اصنافی، امیررضا؛ مطلبی، داریوش و اولیایی، میترا (1394). نقش کتابخانههای دانشگاهی در توسعه اقتصاد دانش بنیان، مطالعهموردی: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در شهر تهران. تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی، 49(4)، 557-568.
ایمانیکیا، زهرا؛ مختاری، حیدر؛ قاضیزاده، حمید (1401). بررسی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر پیادهسازی مدیریت دانش در کتابخانههای دانشگاهی استان گلستان در سال 1396. علوم و فنون مدیریت اطلاعات، 8(1)، 73-96.
بهاری موفق، زهره؛ حمیدی، یداله؛ گیتی، آناهیتا (1395). ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانههای دانشگاه علوم پزشکی همدان با استفاده از ابزار Libqual اطلاعرسانی پزشکی نوین، ۲ (۱)، ۵۴-۶۱.
تقیپور، اکرم؛ اسمعیلیگیوی، محمدرضا؛ خندان، محمد و عبدالحمید، مهدی (1401). بررسی تأثیر کیفیت خدمات بر میزان رضایت کاربران کتابخانههای عمومی بر اساس مدل کانو و تحلیل عملکرد تأثیر نامتقارن. پژوهشنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 12(2)، 277-301.
حریری، نجلا و رضائی، وحیده (1396). آیندهنگاری فناوری اطلاعات در کتابخانههای دانشگاهی ایران در افق 1404. دانش شناسی، 10(39)، 107-120.
خاشعی، وحید (1393). کاوشی بر مختصات مدل کنترل استراتژیکِ چشمانداز نهاد کتابخانههای عمومی کشور. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی. ۲۰ (۱)، ۳۱-۵۱.
خسروی، مریم؛ پورنقی، رویا (1397). طراحی و ساخت سامانه ارزیابی و سنجش کیفیت خدمات کتابخانههای دانشگاهی ایران. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 29(1)، 163-181.
دهشیری، محمدرضا. (1394). جهانی شدن و توسعه پایدار. آموزش محیط زیست و توسعه پایدار، 4(2)، 64-77.
درودی، فریبرز و عباسی، مجید (1397). بررسی بهکارگیری معیارهای مدیریتدانش در ارتقای کیفیت خدمات اطلاعاتی در کتابخانههای عمومی استان کرمان. مطالعات کتابداری و علم اطلاعات، 10(24)، 151-166.
رحیمی، فرج اله، پورکریمی، جواد، سالاری، سیده زهرا، و صالحی، رضا (1398). چارچوبی برای ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانهها با روش ترکیبی DEMATEL-SERVQUAL. مطالعات کتابداری و علم اطلاعات، 11(3)، 165-180.
رزمیشندی، مسعود؛ نوروزی، یعقوب؛ علی پورحافظی، مهدی (1399). ارائه الگوی مفهومی بهکارگیری اینترنت اشیاء در خدمات نوین کتابخانههای دیجیتال ایران. پردازش و مدیریت اطلاعات (علوم و فناوری اطلاعات)، 35( )، 693-728.
سالاری، محمود (1381). نقش خدمات کتابخانهها در توسعه پایدار. سخن سردبیر. کتابداری و اطلاعرسانی، 5(1)، 25-40.
غفاری، سعید؛ بیرانوند، علی و قلم باز، سپیده(1399). کتابخانهها و جامعه اطلاعاتی. تهران: دانشگاه پیام نور.
نجفقلی نژاد، اعظم، و محمدی، فرناز (1400). دخالت مراجعان در برنامهریزی خدمات کتابخانه: مطالعه موردی کتابخانه ملی ایران، سال 1397. بازیابی دانش و نظامهای معنایی، 8(29 )، 137-157.
فرزین یزدی، محبوبه؛ برادر، رویا و غائبی، امیر (1397). چارچوب پذیرش فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی در کتابخانههای دانشگاهی ایران: رویکرد دلفی. مطالعات کتابداری و علم اطلاعات، 10(25)، 201-224.
کلته، سمیه؛ اعرابی، طاهره (1401). رابطه مهارتهای مدیریت دانش کتابداران با نوآوری خدمات (مطالعه موردی: کتابخانههای عمومی استان سمنان). دانش شناسی، 15(58)، 91-101.
کیانی، محمدرضا (1389). خدمات کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی با استفاده از فناوری تلفن همراه. کتابداری و اطلاعرسانی، 13(2)، 215-231.
