آلیانی، فرشته؛ رضایتی، محرم و چراغی، رضا (1399). آسیبشناسی پایاننامههای ادبیات عامه در ایران. فرهنگ و ادبیات عامه، 8(۳۶)، 1-29.
بابالحوائج؛ فهیمه، و یزدیان راد، مهرزاد (1389). تحلیل محتوای مقالات مجلات تخصصی کتابداری و اطلاعرسانی درباره ترویج کتابخوانی و کتابخانههای کودکان از سال 1387 تا 1387. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، 16(4)، 31-53.
خسرونژاد، مرتضی، و آتشی، لاله. (1398). آسیبشناسی پایاننامههای کارشناسی ارشد دانشجویان ادبیات کودک بررسی کاستیها و خطاهای رایج. مطالعات ادبیات کودک، 10 (1)، 23-56. https://doi.org/10.22099/jcls.2017.3989
رضی، احمد (1391). پژوهشهای مسألهمحور در مطالعات ادبی. فنون ادبی، 4 (1)، 13-26. https://dorl.net/dor/20.1001.1.20088027.1391.4.1.4.0
رهادوست، فاطمه (بهار) (1386). فلسفۀ کتابداری و اطلاعرسانی. تهران: کتابدار، 1386.
زارعی، کتایون (1386). طرح تدوین ساختار اصطلاحنامه ادبیات کودکان و نوجوانان. پایاننامه کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانششناسی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، تهران.
زمانی، فاطمه؛ و ذاکرشهرک، مینا (1396). اصطلاحنامه اصکا: اصطلاحنامهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان. زیر نظر وحید طوفانی اصل، با همکاری نرگس قدیمی. تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
صدیقی، مصطفی (1395). پایاننامههای ادبیات کودک: درون متن و برون متن. پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان، 19 (69)، 58-67.
فانی؛ کامران (1362). نقش کتابدار در اجتماع. تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی، 9، 195-197.
قزلایاغ، ثریا (1383). ادبیات کودکان و نوجوانان و ترویج خواندن: مواد و خدمات کتابخانه برای کودکان و نوجوانان. تهران: سمت.
عالی، آمنه؛ علینژاد، حسن؛ و نعمتالهی، حلیمه(1397). سنتزپژوهی مطالعات بینرشتهای ادبیات کودک از منظر نظریۀ مخاطبمحوری. نقد ادبی، ۱۱ (۴۴)، ۱۴۲-۱۱۷.
غلامی، فاطمه (1399). بررسی و نقد مقالات حوزه ادبیات کودک و نوجوان در سالهای 90-80. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه قم، قم.
غلامینژاد، محمدعلی؛ و قبول، احسان (1386). آسیبشناسی پایاننامههای زبان و ادبیات فارسی. پژوهشهای ادب عرفانی، 1، 181-192.
کاشفیخوانساری، سیدعلی (1397). کمی از کل: مروری بر کتابشناسی توصیفی پایاننامههای ادبیات کودک. نقد کتاب کودک و نوجوان، 17، 85- 90.
محمدی، مهدی (1392). تحقیقات تحلیل محتوا در ادبیات کودکان و نوجوانان ایران از سال ۱۳۵۳-۱۳۹۰. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، ۱۹(۱)، ۱۱۳-۱۱۱.
متقی دادگر، امیر (1396). کتابشناسی توصیفی پایاننامههای ادبیات کودک و نوجوان. تهران: خانه کتاب.
مکتبیفرد، لیلا و منصوریان، یزدان (1391). تبارشناسی پژوهشهای ادبیات کودکان از دید روششناختی. مطالعات ادبیات کودک، 3 (1)، 137-152. https://doi.org/10.22099/jcls.2012.427
مکتبی فرد، لیلا (1393). تحلیل محتوا و نقد ادبی در ادبیات کودکان: خواهران غریب یا قریب. مطالعات ادبیات کودک، 5 (1)، 135 – 156. https://doi.org/10.22099/jcls.2014.1624
مکتبیفرد، لیلا (1395). مطالعات آکادمیک ادبیات کودک: پل یا گسست؟. پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان، 19 (69)، 26-33.
References
Aali, A., Alinejad, H. & Nematolahi, H. (2018). Synthesis of interdisciplinary studies of children’s literature by considering audience. LCQ, 11(44),117-142.
