اسفندیاری مقدم، علیرضا؛ و زهدی، سارا (1391). بررسی مهارتها و قابلیتهای متخصصان علم اطلاعات دیجیتال: موردپژوهی متخصصان علم اطلاعات کتابخانههای دانشگاهی تبریز. کتابداری و اطلاعرسانی، 15(3)، 191-216.
                                                                                                                خوئینی، سهیلا؛ نوروزی، علیرضا؛ نقشینه، نادر؛ و شیخشعاعی، فاطمه (1402). شناسایی مؤلفههای تحول دیجیتال کتابخانههای دانشگاهی با استفاده از روش فراترکیب. کتابداری و اطلاعرسانی، 26(2)، 156-186.
                                                                                                                سهیلی، فرامرز؛ عارضی، سوزان؛ و محمدی، رزگار (1401)رابطه بین شایستگی دیجیتالی و عوامل فردی و زمینهای: بررسی معلمان شهر سنندج، مدیریت اطلاعات و دانششناسی، 8(3)، 1-12.
                                                                                                                مرادی، محمود، بهرامینیا (1399). تأثیر سواد اطلاعاتی متخصصان علم اطلاعات بر رشد سازمانی کتابخانههای عمومی. بازیابی دانش و نظامهای معنایی، 7(23)، 63-90.
                                                                                                                منطق، حسن؛ و جباری، لیلا (1401). مهارت سواد دیجیتالی کارکنان و رابطه آن با توانمندسازی آنان (مورد مطالعه: کارکنان دانشگاه علامه طباطبائی). علوم و فنون مدیریت اطلاعات، 8(1)، 221-244.
                                                                                                                Alexopoulou, S. (2023). Please Mind the Grey Digital Divide: An Analysis of Digital Public Policies in Light of the Welfare State (Sweden and Greece). Doctoral Thesis. Örebro University.
                                                                                                                                                                                                                                Betín de la Hoz, A. B., Rodríguez-Fuentes, A., Caurcel Cara, M. J., & Montes, C. D. P. G. (2022). Statistical validation of the “ECODIES” questionnaire to measure the digital competence of Colombian high school students in the subject of Mathematics. 
Mathematics, 
11(1), 33. 
https://doi.org/10.3390/math11010033
                                                                                                                 Boté-Vericad, J.-J. (2021). Challenges for the educational system during lockdowns: A possible new framework for teaching and learning for the near future. 
Education for Information, 
37(1), 149–153. 
https://doi.org/10.3233/EFI-200008
                                                                                                                 Edewor, N. (2020). Capacity building efforts to develop digital innovation competencies among Informationscience expertsin Nigeria. 
Journal of Library Administration, 
60(3), 316-330. 
https://doi.org/10.1080/01930826.2020.1727281
                                                                                                                                                                                                                                 Faura-Martínez, U., Lafuente-Lechuga, M., & Cifuentes-Faura, J. (2022). Sustainability of the Spanish university system during the pandemic caused by COVID-19. 
Educational Review, 
74(3), 645–663. 
https://doi.org/10.1080/00131911.2021.1978399
                                                                                                                 Ferrari, A., Punie, Y., & Redecker, C. (2012). Understanding digital competence in the 21st Century: An analysis of current frameworks. In: Ravenscroft, A., Lindstaedt, S., Kloos, C.D., Hernández-Leo, D. (eds) 
21st Century Learning for 21st Century Skills. EC-TEL 2012. Lecture Notes in Computer Science, Vol. 7563. Springer, Berlin, Heidelberg. 
https://doi.org/10.1007/978-3-642-33263-0_7
                                                                                                                 Hamad, F., Al-Fadel, M., & Fakhouri, H. (2021). The effect of InformationScience Experts’ digital skills on technology acceptance in academic libraries in Jordan. 
Journal of InformationScience Expertship and InformationScience, 
53(4), 589-600. 
https://doi.org/10.1177/0961000620966644
                                                                                                                                                                                                                                 Laufer, M., Leiser, A., Deacon, B., Perrin de Brichambaut, P., Fecher, B., Kobsda, C., & Hesse, F. (2021). Digital higher education: a divider or bridge builder? Leadership perspectives on edtech in a COVID-19 reality. 
International Journal of Educational Technology in Higher Education, 18(1). 
https://doi.org/10.1186/s41239-021-00287-6
                                                                                                                 Mäkinen, K., Alamäki, A. (2005). Digital competence development as strategic learning. In: Nicholson, P., Ruohonen, M., Thompson, J.B., Multisilta, J. (eds) 
E-Training Practices for Professional Organizations. IFIP International Federation for Information Processing, Vol. 167. July 7–11, 2003, Pori, Finland (pp. 155-162). Springer, Boston, MA. 
https://doi.org/10.1007/0-387-23572-8_19 
                                                                                                                 Okuonghae, N., & Tunmibi, S. (2024). Digital competence as predictor for the motivation to use artificial intelligence technologies among Informationscience expertsin Edo and Delta States, Nigeria. 
Journal of Technology Innovations and Energy, 3(1), 1-11. 
https://doi.org/10.56556/jtie.v3i1.728
                                                                                                                 Tovar, J. C., & Torralba, J. E. (2020) Uso de las redes sociales y la brecha digital en el tejido asociativo inmigrante de España. 
Terra: revista de desarrollo local, 
7, 263–284. 
https://doi.org/10.7203/terra.7.18412
                                                                                                                 Tornero, J. M. P., Sánchez, M. O. P., Baena, G., Luque, S. G., Tejedor, S., & Fernández, N. (2010). Trends and models of Media literacy in Europe: Between digital competence and critical understanding. 
Anàlisi: Quaderns de comunicació i cultura, 40, 85-100. 
https://doi.org/10.7238/a.v0i40.1146