ملکی ضیابری، سیده زهرا؛ خلیلی باهر، روزبه (1400). بررسی جایگاه کتاب و کتابخانه در توسعه فرهنگی کشور. هشتمین همایش ملی تازههای روانشناسی مثبت. اسفند 1400. بندرعباس.
References
Aghassibake, N., et al. (2020). Supporting data visualization services in academic libraries. The Journal of Interactive Technology and Pedagogy, 18. https://jitp.commo ns.gc.cuny.edu/supporting -data- visualization –services -in-academic -libraries/.
Asnafi, A. R., Matlabi, D. & Oliaei, M. (2016). The Role of Academic Libraries in the Development of Knowledge-based Economy, A Case Study: Islamic Azad University in Tehran.
Academic Librarianship and Information Research, 49(4), 557-568.
https://doi.org/10.22059/jlib.2016.58279. (In Persian)
Audi, M., Ali, A., & Al-Masri, R. (2022). Determinants of Advancement in Information Communication Technologies and its Prospect under the role of Aggregate and Disaggregate Globalization.
Scientific Annals of Economics and Business, 69(2), 191-215.
https://doi.org/10.47743/saeb-2022-0009
Bahari-Movafagh, Z. & Hamidi, Y. & Giti A. (2016). The Quality Study of Library Services in Hamadan University of Medical Sciences Using Libqual Devices.
Journal of Modern Medical Information Sience, 2(1), 54-61.
http://jmis.hums.ac.ir/article-1-60-en.html
Chisita, C. T. (2020). Libraries in the midst of the coronavirus (COVID-19): Researchers experiences in dealing with the vexatious infodemic.
Library Hi Tech News, 37(6), 11–14.
https://doi.org/10.1108/LHTN-03-2020-0022
Chisita, C. T., Chiparausha, B., Tsabetse, V., Olugbara, C. T., & Letseka, M. (2022). Remaking academic library services in Zimbabwe in the wake of COVID-19 pandemic.
The Journal of Academic Librarianship, 48(3), 102521.
https://doi.org/10.1016/j.acalib.2022.102521
Dehshiri, M. R. (2015). Globalization and Sustainable Development. Journal of Iranian Social Development Studies, 7(4), 45-66. (In Persian)
Diao, J. (2021). Instructional design with the ICE approach in academic libraries: A framework that integrates assessing, learning, and teaching.
The Journal of Academic Librarianship,
47(6), 102402.
https://doi.org/10.1016/j.acalib.2021.102402
Doroudi, F. & Abasi, M. (2018). Evaluate Applying to Criteria the quality of knowledge management in information services in public libraries in Kerman.
Journal of Studies in Library and Information Science, 10(24), 151-166.
https://doi.org/10.22055/slis.2017.15211.1134 (In Persian)
farzinyazdi, M., baradar, R., & Ghaebi, A. (2018). A framework for Information and Communication Technology Acceptance at Academic Libraries in Iran: Delphi technique (approach).
Journal of Studies in Library and Information Science,
10(25), 201-224.
https://doi.org/10.22055/slis.2019.27671.1543 (In Persian)
Frederick, A., & Run, Y. (2019). The role of academic libraries in research data management: A case in Ghanaian university libraries.
Open Access Library Journal, 6, Article e5286.
https://doi.org/10.4236/oalib.1105286.
Guo, Y., Yang, Z., Yang, Z., Liu, Y. Q., Bielefield, A., & Tharp, G. (2020). The provision of patron services in Chinese academic libraries responding to the COVID-19 pandemic. Library Hi Tech. https://doi.org/10.1108/LHT-04-2020-0098.
Hariri, N., & Rezaei, V. (2017). Foresighting information technology in university libraries of Iran in the 1404. Journal of Knowledge Studies, 10(39), 107-120. (In Persian)
Imani Kia, Z., Mokhtari, H., & Ghazizade, H. (2022). Study and Ranking of Factors Affecting the Implementation of Knowledge Management in University Libraries in Golestan Province in 2018.
Sciences and Techniques of Information Management, 8(1), 73-96.
https://doi.org/10.22091/stim.2021.4032.1293. (In Persian)
Khashei V. (2014). Exploring the Vision and Strategic Control Model for Public Libraries. Research on Information Science and Public Libraries, 20(1), 31-51. (In Persian)
Khosravi, M., & Pournaghi, R. (2018). Design and development of an Assessment System of Service Quality in Iranian Academic Libraries. Librarianship and Information Organization Studies, 29(1), 163-181. doi: 10.30484/nastinfo.2018.2217. (In Persian)
Kiani, M. R. (2010). Services of libraries and information centers using mobile. Library and Information Sciences, 13(2), 215-231. (In Persian)
Kliewer, B. W. (2019). Disentangling neoliberalism from leadership education: Critical approaches to leadership learning and development in higher education.
