اردستانی، نسرین و رزقی شیرسوار، هادی (1398). رابطه هوش اخلاقی و رفتار شهروندی سازمانی (مطالعه موردی: کارکنان و اعضای هیئتعلمی پردیس ابوریحان ـ دانشگاه تهران). مدیریتفرهنگسازمانی،17(1)، 45-64.
بهارلو، مصطفی؛ بشلیده، کیومرث؛ هاشمی شیخ شبانی، سید اسماعیل و نعامی، عبدالزهرا (1393). بررسی رابطه الگوی تبادل رهبر-عضو و رفتار شهروندی سازمانی: نقش واسطهای توانمندسازی روانشناختی و تعهد سازمانی. مدیریتفرهنگسازمانی، 12(1)، 1-19.
پارساییمحمدی، پرستو؛ آزاده، فریدون؛ هاشمی، سید اسماعیل؛ سواری، ابتسام (1399). بررسی رابطۀ اشتیاق شغلی با اشتراک دانش با میانجیگری رفتار شهروندی سازمانی در میان کارکنان دانشگاه علوم پزشکی جندیشاپور اهواز.
مطالعات کتابداری و علم اطلاعات، (زیر چاپ). قابلدسترس از
http://slis.scu.ac.ir/article_15472.html
پور سلطانی زرندی، حسین و امیرجی نقندر، رامین (1392). ارتباط بین تعهد سازمانی با رفتار شهروندی سازمانی معلمین تربیتبدنی شهر مشهد در سال 1390. مجلهمدیریتورزشی، 5(16)، 127-147.
تقی پور، آذین؛ دژبان، ریحانه؛ خادم دزفولی، زهر؛ نعامی، عبدالزهرا (1390). بررسی رابطه بین مهارتهای ارتباطی و سبکهای حل تعارض مدیران با توانمندی کارکنان. پژوهشهای روانشناسی اجتماعی، 1(2)، 17-43.
خالصی، نادر؛ قادری، اعظم؛ خوشگام، معصومه؛ برهانی نژاد، وحیدرضا؛ طرسکی، مهدی (1389). رابطهی رفتار شهروندی سازمانی و توانمندسازی کارکنان در مراکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران: 1388. مدیریت سلامت، 13(42)، 75-82.
زارعیمتین، حسن؛ جندقی، غلامرضا ؛ توره، ناصر (1385). شناخت عوامل رفتار شهروندی سازمانی و بررسی ارتباط آن با عملکرد سازمانی. نشریه مدیریت فرهنگسازمانی، 4(12)، 31-63.
شهائی، بهنام و رسولی، رضا، (1388). تأثیر رویکرد مبادله رهبر - پیرو بر رضایت شغلی کارکنان شعبههای تأمین اجتماعی تهران. فصلنامهچشماندازمدیریت، 9(33)، 67-84.
دارمی، زینب؛ جهانبخش گنجه، سحر ؛ جهانبخش گنجه، صادق (1394). رابطه مشارکت در تصمیمگیری و حمایت ادراکشده سرپرست بر رفتارهای شهروندی سازمانی در میان کارکنان، با توجه به نقش میانجیتر عدالت رویهای و توزیعی ادراکشده. جامعهشناسی کاربردی، 26(3)، 209-225.
حسنی کاخکی، احمد؛ قلی پور، آرین (1386). رفتار شهروندی سازمانی: گامی دیگر در جهت بهبود عملکرد سازمان در قبال مشتری. پژوهشنامه بازرگانی، 12(45)، 115-145.
رضایی صوفی، مرتضی؛ زیوریار، فرزاد؛ عباسی بختیاری، رضا (1392). بررسی و تبیین سنجش میزان رضایتمندی اربابرجوع با مدل (CSM) (مورد: اداره کل تربیتبدنی استان اصفهان، 1390-1384). فصلنامه علمی پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، 3(1)، 161-182.
شاهبندرزاده، حمید؛ کریمی، سمیرا (1395). بررسی عوامل محرک خلاقیت سازمانی بر اساس ادراک دانشگاهیان (موردمطالعه: دانشگاه خلیجفارس). نشریه مدیریت فرهنگسازمانی، 14(2)، 345-368.
صنعت جو، اعظم و محمودی، حسن (1394). بررسی رابطه بین عدالت سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی در کتابخانههای دانشگاه فردوسی مشهد. پژوهشنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 5(1)، 235-254.
لشکری، املیلا؛ انصاری، حمید؛ شیخاوندی، داور؛ خادمیان، طلیعه (1398). بررسی عوامل زمینهساز شکلگیری رفتار شهروندی سازمانی (موردمطالعه: کارکنان جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران). مطالعات علوم اجتماعی ایران، 16(2)، 112-131.