Aliani F, rezayati M, cheraghi R. (2021). The pathology of folklore literature theses in Iran. CFL, 8 (36), 1-29. (in Persian).
Babalhavaeji, F. & Yazdianrad, M. (2011). Content analysis of papers in specialized journals of library and information science regarding promotion of reading and children’s libraries during 1999-2008. Research on Information Science & Public Libraries; 16 (4), 31-53. (in Persian).
Fani, K. (1980). The role of the librarian in society. Academic Librarianship and Information Research. 9, 195-197. (in Persian).
Ghezelayagh, S. (2004). Children literature and reading promotion. Tehran: The Organization for Researching and Composing University Textbooks in the Islamic Sciences and the Humanities (SAMT). (in Persian).
Gholami, Fatemeh (2020). Reviewing and criticizing articles in the field of child and adolescent literature during the 2001-2011. University of Qom, Faculty of Literature and Humanities, Qom. (in Persian).
Gholaminejad, M., & Ghabool, E. (2007). The pathology of some Persian language and literature theses. Researches on Mystical Literature(Gowhar-i-Guya), 1(1), 181-192. (in Persian).
Kaplan, J. (2006). Dissertations on Adolescent Literature: 2000-2005. The ALAN Review, 33(2), 51-59. https://scholar.lib.vt.edu/ejournals/ALAN/v33n2/kaplan.pdf, Retrieved October 4, 2022,
Kashefi Khonsari, A. (2018). A bit of the whole: a review of descriptive bibliography of children and young adult’s literature theses. Children & Young Adults Quarterly Book Review, 17 (5), 85-90.
Khosronejad, M., & Atashi, L. (2019). Pathology of the Theses Conducted by Iranian Students Majoring in Children’s Literature, A Critical Examination of the Flaws and Shortcomings. Iranian Children's Literature Studies, 10(1), 23-56. https://doi.org/10.22099/jcls.2018.27937.1566 (in Persian).
Maktabi Fard, L. (2014). Content Analysis and Literary Criticism in Children's Literature. Iranian Children's Literature Studies, 5(1), 135-156. https://doi.org/10.22099/jcls.2014.1624 (in Persian).
Maktabi Fard, L. (2016). The Academic Studies of Children's Literature: A Bridge or A Drift? Pajooheshnameh Adabiyate Koodak va Nojavan, 19(69), 26-33. (in Persian).
Maktabi Fard, Roya (Leila); Mansouriyan, Yazdan. (2012). Genealogy of Children’s Literature Research from a Methodological Point of View. Iranian Children's Literature Studies, 3(1), 137-152. doi: 10.22099/jcls.2012.427. (in Persian).
Mohamadi, Mahdi (2013). Content Analysis Studies on Iranian Children and Young Adult's Literature, 1974-2011: a.
Research on Information Science & Public Libraries, 19(1), 111-113
URL:
http://publij.ir/article-1-339-fa.html. (in Persian).
Motaghi Dadgar, A. (2017). Descriptive Bibliography of Children and Young Adult’s literature Theses. House of the Book. (in Persian).
Rahadoust, F. (2007). Philosophy of Library and Information Science. Tehran: Ketabdar Publishing Co. (in Persian).
Razi, A. (2012). Problem-Oriented Researches in Literary Studies. Literary Arts, 4(1), 13-26. (in Persian).
Sedighi, Mostafa (2016). Dissertations on Childrens Literature: inside Text and Outside Text. Pajooheshnameh Adabiyate Koodak va Nojavan, 19 (69), 58-67. (in Persian).
Thurston, P. T. (2010). Doctoral dissertations on russia, the soviet union, central asia, and eastern europe accepted by universities in the United States and Canada, 2010 (2008–2009): A review of research on young adult literature. https://doi.org/10.5612/slavicreview.70.4.0959
Zamani, F. & Zaker Shahrak, M. (2017). Aska Thesaurus: Thesaurus of Kanoon-e Parvaresh-e Fekri Koodakan va Nojavanan. Editor in Chief: Vahid Toofani Asi. Assisted by Narguess Ghadimee. Tehran: Institute for the Intellectual Development of Children & Young Adult. (in Persian).
Zarei, K. (2008). The Structure of the thesaurus of children literature. MLIs Thesis, Islamic Azad University, North Tehran Branch, Tehran. (in Persian).