بیات، محمدکریم؛ اسفندیاری مقدم، علیرضا و علیپور حافظی، حامد (1397). کاربرد رسانههای اجتماعی در کتابخانههای دانشگاهی: فرا تحلیل مقالات بینالمللی. مطالعات رسانههای نوین، 4(14)، 317-365.
جلیلپور، پیمان؛ عزیزخانی، رباب (۱۳۹۴). بازاریابی در کتابخانهها از طریق رسانههای اجتماعی: مزایا و چالشها. کتاب مهر، (۱۷ و ۱۸). ۲۶- ۴۳.
دادگران، سید محمد؛ خرازی آذر، رها، و دبلشکی، فرحناز (۱۳۹۶). نقش شبکههای اجتماعی بر ترویج فرهنگ کتابخوانی (مطالعه موردی؛ دنبال کنندگان صفحه کتابدونی در شبکه اجتماعی اینستاگرام). راهبرد اجتماعی فرهنگی، 6(۲۲)،207-234.
زارع ابراهیمآباد، اکرم، و میراسماعیلی، بیبیسادات (1394). بررسی تأثیر شبکه اجتماعی فیس بوک بر تغییر هویت فرهنگی و اجتماعی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران. مدیریت فرهنگی، 9(28)، 73–93.
زارعزاده، فاطمه؛ شریفمقدم، هادی؛ خسروی، فریبرز و سلامی، مریم (1397). مطالعه وضعیت استفاده از رسانههای اجتماعی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران. کتابداری و اطلاع رسانی، 21(3)، 28-56.
سلیمی، زهرا (1396). بررسی تأثیر بازاریابی مبتنی بر شبکه اجتماعی تلگرام بر میزان استفاده از خدمات کتابخانه مرکزی دانشگاه خوارزمی. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه خوارزمی، تهران.
صیامی، زینب؛ عباداله عموقین، جعفر و محمدی، مهدی (1401). ترسیم نقشه تولیدات علمی در حوزه کاربرد بازاریابی در کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی. علوم و فنون مدیریت اطلاعات، 8(1)، 339-358.
قاضیزاده، حمید و جهانشاهی، زلیخا (1397). بهرهگیری از شبکههای اجتماعی توسط کاربران کتابخانههای عمومی مطالعه موردی: کتابخانههای عمومی شهرستان تنکابن. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، 24(1)، 149-167.
کشوری، مریم و همتی، زینب (1397). ترسیم نقشه علمی حوزه کتابخانههای عمومی با استفاده از تحلیل شبکه همواژگانی. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، 24(4)، 545- 568.
لطفی، شهلا (1393). نقش شبکههای اجتماعی در حمایت از فعالیتهای انجمنهای علمی کتابداری و اطلاعرسانی. پایاننامه کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانششناسی، دانشگاه الزهرا، تهران.
محمدی، مهدی؛ حیدری، حدیثه و شاهمحمدی، مرضیه (۱۳۹۷). بررسی میزان استفاده کتابخانههای عضو مکتا از شبکههای اجتماعی. همایش نقش شبکههای اجتماعی مجازی در امر آموزش، دانشگاه پیام نور قم، ۱۰ بهمن، قم.
ناصریجزه، محمود؛ طباطبائیان، سید حبیبالله و فاتحراد، مهدی (1391). ترسیم نقشه دانش مدیریت فناوری در ایران با هدف کمک به سیاستگذاری دانش در این حوزه. سیاست علم و فناوری، 5(1)، 45-72.
نریمانی، ایمان؛ زرهساز، محمد و صرافزاده، مریم (۱۴۰۰). تحلیل محتوای صفحات اینستاگرام کتابخانههای عمومی ایران و مشارکت کاربران آنها. پژوهشنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 1۱(۲)، ۳۳۴- ۳۵۱.
هاشمی، شهناز؛ سلطانیفر، محمد (۱۳۹۴). شبکههای اجتماعی، رسانههای هوشمند در راستای برندینگ آنلاین. رسانه، 24(۳)، ۷۹- ۹۶.
References
AlKindi, S. S., & Al-Suqri, M. N (2013). Social networking sites as marketing and outreach tools of library and information services. Global Journal of Human-Social Science Research, 13 (2).