محمد اباذری محمودآباد، علی و امیریان زاده، مژگان (1395). رابطهی معنوی در محیط کار و تعهد سازمانی با رفتار شهروندی سازمانی کارکنان. فصلنامه علمی ـ پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 7(1)، 119-143.
مرادی، محمدرضا؛ جعفری، اکرم؛ امیدی، علیرضا؛ علی دوست قهفرخی، ابراهیم (1392). مدل یابی تأثیر رهبری تحولگرا و عدالت سازمانی بر رفتارهای شهروندی سازمانی کارکنان وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران. نشریه مدیریت ورزشی، 5(4)، 107-124.
مقیمی، محمد (1385). بررسی ارتباط رفتار شهروندی سازمانی و فرهنگ کارآفرینی در سازمانهای دولتی. فرهنگ مدیریت، 4(13)، 171-192.
میر عرب رضی، رضا و دیبایی صابر، محسن (1397). پیشبینی رفتار شهروندی سازمانی معلمان بر اساس هوش فرهنگی و مدیریت تعارض. مدیریت فرهنگسازمانی، 16(2)، 461-484.
نجات، امیررضا؛ کوثرنشان، محمدرضا؛ میرزاده، اکبر، (1388). تأثیر رفتار شهروندی سازمانی بر کیفیت خدمات (مطالعه موردی آژانسهای مسافرتی شهر تهران). ماهنامهبررسیهایبازرگانی، 7(35) ، 72-84.
نصیری ولیک بنی، فخرالسادات و خدا یاری، اکرم (1395). بررسی رابطه بین حمایت سازمانی ادراکشده با اعتماد سازمانی. فصلنامه مطالعات منابع انسانی، 5(21)، 71-96.
نواح، عبدالرضا، مقتدایی، فاطمه، فاضلی، عبدالله (1395). بررسی رابطۀ کیفیت خدماتدهی و رضایتمندی اعضای کتابخانه : (مورد: مطالعه کتابخانههای عمومی استان لرستان). مطالعات کتابداری و علم اطلاعات،23(17)، 121-136.
References
Bergeron, D. M., Shipp, A. J., Rosen, B., & Furst, S. A. (2013). Organizational citizenship behavior and career outcomes: The cost of being a good citizen. Journal of Management, 39(4), 958-984.
Brief, A. P. & Motowidlo, S. J. (1986). Prosocial Organizational Behaviors. Academy of Management Review, 11(4), 710-725.
Chiu, S.F.,Chen,H.L.(2005). Relationship between job characteristics and organizational citizenship behavior: The meditational role of job satisfaction. Journal of Social Behavior and Personality, 33(6), 523-540.
Dulebohn, J. H., Bommer, W. H., Liden, R. C., Brouer, R. L., & Ferris, G. R. (2012). A meta-analysis of antecedents and consequences of leader-member exchange: Integrating the past with an eye toward the future. Journal of management, 38(6), 1715-1759.
Eisenberger, R., Armeli, S., Rexwinkel, B., Lynch, P. D., & Rhoades, L. (2001). Reciprocation of perceived organizational support. Journal of Applied Psychology, 86(1), 42-51.
Eisenberger, R., Stinglhamber, F., Vondenberghe, C., Sucharski, I.L., & Rhoades, L. (2002). Perceived supervisor support: Contributions to perceived organizational support and employee retention. Journal of Applied Psychology, 87(3), 565-573.
Erdogan, B. & Bauer,T. N. (2015). Leader–member exchange theory. Elsevier International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences (Second Edition), 641-647.
Fatima, T., Raja, U., Malik, M. A. R., & Jahanzeb, S. (2020). Leader–member exchange quality and employees job outcomes: a parallel mediation model. Eurasian Business Review, 10, 309-332.
Foote, D. A., & Li‐Ping Tang, T. (2008). Job satisfaction and organizational citizenship behavior (OCB). Management Decision, 46(6), 933–947.
Graen, G. B., & Uhl-Bien, M. (1995). Relationship-based approach to leadership: Development of leader-member exchange (LMX) theory of leadership over 25 years: Applying a multi-level multi-domain perspective. The Leadership Quarterly, 6(2), 219–247.
Hernon, P., Nitecki, D. A., & Altman, E. (1999). Service quality and customer satisfaction: An assessment and future directions. The journal of academic librarianship, 25(1), 9-17.
Kamdron, T. (2015). Work Motivation: Relationships with Job Satisfaction, Locus of Control and Motivation Orientation. International Journal of Liberal Arts and Social Science, 3(6), 125-148.
