• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی  دانشگاهی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 50 (1396)
شماره شماره 4
زمستان 1396
شماره شماره 3
پاییز 1396
شماره شماره 2
تابستان 1396
شماره شماره 1
بهار 1395
دوره دوره 49 (1394)
دوره دوره 48 (1393)
دوره دوره 47 (1392)
دوره دوره 46 (1391)
دوره دوره 45 (1390)
دوره دوره 44 (1389)
دوره دوره 43 (1388)
دوره دوره 42 (1387)
دوره دوره 40 (1387)
دوره دوره 39 (1386)
دوره دوره 38 (1383)
دوره دوره 37 (1382)
دوره دوره 36 (1381)
دوره دوره 35 (1380)
دوره دوره 32 (1379)
دوره دوره 0 (1378)
دوره دوره 0 (1377)
دوره دوره 0 (1376)
صابرنعیمی, المیرا, ابویی اردکان, محمد. (1396). طراحی مدل کسب‌وکار برای تولید کتاب‌های الکترونیکی در واحد انتشاراتی «سوره مهر الکترونیک». تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی, 50(3), 13-35. doi: 10.22059/jlib.2016.61266
المیرا صابرنعیمی; محمد ابویی اردکان. "طراحی مدل کسب‌وکار برای تولید کتاب‌های الکترونیکی در واحد انتشاراتی «سوره مهر الکترونیک»". تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی, 50, 3, 1396, 13-35. doi: 10.22059/jlib.2016.61266
صابرنعیمی, المیرا, ابویی اردکان, محمد. (1396). 'طراحی مدل کسب‌وکار برای تولید کتاب‌های الکترونیکی در واحد انتشاراتی «سوره مهر الکترونیک»', تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی, 50(3), pp. 13-35. doi: 10.22059/jlib.2016.61266
صابرنعیمی, المیرا, ابویی اردکان, محمد. طراحی مدل کسب‌وکار برای تولید کتاب‌های الکترونیکی در واحد انتشاراتی «سوره مهر الکترونیک». تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی, 1396; 50(3): 13-35. doi: 10.22059/jlib.2016.61266

طراحی مدل کسب‌وکار برای تولید کتاب‌های الکترونیکی در واحد انتشاراتی «سوره مهر الکترونیک»

مقاله 2، دوره 50، شماره 3، پاییز 1396، صفحه 13-35  XML
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jlib.2016.61266
نویسندگان
المیرا صابرنعیمی 1؛ محمد ابویی اردکان2
1فارغ التحصیل کارشناسی ارشد/ دانشگاه تهران
2دانشیار/ دانشگاه تهران
چکیده
هدف: هدف این پژوهش تدوین استراتژی مدونی است که «سما»، به عنوان یک ناشر کتاب‌های الکترونیک، به کمک آن بتواند به سودآوری در صنعت نوپای کتاب‌های الکترونیک برسد و مدل کسب‌وکاری را در اختیار بگیرد که بر اساس آن بتواند استراتژی تدوین شده را در سوره مهر الکترونیک پیاده‌سازی کرد.
روش‌شناسی: در این پژوهش، با استفاده از روش اقدام‌پژوهی و تشکیل گروه‌های کانونی تمامی عوامل مؤثر حضور موفق واحد سما در این حوزه بررسی و در نهایت بوم استراتژی که نشان دهنده مزیت رقابتی این واحد است مشخص شد.
یافته‌ها: مدل کسب‌وکاری برای واحد انتشاراتی سما طراحی شد تا به عنوان یکی از ناشران الکترونیک پیشرو در ایران، بتواند نوآوری‌هایی در مدل کسب‌وکار خود ایجاد کرده و توجه خود را به جای مشتریان بازار بر غیرمشتری‌هایی متمرکز کند که بخش زیادی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند.
کلیدواژه‌ها
کتاب الکترونیک؛ مدل کسب‌وکار؛ استراتژی اقیانوس آبی؛ بوم استراتژی
عنوان مقاله [English]
Designing Business model for publishing E-book in “Sama” publishing.
نویسندگان [English]
elmira sabernaeemi1؛ mohammad abooyee ardakan2
چکیده [English]
Purpose: The Purpose of this paper is formulating strategy for “Sama”, an Iranian E-publisher, to make its business more profitable in a Fledgling industry and design a business model in order to implement this model in “Sama”.
Methodology: In this study, using the action research method and forming focus groups, all factors of “Sama” success in E-book market were examined and finally the strategy canvas that represent a competitive advantage has been designed.
Findings: "Sama" business model as one of the leading Iranian electronic publishers was designed in order to create innovations in its business model and focus on non-customers (a large part of the population) instead of usual customers.
کلیدواژه‌ها [English]
Electronic book, Business model, Blue Ocean Strategy, Strategy canvas
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 405
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.