانمندسازی مدیران متوسطۀ شهرستان ساری، پایاننامۀ کارشناسی ارشد دانشگاه ارومیه.
قربانی، صابر (1388). چیستی مدیریت دانش، مجلۀ کار و جامعه، 2 (117) ۴۸ - ۵۶.
گریفین، مورهد (1390). رفتار سازمانی، ترجمۀ الوانی، مهدی و معمارزاده، غلامرضا، تهران: انتشارات مروارید.
مفتخر، علی (1385). بهسازی منابع انسانی، فصلنامۀ تدبیر، 4 (68) 356 - 372.
ملکی، حسن (1390). شاخصهای تربیت (چاپ اول)، تهران: انتشارات آییژ.
هاشمی، سید حامد؛ پور امینزاده، سعیده (1390). چالشهای فراروی توسعۀ منابع انسانی و راهکاری برای رفع آن. فصلنامۀ کار و جامعه، 51 (136) 344 - 357.
همتی، محمد (۱۳۸۹). ارزیابی میزان بهکارگیری مؤلفههای مدیریت دانش در دانشکدههای پردیس فنی تهران. اولین کنفرانس ملی مدیریت دانش تهران.
Batiste,L (2005). Improving Practitioner Readiness for Strategic Organizational Roles: An Exploratory Study of Strategic Competence and its Role in Human Resource Development Practice, Vanderbilt University. p. 1.
Ingi Runar, E(2003).Knowledge Management and Creative HRD. Emerald Group Publishing Limited, 14 (2): 54-75.
Jashapara, A (2004). Knowledge Management: An Integrated Approach, Harlow, Essex: Prentice Hall, pp324.
John,R & Maiko,M(2008). Knowledge transfer and human resource development practices: Japanese firms in Brazil and Mexico,International Business Review, 8(9): 599–612 .
Kelly, R (2007). Introduction to information systems supporting and Trensforming Business john wiley and sons, Inc.
Mclean, G. N (2008). Strategic HRD practices as Key Factors Organizational learning. Journal of European Industrial Training,3( 6): 418-432.
Perez, E (1999). Knowledge management in the library. Database, 22(2): 76.
Robin.T(2011) .knowledge management and human resource developmentthe 6th International Scientific Conference defence resourses management in the 21st century. Braşov, (1):02-03.
Todaro, M. P (2010). Economic Development, European journal of innovation management, 7 (4): 254.