حسنی، مهدی. (1395). رابطهٔ بین سواد اطلاعاتی و مدیریت زمان با اضطراب پژوهش معلمان پژوهنده اردبیل، پایان نامه کارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی، دانشگاه محقق اردبیلی
نوکاریزی، محسن، محمدرضا، داورپناه. (1385). تحلیل الگوهای رفتار اطلاع یابی. کتابداری و اطلاع رسانی, 9(2)، 119-152.
عرفانمنش، محمدامین. (1391). مطالعه میزان اضطراب اطلاع یابی دانشجویان تحصیلات تکمیلی: مطالعه موردی دانشجویان ایرانی در کشور مالزی. پژوهش نامه کتابداری و اطلاع رسانی، 2(2)، 72-53.
نوکاریزی، محسن؛ نارمنجی، مهدی. (1388). بررسی اضطراب اینترنتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاههای بیرجند و فردوسی در فرایند جستجوی اطلاعات. فصلنامه علمی پژوهشی پژوهشنامه علوم و فناوری اطلاعات ایران، 25(1)، 129-111.
گزنی، ع. (1381). دیدگاههای تعاملی در طراحی نظامهای بازیابی اطلاعات. فصلنامه کتاب، 13(1)، ص 76-83. به نقل از تحلیل الگوهای رفتار اطلاع یابی.
Refrences
Branch, J.L. (2001). Information seeking process of junior high school students: A case study of CDROM encyclopedia use. School Libraries Worldwide,7(1), 11-27.
Byron, S. M. (1999). Information Seeking in a Virtual Learning Environment. Ph.D. Dissertation. University of North Texas.
Cooper, L. Z. (2002). A case study of information seeking behavior in 7-year-old children in a semi structured situation. Journal of American Society for Information Science and Technology, 53(11): 904-922
Dalrymple, P.W. & Zweizig, D. L. (1992). Users ‘experience of information retrieval systems: An exploration of the relationship between search experience and affective measures. Library & Information Science Research, 14(2), 167-181
Erfanmanesh, A. a. N. H. A. K. (2012). Development and validation of the Information Seeking Anxiety scale. Malaysian Journal of Library & Information Science, 17(1), 39-21.
Eisenberg. M. (2007). Information literacy in the educational process. the educational forum 57(2), pp.312-324
Hayden, K.A. (2003). Information seeking models. Available at: http://www.ucatgary.ca/~ahayden/seeking.html. Retrieved 2003/08/06
Holliday, W. a. Q. L. (2004). Understanding the millennial: updating our knowledge about students. Reference Services Review, 32(4), 356-366.
Jiao, Q. G. O., Anthony J.. (2002). Dimensions of library anxiety and social interdependence: implications of library services. Library Review, 51(2), 71-78.
Jiao, Q. G., Onwuegbuzie, Anthony J. & Bostick, Sharon L. (2004). Racial differences in library anxiety among graduate students. Library Review, 53(4), 228-235.
Kuhlthau, C. C. e. a. (1990). Validating a model of the search process: A comparison of academic, public, and school Library users. Library and Information Science Research, 12(1), 5-31.
Kuhlthau, C. C. (1988). Perceptions of the information search process in library A study of changes from high school through college. Information Processing and Management, 24(4), 419-427.
Kuhlthau, C. C. (1991). Inside the search process: Information seeking from the user perspective. Journal of the American Society for Information Science. (5)42, 361-371.
Kuhlthau, C. C. e. a. (1990). Validating a model of the search process: A comparison of academic, public, and school Library users. Library and Information Science Research. Library and Information Science Research, 12 (1), 5-31
Kuhlthau, C.C. (1991). Inside the search process: information seeking from the user’s perspective. Journal of the American Society for Information Science. 52 (5). p. 361-371. Available at: http://www.scils.rutgers.edu/~belkin/612-05/kuhlthau-jasist-91.pdf
Marchionini, G. K., A. (1998), Design of Interfaces for Information Seeking. [Online] available at:http//:www.ils.edu /~march/arist.pdf. (1998).
Mellon, C. A. (1986). Library anxiety: A grounded theory and its development. College & Research Libraries, 47, 160-165
Shamo, E. E. (2001). University Students and the Internet: Information Seeking Study. Ph.D. Dissertation. University of North Texas.
Sonnenwald, D., & Iivonen, M. (1999). An integrated human information behavior framework for information studies. Library and Information Science Research, 21, 429−45.