آمیخته بازاریابی دروب سایت کتابخانه‏ های مرکزی دانشگاه‏های ایران

نویسندگان

1 استادیار دانشیار گروه کتابداری و اطلاع رسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران

2 دانشجوی دکتری گروه کتابداری و اطلاع رسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران؛

چکیده

هدف: این پژوهش با هدف شناسایی تکنیک‌های بکارفته در وب سایت کتابخانه های مرکزی دانشگاه های ایران از لحاظ بازاریابی انجام شده است.
روش: این پژوهش به روش پیمایشی تحلیلی انجام شده است. جهت جمع آوری داده‌ها از یک سیاهه ارزیابی استفاده شده است که با استفاده از مطالعه متون و نظر متخصصان تهیه شده است.
یافته‌ها:. نتایج این بررسی نشان داد که استفاده از تکنیک‌های بازاریابی در وب سایت‌های مورد بررسی در سطح بالایی نیست. میزان بکارگیری تکنیک‌ها در دانشگاه‏های دولتی وضعیت مناسب‌تری نسبت به دانشگاه‏های غیر دولتی دارد.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Marketing Mix in the Websites Operated by Central Libraries in Iranian Universities

نویسندگان [English]

  • F Nooshinfar 1
  • S Ziyaie 2
چکیده [English]

Objective: The present investigation intends to identify the marketing techniques employed within the websites set up by central libraries of Iranian Universities.
Methodology: An analytical survey was used. An evaluation checklist was constructed through literature survey and experts’ consultations for data collection.
Findings: The investigation demonstrated that the website studied do not employ a high level of marketing techniques. The deployment of such techniques is comparatively better in the state universities than private universities

کلیدواژه‌ها [English]

  • Central Libraries
  • Marketing
  • University libraries
  • websites