Bayat, M. K., Esfandiari Moghadam, A., & Alipour Hafezi, H. (2017). The use of social media in academic libraries: a meta-analysis of international articles. Modern Media Studies, 4(14), 317-365. (in Persian)
Booth, J. (1993). Marketing public library services: the gap between theory and reality in Britain. Library Management, 14(1), 9-23.
Chiparausha, B., Onyyancha, O. B., & Ezema, I. J. (2022). Factors influencing the use social media by academiclibrarians in Zimbabwe: a UTAUT model analysis.
Global knowledge memory and communication.
https://doi.org/10.1108/GKMC-09-2021-0151
Dadgar, M., Kharazi Azari, Z., & Dilbashki, F. (2017). The role of social networks on the promoting of reading culture (the case study of followers of ketabdoni page in the book page on the Instagram social network). Socio-cultural Strategy, 6(22), 207-234. (in Persian)
Galyez, C. (2018). Social network analysis research in library and information sciences: A co- citation and co-words analysis.
Revisal General de Information y Documentation, 28(2), 455-456.
http://dx.doi.org/10.5209/RGID.60805
Ghazizadeh, H., & Jahanshahy, Z. (2018). Utilization of social networks by public library users in the city of Tonekabon. Research on Information Science & Public Library, 24(1), 149-167. (in Persian)
Hashemi, S., & SoltaniFar, M. (2013). Social networking; smart madia in the service of online Branding. Media, 24(3), 79- 96. (in Persian)
Keshvari, M., & Hemati, Z. (2018). Mapping scientific outputs of public libraries using co-word network analysis. Research on Information Science & Public Library, 24(4), 545- 568. (in Persian)
Lee, P.-C., & Su, H. N. (2010). Investigating the structure of regional innovation system re-search through keyword co-occurrence and social network analysis.
Innovation, 12(1), 26-40.
https://doi.org/10.5172/impp.12.1.26
Lotfi, S. (2014). The role of social networks in supporting the activities of scientific associations of librarianship and information. Master Thesis in Information Science and Knowledge, Al-Zahra University, Faculty of Educational Sciences and Psychology. (in Persian)
Mohammadi, M., Heydari, H., & Shahmohammadi, M. (2018). Investigating the use of social networks by Makta member libraries. Conference on the role of virtual social networks in the education of payam noor university of qom. (in Persian)
Narimani, I. (2019). Analyzing the content presented on the Instagram pages of Iranian public libraries and how their users participate. Master Thesis in Information Science and Knowledge, Kharazmi University, Tehran. (in Persian)
Naseri Jezeh, M., Tabatabaeian, H., & Fatehrad, M. (2012). Science mapping of management of technology in iran: a tool for knowledge policy making. Science and Technology Policy, 5(1), 45-72. (in Persian)
Palmer, S. (2014). Characterizing University Library Use of social media: A Case Study of Twitter and Facebook from Australia.
The Journal of Academic Librarianship, 40(6), 611-619.
https://doi.org/10.1016/j.acalib.2014.08.007
Rashid, Y., Waseem, A., & Akbar, A. A. (2019). Value co-creation and social media a systematic literature review using citation and thematic analysis.
European Business Review, 31(5), 761- 784.
https://doi.org/10.1108/EBR-05-2018-0106
Siami, Z., Ebadullah Amuqin, J., & Mohammadi, M. (2022). Mapping Scientific Output in the Field of Marketing Application to Libraries and Information. Information Management Science and Technology, 8(1), 339-358. (in Persian)
Zahra, S. (2017). Investigating the effect of market marketing on telegram social network on the use of Kharazmi University Central Library services. Master Thesis, Kharazmi University, Faculty of Psychology and Educational Sciences, Tehran. (in Persian)
Zare Ebrahimabad, A., & Miresmaili, B. (2015). The effect of the social network Facebook on the social and cultural identity of students of Islamic Azad university. Science and Research Branch of Tehran. Cultural Management, 9(28), 73- 93. (in Persian)
Zarezadeh, F., Sharif Moghadam, H., Khosravi, F. & Salami, M. (2018). The Status of using social media in the National Library and Archives of Iran. Library and Information Sciences, 21 (3). 28-56. (in Persian)