پژوهشی در رفتار استنادی دانشجویان کارشناسی

نویسندگان

چکیده

هدف: این مقاله با هدف پژوهش در رفتار استنادی دانشجویان کارشناسی، به بررسی میزان تاثیر مولفه‌های سال تحصیلی، رشته تحصیلی و سطح دوره‌ی دانشجویان در رفتار استنادی و نیز در تعداد و نوع استناد آن‌ها پرداخته است.
روش: این پژوهش در سال 2002 در دانشگاه باکنل با استفاده از 583 کتاب‌شناسی‌ مربوط به مقالات دانشجویان کارشناسی رشته‌های مختلف علوم انسانی و علوم اجتماعی به روش میدانی به انجام رسیده است.
یافته‌ها: یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد که هر سه مولفه‌ی سال تحصیلی، رشته تحصیلی و سطح دوره بر رفتار استنادی دانشجویان تاثیرات قابل توجهی داشتند؛ دانشجویان هنوز هم کتاب را به‌عنوان مهم‌ترین منبع اطلاعاتی مورد استفاده قرار می‌دهند و میزان استناد آن‌ها به صفحات اینترنتی بسیار کم است

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

An Examination of Undergraduate Student Citation Behavior

نویسندگان [English]

  • Jake Carlson
  • Balal . S. Alavi
چکیده [English]

Purpose: Aiming at the examination of undergraduate student citation behavior, this essay studied the effect of class year, academic discipline and the students' course level components upon the citation behavior and the numbers and the type of citation, as well.
Methodology: This research conducted in Bucknell University in 2002. It was done in field study using 583 bibliography referred to the undergraduate students of humanities and those of social sciences.
Findings: Finding showed that all three components of class year, discipline of the course, and Course level had a notable effect upon the students' citation behavior. It showed also that students still use books as the most important resource and their citation to web site is very low

کلیدواژه‌ها [English]

  • citation
  • Citation Behavior
  • Undergraduate student
  • web site