آفولابی، میشل (1377) . کاربرد سازههای تشخیصی در مذاکره پرسشکاوی در خدمت مرجع. فصلنامه کتاب، 9 (2): 98-107.
اسلامی، محسن (1382) . ارائه الگویی برای طراحی و اجرای برنامه خواندن انتقادی و بررسی اثر آن بر تفکر انتقادی و نوشتن تحلیلی. پایاننامه دکتری. دانشگاه تربیت معلم تهران.
اطهری، زینبالسادات؛ شریف، مصطفی؛ نعمت بخش، مهدی؛ بابامحمدی، حسن (1388) . ارزیابی مهارتهای تفکر انتقادی و ارتباط آن با رتبه آزمون سراسری ورود به دانشگاه در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 9(1) :5-12.
اعظمی، زهرا؛ صالحینیا، حمید (1392) . بررسی مهارتهای تفکر انتقادی دانشجویان دانشکده مدیریت و اطلاعرسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران. مجله مرکزمطالعات و توسعه آموزش پزشکی، 12(1): 55 -49.
امینی، محمد؛ مدنی، احمد؛ عسگرزاده ، زهرا (1393) . ارزیابی و تحلیل مهارتهای تفکر انتقادی دانشجویان رشتههای مهندسی. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 16(63): 39 – 59.
باغجنتی، میترا؛ معتمد، نیلوفر؛ و حمیدی، علی (1393) . بررسی موانع رشد تفکر انتقادی در کتابخانههای دانشگاهی از دیدگاه دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی و خلیج فارس بوشهر. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 14(5): 423-436.
بدری گرگری، رحیم؛ فتحی آذر، اسکندر؛ حسینی نسب، سید داوود؛ مقدم، محمد (1386) . تفکر انتقادی دانشجویان و معلمان مراکز تربیت معلم تبریز. فصلنامه علمی - پژوهشی روانشناسی دانشگاه تبریز، 2(7): 1-24 .
بیگدلی، حسن (1384) . رابطه تفکر انتقادی با عزت نفس و پیشرفت تحصیلی دانشجویان کارشناسی رشته علوم انسانی و فنی- مهندسی دانشگاه تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تهران.
پریرخ، مهری؛ عباسی، زهره. (1383) . آموزش سواد اطلاعاتی؛ روشها و راهبردها. در رحمتالله فتاحی (گردآوردنده)، مجموعه مقالات آموزش استفاده کنندگان و توسعه سواد اطلاعاتی (ص214-197). مشهد: سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی.
حری، عباس(1378) . اطلاعرسانی: نگرشها و پژوهشها. تهران: کتابدار.
دادرس، فرزاد (1383) . فربهتر از اطلاعات و دانش. آموزش استفادهکنندگان و توسعه سواد اطلاعاتی در کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی: مجموعه مقالههای همایش آموزش استفادهکنندگان و... مشهد 1و2. به کوشش رحمتالله فتاحی، مشهد: آستان قدس رضوی.
رضوی، علی اصغر؛ نوشینفرد، فاطمه؛ بابالحوائجی، فهیمه؛ محمد اسماعیل، صدیقه(1392). بررسی تأثیر آموزش تفکر انتقادی بر مهارتهای خواندن و نوشتن دانشجویان منطقه 3 دانشگاههای آزاد اسلامی. فصلنامه مطالعات جامعه شناختی جوانان، 4(10): 27-42.
سالاری، محمود؛ حسنآبادی، ابوالفضل (1383) . شناسایی و تحلیل پیشنیازهای دستیابی به مهارت سواد اطلاعاتی. در رحمتالله فتاحی (گردآورنده)، مجموعه مقالات آموزش استفادهکنندگان و توسعه سواد اطلاعاتی (ص 97-114). مشهد: سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی.
سنیمن، ریتا (1381) . آیا کنترل کتابشناختی هنوز هم آموزش مناسبی و متداول است؟ ( حسن کیانی، مترجم). در گزیده مقالات ایفلا 2000 (ص 224-232). زیر نظر فریبرز خسروی. تهران: کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران،.
سیف، علی اکبر (1387) . روانشناسی پرورشی نوین: روانشناسی یادگیری و آموزش (ویرایش ششم). تهران: دوران.