New Political Science, 41(4), 574–587.
https://doi.org/10.1080/07393148.2019.1686737.
Krier, L. (2022). A framework for shared leadership: A perspective on strategic planning for academic libraries. The Journal of Academic Librarianship, 48(6), 102503. https://doi.org/10.1016/j.acalib.2022.102503
LaPolla, F. (2020). Excel for data visualization in academic health sciences libraries: A qualitative case study.
Journal of the Medical Library Association, 108(1), 67–75.
https://doi.org/10.5195/jmla.2020.749.
Logan, J., & Spence, M. (2021). Content strategy in LibGuides: An exploratory study. The Journal of Academic Librarianship, 47(1), 102282. https://doi.org/10.1016/j. acalib.2020.102282.
Mofrad, H. V., Hemmat, M., Keshtkar, Z., & Yousefi, A. (2016). Quality evaluation of library services in Hamadan University of Medical Sciences based on European Foundation for Quality Management model (EFQM). Journal of Health Administration (JHA), 18(62). (In Persian)
Najafqolinejad, A., & Mohammadi, F. (2021). User Involvement in Library Service Planning: A Case Study of the National Library of Iran, 2018. Knowledge Retrieval and Semantic Systems, 8(29), 153-174. https://doi.org/10.22054/jks.2020.53757.1339
Oğuz, E. S., & Kurbanoğlu, S. (2013). Strengthening social inclusion in multicultural societies through information literacy. Bilgi Dünyası, 14(2), 270-290.
Pareek, N., & Gangrade, A. (2016). Role of the libraries as information resources in globalization. International Journal of Librarianship and Administration, 7(1), 13-23.
Rafiq, M., Batool, S. H., Ali, A. F., & Ullah, M. (2021). University libraries response to COVID19 pandemic: A developing country perspective. The Journal of Academic Librarianship, 47(1), Article 102280. https://doi.org/10.1016/j.acalib.2020.102280
Rahimi, F. A., Pour Karimi, J., Salari, S. Z., & Salehi, R. (2019). A framework for evaluating the quality of library services using the DEMATEL-SERVQUAL hybrid approach. Journal of Studies in Library and Information Science, 11(3), 165-180. https://doi.org/10.22055/slis.2020.24193.1424
Razmi Shendi, M., Norouzi, Y., & Alipour Hafezi, M. (2022). Presenting a Conceptual Model for Using the Internet of Things in Modern Services of Digital Libraries.
Iranian Journal of Information Processing and Management,
35(3), 693-728.
https://doi.org/10.35050/JIPM010.2020.036 (In Persian)
Salari, M. (2002). Library and Information Sciences, 5(1), 25-40. (In Persian)
Scoulas, J. M., & De Groote, S. L. (2023). Faculty perceptions, use, and needs of library resource and services in a public research university. The Journal of Academic Librarianship, 49(1), 102630. https://doi.org/10.1016/j.acalib.2022.102630
Sherif Zakaria, M. (2021). Data visualization as a research support service in academic libraries: An investigation of world-class universities.
The Journal of Academic Librarianship, 47(5), 102397
https://doi.org/10.1016/j.acalib.2021.102397.
Shrestha, A. (2022). Importance of Library Legislation in the Context of Nepal. Doctoral dissertation, Central Department of Library and Information Science.
Tagipoor, A., Esmaeili Givi, M. R., Khandan, M., & Abdolhamid, M. (2022). Investigating the Effect of Service Quality on the Level of Public Library Users’ Satisfaction based on Kano Model and Asymmetric Impact Performance Analysis. Library and Information Science Research, 12(2), 277-301. https://doi.org/10.22067/infosci.2021.24204.0
Tsagari, D., & Cheng, L. (2017). Washback, impact, and consequences revisited. In E. Shohamy, I. Or, & S. May (Eds.), Language testing and assessment. Encyclopedia of language and education (3rd ed., pp. 359–372). Switzerland: Springer. https://doi. org/10.1007/978-3-319-02261-1_24.
Zhang, L., & Eichmann-Kalwara, N. (2019). Mapping the scholarly literature found in Scopus on research data management: A bibliometric and data visualization approach. Journal of Librarianship and Scholarly Communication, 7(1). https://doi. org/10.7710/2162-3309.2266.