خدمات مرجع دیجیتال درکتابخانه های دانشگاهی

نویسنده

چکیده

به منظور آشنایی با چگونگی روند ارائه خدمات در بخش مرجع دبجیتال کتابخانه ها و ویژگی های خدمات ارائه شد. توسط آنها، بازدیدی از 150 سایت "وب مستقر درکتابخانه های دانشگاهی صورت گرفت، تقریبا 45 درصد ازکتابخانه های مورد بررسی، خدمات مرجع دیجیتال را ارائه. داد. و با بخش ها و مؤسسات بزرگ تر و جامع تر ودر ارتباط بودند. علاوه بر این ارتباط مسنقیم توسط صفحهء خانگی کتابخانه ها راه هایی که از طریق آن استفاده کنندگان پرسش های خود را ارائه می دهند، سؤالات تکراری و همیشگی (FAQ) سیاست هاموانع فنی و نقش کنترل- سازمانی نیز بررسی گردید.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

-

چکیده [English]

Aiming to explore the process of electronic services in the academic libraries of Iran, 150 web sites located in the Iranian University libraries were visited, 45% of which presetting the digital reference services, connecting to the larger institutions. In addition, direct connections through home pages, the ways users asking their questions, the FAQ, policies, technical barriers, and the role of institutional controls were also the subjects of study.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Academic libraries
  • Digital Reference Services
  • web