شریف، عاطفه (1384) . بیان ضرورت و معیارهای ارزیابی در صفحات وب. نما: مجله الکترونیکی پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران، 4 (14)، دسترسی در: عبادیان، محمود(1380). «تفکر انتقادی: زمینهها، تمایزات و اولویتها». پگاه حوزه، 28 مهر، [پایگاه نمایه].
عبدحق، زهرا (1383) . مقایسه تفکر انتقادی دانشجویان ترم اول وترم آخر مقاطع کارشناسی پیوسته و کارشناسی ارشد مامایی دانشگاههای علوم پزشکی شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تهران.
عسگری، محمد (1386) . مقایسه تأثیر تکالیف نوشتاری بر تفکر انتقادی دانشآموزان پسر سال اول دوره متوسطه تحصیلی ملایر در دروس زیستشناسی و مطالعات اجتماعی. پایاننامه دکتری. دانشگاه علامه طباطبایی.
علیوندیوفا، مرضیه (1384) . بررسی رابطه تفکر انتقادی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه تبریز. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهراء.
قیاسی، میترا (1386) .جایگاه تفکر انتقادی در علوم کتابداری و اطلاعرسانی. اطلاعشناسی. 5(1و2): 94-104.
قیاسی، میترا (1389) . میزان استفاده از تفکر انتقادی در تولیدات متون فارسی کتابداری و اطلاعرسانی. پایاننامه دکتری کتابداری و اطلاعرسانی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات.
معتمدی، فاطمه؛ باقری، پروین؛ امامی، ابراهیم (1393) . مقایسه تفکر انتقادی در کتابداران دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز. مجله دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران (پیاورد سلامت)، 8(6): 541-552 .
معلای مزرعی، زهرا؛ رسولی آزاد، محمد رحیم؛ مکوندی، بهنام (1392) . بررسی میزان مهارتهای تفکر انتقادی دانشجویان کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات خوزستان. فصلنامه علمی پژوهشی تحقیقات مدیریت آموزشی، 5(2): 27-35 .
نشاط، نرگس (1384) .رویکرد انتقادی به پژوهش در نظامهای اطلاعاتی. اطلاعشناسی. 2(3و4): 181-198.
وقار سیدین، ابوالفضل؛ ونکی، زهره؛ طاقی، شهین؛ ملازم، زهرا (1387) . تأثیر راهبرد پرسشگری متقابل هدایت شده در گروه همتایان بر مهارتهای تفکر انتقادی و آگاهی فراشناختی دانشجویان پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 8 (2): 333-340 .
هاشمیان نژاد، فریده (1380) . ارائه چارچوب نظری در خصوص برنامه درسی مبتنی برتفکر انتقادی در دوره ابتدایی با تأکید بر برنامه درسی مطالعات اجتماعی. پایاننامه دکتری. دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران.
References
Andolina, M. (2002) . Critical thinking for working Student. Columbia: Delmar.
Bailin, S. (1994) . Critical thinking: Philosophical Issues. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
Bulgurcuoglu, AN. (2016) . "Relationship between critical thinking levels and attitudes towards reading habits among pre-service physical education teachers" academic Journals [23 April 2016].
Burnhein, R. (1992) . Information Literacy – A core Competency [Electronic version]. Australian Academic and Research Libraries.23,(4), 188-196.
Chan , ZC. (2013) . A systematic review of critical thinking in nursing education . Nurse Educ Today , No.33, 236-40. [Online]Available: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23394977. [10 Jan. 2018].
Facione, P.A.and Facione, N.C. (1998) . The California critical thinking skills test: Form A and B, test normal. Millbrae, CA: California Academic Press.
Moon, J. (2009) . Critical thinking: Anexplaraton of theory and practice. Landon and New York: Routledge.
Scriven, M; Richard, P. (2006) . "National council for excellence in critical thinking, an organization promoting critical thinking in U.S."[online] Available:
http://philosophy.hku.hk/think/critical/[C01] Critical thinking-What is critical thinking.htm [Nov.2006].
Ulger, K. (2016) . "The Relationship between Creative Thinking and Critical Thinking Skills of Students" (H. U. Journal of Education) 31(4): 695-710 [2016].
Wertz, R. ; Fosmire, M. ; Purzer, S. ; Iglesias S.A. ; R.Sapp N.M. (2013) . "Work in Progress: Critical Thinking and Information Literacy: Assessing Student Performance" asee annual conference and exposition[June23-26. 2013].