Kariuki, A., & Kiambati, K. (2017). Empowerment, organizational commitment, organization citizenship behavior and firm performance. Management Studies, 5(4), 290-300.
Khan, S. I., Mahmood, A., Kanwal, S., & Latif, Y. (2015). How perceived supervisor support effects workplace deviance? Mediating role of perceived organizational support. Pakistan Journal of Commerce & Social Sciences, 9(3), 940-967.
Kottke, J. L., & Sharafinski, C. E. (1988). Measuring Perceived Supervisory and Organizational Support. Educational and Psychological Measurement, 48(4), 1075–1079.
Kurtessis, J. N., Eisenberger, R., Ford, M. T., Buffardi, L. C., Stewart, K. A., & Adis, C. S. (2015). Perceived organizational support: A meta-analytic evaluation of organizational support theory. Journal of Management, 43(6), 1854-1884.
Lebrón, M., Tabak, F., Shkoler, O., & Rabenu, E. (2018). Counterproductive work behaviors toward organization and leader-member exchange: the mediating roles of emotional exhaustion and work engagement. Organization Management Journal, 15(4), 159-173.
Lee, K. (2020). The Joint Effects of Leader–Member Exchange and Team-Member Exchange in Predicting Job Crafting. Sustainability, 12(8), 3283.
Lunenburg, F. C. (2010). Leader-member exchange theory: Another perspective on the leadership process. International Journal of Management, Business, and Administration, 13(1), 1-5.
Lemmon, G., & Wayne, S. J. (2014). Underlying Motives of Organizational Citizenship Behavior. Journal of Leadership & Organizational Studies, 22(2), 129–148.
Loannidou E., Karagiorgos T, & Alexandris K. (2016). Exploring the relationship of commitment, organizational citizenship behavior, psychological empowerment and job satisfaction with leader-member exchange of section leaders and team leaders in summer children’s camps in Greece, International Journal of Sport Management Recreation & Tourism, 22, 63-80.
Morrison, E. (1996). Organizational citizenship behavior as a critical link between HRM practices and service quality. Human Resource Management, 35(4), 493-512.
O'Connor, S. (2014). Leadership for future libraries. Library management, 35(1/2), 78-87.
Organ, D. W. (1988). Organizational citizenship behavior: The good soldier syndrome. Lexington Books/DC Heath and Com.
Podsakoff, P. M., MacKenzie, S. B., Moorman, R. H., & Fetter, R. (1990). Transformational leader behaviors and their effects on followers' trust in leader, satisfaction, and organizational citizenship behaviors. The leadership quarterly, 1(2), 107-142.
Power, R. L. (2013). Leader-member exchange theory in higher and distance education. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 14(4), 277-284.
Rhoades, L., & Eisenberger, R. )2002(. Perceived organizational support: A review of the literature. Journal of Applied Psychology, 87 (4): 698-714.
Rubin, R. G. (2014). Organizational citizenship behavior in the public library and its relationship to leader-member exchange and perceived supervisor support (Doctoral dissertation, Simmons College).
Simons, T., Leroy, H., Collewaert, V., & Masschelein, S. (2015). How leader alignment of words and deeds afects followers: A meta-analysis of behavioral integrity research. Journal of Business Ethics, 132, 831–844.
Siyal, S., & Peng, X. (2018). Does leadership lessen turnover? The moderated mediation effect of leader–member exchange and perspective taking on public servants. Journal of Public Affairs, 18(4), e1830.
Smith, C. A., Organ, D. W., & Near, J. P. (1983). Organizational citizenship behavior: Its nature and antecedents. Journal of Applied Psychology, 68(4), 653-663.
Sparrowe, R. T. (2018). LMX and welfare trade-off ratios: An evolutionary perspective on leader-member relations. The Leadership Quarterly, 31(2), 101271.
Uhl-Bien, M. (2011). Relational leadership theory: Exploring the social processes of leadership and organizing. In Leadership, gender, and organization (pp. 75-108). Springer, Dordrecht.
Vigoda, E. (2000). Internal politics in public administration systems: An empirical examination of its relationship with job congruence, organizational citizenship behavior, and in-role performance. Public personnel management, 29(2), 185-210.
Wangombe, J. G., Wambui, T. W., & Kamau, A. W. (2014). The perceived supervisor and organizational support on organizational climate. IOSR Journal of Humanities and Social Science, 19(3), 53-69.
Weiss, D. J., Dawis, R. V., & England, G. W. (1967). Manual for the Minnesota satisfaction questionnaire. Minnesota studies in vocational rehabilitation.